1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480196 inlägg · 4078 ämnen

Försäsongsmatcher 2021

« · 2225712 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: oki va ju klantigt då^^ haha är nog för trött för att hänga med i denna match^^ spännnde och se vad som händer efter första målet
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Själv tror jag att Plant kommer att vara skadad mycket den här säsongen. Dålig på att skydda sig. Den här gången gjorde Morakillen precis samma sak som Lövenspelaren tidigare. trycka med klubban lågt så Plant tappar skäret.

Skulle med rätta vara ett pp för Löven, men som vanligt drar de då på sig en onödig hämdutvisning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Den på Plant var riktigt farlig. Kan skada knän, fötter och huvud allvarligt där.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: Avvaktande utvisning och sedan är Mora för många spelare under den avvaktande utvisningen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
puffe: Sundsvall är ett sämre lag i ligan under, men man spelade riktigt bra även mot Mora så dom är starka, speciellt hemma.
Hedberg öste beröm över Sundsvalls insats mot dom senast och menade att man inte alls hängde med i början, men fick utdelning och kunde tillslut vinna med 6-1 även där, ungefär samma scenario som mot modo idag.

Vi skall naturligtvis inte dra några stora växlar av denna match, men ändå kul att vi faktiskt kunde spela hockey på ett stundtals riktigt bra sätt och ändå vila några viktiga spelare och ställa Wallin i kassen.

Jag tänkte åka och se Modo-Mora i morgon, hoppas då att få se ett mer ordinarie lag.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: hur kan man åka på för många spelare och en tripping samtidigt? Borde det inte vara blåst innan då? Sedan satsar ju lövenspelaren på moramålisen. Men blött krut i mora trots många chanser man väntar bara på att löven skall göra mål.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Känns som PP är det sista som nöts in varje säsong. Tycker oftast det är bedrövligt från de flesta lagen i början av säsongen.

Kul med lite fart och känslor iaf!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Vem är bisittare? När får man tackla målvakten i dennes målgård? Nu var det inte meningen, men oavsett är det mig veterligen aldrig att åka in i målvakten oavsett situation.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Lika dåligt som vårt fem mot tre mot er. Spelade runt en hel del, men till slut tog man oskymda skott utan att ens tvingat målvakten till en förflyttning. Löven kan inte ha tränat fem mot tre, för det var väldigt statiskt och tempofattigt.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Bedrövligt pucktempo i 5 mot 3.

För många spelare på isen åkte dom för.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Nu får vi se Löven I sitt första pp. Miketinac åkte för en klumpig tripping.
Dock blir det fem mot tre, men varför Mora fick två utvisade är svårt att veta.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gavelo: Såg ej matchen, men ska man skratta eller gråta. Förvisso är man van att gråta, men du brukar ju ändå vara objektiv, du står över tjafs, vilket är bra
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Ja, lövenspelaren åkte för tripping. Han crosscheckar/trycker mot moraspelarens byxor så han ramlar.

Sedan tar Liss en korkad utvisning och nu Hurchins, men den får man inte se. Hutchins är rätt ful så det är väl inte då förvånande.

I takt med utvisningarna har Mora varit klart bäst i andra.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Jag förstår inte vad du menar. Är det någon situation i löven Mora?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
KarateKing700: Modo var rakare och genomgående bättre, Sundsvall försökte i stunder men det sken igenom att Modo var några snäpp bättre på precis allt.

Modo bör haft en 1-5 ledning eller liknande efter första, men man avslutar så svagt när man får lägen, samtidigt som deras målvakt gör en outstanding period.

Sundsvall står emot bra men som sagt, det syns att motivationen inte riktigt kunde slå klassen idag.

Ju längre matchen led så chansade sundsvall allt mer och sista 20 minutrarna så kunde nästan Modo gjort 10 mål, skottstatistiken i alla perioder var överlägsen.

Det är såklart kul med seger, men det finns så många frågetecken.
Hugo styf har inte tagit något kliv hittills sedan förra säsongen och Dahlrot kommer få det svårt att få speltid då han inte riktigt hänger med.

Master och Wood har bra stunder men skapar väldigt få farligheter framåt och modigs var isens mest osynliga spelare, tilltänkta nyckelspelare som inte kom upp i nivå mot ett div1 motstånd.

Mest sevärd av alla spelare är nog Hasa, långt ifrån felfri men herregud vilket spelgeni och teknik den killen besitter, pausfinter, kroppsfinter och en gudabenådad skridskoåkningen, här tror jag vi har en riktigt framtidsman.

Sist men inte minst så konstrade jag även att Lindewall men också framförallt Nordin såg riktigt spännande ut.

Kvällens klaraste.
Modigs kom bort i 3:e kedjan och bör nog spela högre upp.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
JoseGonzales: Såklart. Sedan tycker jag att det är rätt att man åker ut när man trycker till sådär med klubban. Hygglig skaderisk om man ramlar baklänges och man ska inte ha klubban där.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Larsson#89: st.nu visar höjdpunkter fritt fram till 2300
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Visst har dom fel på tabellen va? Löven vann ju med 4-1 mot MODO men det står att löven har -3..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
M Horava: Oerhört hafsigt spel mellan Löven och Mora. Bentacklaren klev av inför matchen, så jag hoppas vi slipper överfall.

Mora spelar väl egentligen bättre hockey, men Löven är tunga som fasen i anfallszon.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Man är glad att man vinner i laget, det ska man vara. Men sen ska man minnas att det är ett ungt, nybyggt division 1 lag vi möter. Det ska vara tydliga marginaler mellan lagen, men i första perioden är vi snudd på sämre än Sundsvall enligt mig.
Sen saknar vi den där förbannade rightaren, det påpekas flera gånger i matchen av kommentatorerna och jag håller med. Jag tror kedjan med Riley och Tanner skulle kunna kompletteras bra med en renodlad högerskjutande sniper.
Wallin gör en bra match, ser lugn och trygg ut. Är returerna som måste jobbas bort, men överlag ska vi va glada att laget får göra mål. Hoppas man har arbetsvilja och självförtroende att ge Mora en match imorgon.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Monno: skönt ändå att de petade in sex mål. Skönt också att Wallin bara släppte ett. Den här marginalen målmässigt ska det ju vara mellan en division. Det blir roligt att följa Moramatchen nu.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: Det är inte bra för forumet när Modo vinner.
Skrivs mycket mindre då...

Såg väldigt lite av matchen men tycker Bernhardt ser spännande ut!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: någon som vet om det går att se highlights någonstans?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: första vinsten woho!!😁🥳 spännnade och se hur mora och björklöven tar an varandra sedan
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: skönt att vi fått in lite puckar😁 att vi ökade i energi😁
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: haha 😂
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gavelo: Elakt att flytta målburen. Det tvingade dem att väcka vaktmästaren och sedan blev han tvungen att lunka ut på isen. En helt omänsklig uppgift såg det ut som. Låt honom fortsätta sova nu.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: en händelse dömer jag ingen för, och som sagt så är hans spel utan puck, ofta utanför bild enormt bra.
Ingen supersmart spelare som du säger, men idag är han en av dom bästa på isen helt odiskutabelt faktiskt.

Sen måste man höja OP och Olsson som gör det riskfritt svårt för motståndarna med hårt jobb osv
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gavelo: Men, det var också Sylwander som helt missade en markering så en sönsvallare fick stå fri framför vårt mål.
Jag tycker inte Sylle är en smart spelare. En hårt jobbande och uppoffrande spelare, men med dåligt spelsinne.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Sen måste jag tillägga att isen är bedrövlig, efter 10 min in i perioderna är det massvis med snö på isen så pucken studsar och rullar ist för att glida, detta försvårar spelet enormt för båda lagen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Man ser verkligen hur Sylwander jobbar när man kan sitta på plats och studera honom, väldigt smart spelare i spelet utan puck, av den anledningen tycker jag han varit en gigant idag.

Sen har Isak sett vansinnigt ostabil ut, returer på allt och utstrålar inte alls säkerhet, men han är som sagt ung och har spelat lite senaste året.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gavelo: Tycker att Sylwander är alldeles för långsam att spela pucken och väljer krångliga lösningar. Tycker inte att han varit särskilt bra.

Isak har varit riktigt bra. Tagit allt han kan ta och har sett tät ut.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Hur ser Wallin ut?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gusse: med undantag för Nygren
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
jonsson: Sylwander visar varför han är Kapten, bäst på planen både offensivt och defensivt, dessutom outstanding med Olsson i Boxplay
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Snyggt spel till 3-1
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K:

Ledning bra, men lite oroväckande att det ska ta halva matchen och ett 5 mot 3 för att spräcka nollan.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Sundsvalls målvakt har redan räddat mera än vad våra målvakter gjort på försäsongen.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: Chrosscheckingen var riktigt ful. Sundsvallaren ska vara glad över att han fick spela vidare.
Ogillar att Svenningsson tar rollen spelfördelare i pp. Det är han inte tillräckligt bra för. Bra skott har han i alla fall.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: helt plötsligt har vi 2 mål i PP.

måste säga som J F K varit inne på förut, Aagard är en mästare på att lirka in puckar framför mål. naturlig begåvning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: fan snuvad på ett mål^^ fint slag på halsen👍 jaaaaa svenna!!! Å i pp😯 å ett till i pp🥳 lite bättre fart i andra och mer energi. Tack för svar på önskan^^
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Dundee: tycker expressen bjuder på en bra sändning ändå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Det finns mycket att jobba på, men det som är tur är väl att det är försäsong och gäller ingenting. Däremot så ser det ju inte bättre ut spelmässigt så risken är ju man tar med sig detta in i serien.

Sedan så får man väl ge några spelare några matcher i serien innan man sågar dom. Men jag tycker fortfarande man ska kräva mer av dom så kallade spetsspelarna Woods och Macmaster ska vara klasskillnad mot ett svagt division 1 lag. Men det är min åsikt.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: upp med farten och energin nu. Visa vilja😊 nu körvi modo
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gusse: Bit? Ett stort steg innan man kan ens göra mål, uselt👎
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: tycker tyvärr att woods inte varit bra i någon match.
MacMaster väldigt fläckvis. EJK formationen har idag inte synts till alls idag.
Nog har vi en hel del att jobba med.
Sen kan förståss en hel del idag kanske förklaras med att vi möter ett div1 lag. Men det ska ändå bara se bättre ut än dagens putt och dutt. Där just egen zon duttats i dödagar
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
J F K: Satan vad jag hatar när man verkligen ser när dom " inte är där" 😡😡
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gusse: Ett slätstruket lag utan spets värvar man bara medelmåttor och inga spetsspelare då blir det så Sen så har man bara sig själva att skylla att målvaktssidan ser ut som den gör värvningen av Wallin måste vara bland dom sämsta värvningarna Modo har gjort.Vi har en andramålvakt som inte håller allsvensk nivå sam en förstamålvakt som inte har stått en match än hur kan detta bli annat än fiasko!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
wolper: Sundsvalls målvakt är fantastiskt bra, men Modo har samtidigt väldigt blött krut i bössan.

Övrigt så har sundsvall sjukt snygga matchtröjor
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Gusse: Låt serien gå några omgångar innan man vet sådant. Jag tycker baserat på scoutingen att vi kommer att ha två bra kedjor, men då får man vara mycket mer fokuserade. Man är inte förberedda idag.

Aagaard har fått två passningar mot sig, men istället för att möta och se till att den till 100% tar sig ut ut zon så låter han backen bara ta pucken. första gången mål och andra gången blev det en målchans


En stor fet hårtork är vad som krävs. Uruselt.
Låst ämne

« · 2225712 · »