1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532519 inlägg · 4126 ämnen

Försäsongsmatcher 2021

Sv: Försäsongsmatcher 2021
Tarasov:

Vigge var väl på förhand en "jaha en tredjecenter" värvning, men det man har sett under 2 matcher så har han definitivt potential att vara högre upp och producera.

Gillar kombinationen av teknik, storlek och styrka, han känns som en mer renodlad center än t.ex MacMaster och mer offensiv än EJK, Vigge känns smart som spelare.

Nu är det ju tidigt på säsongen och det kan ju se helt annorlunda ut när MacMaster kommer igång, sedan får vi inte glömma Woods som också kan spela center.

Det är skönt att vi verkligen är starka på centersidan i år och har flera olika möjligheter, stor skillnad mot förra året när vi spelade Jellvert som center i första, nu har vi MacMaster, Woods, EJK, Vigge som alla bör vara en uppgradering mot Aagaard/Jellvert.

Rytter: Är det bara jag som tyckte Näsén gjorde en dålig match? Jag tycker att han såg riktigt bra ut mot SAIK, men kom ofta fel defensivt och såg omständlig ut senast mot Luleå. Kanske bara ett resultat av hård träning, en dålig dag eller liknande, men där har jag större förhoppningar.

{5647}: jag tycker faktiskt att både Näsén och Wahlberg såg sega o omständiga ut igår. Men då såg jag inte sista perioden så saker kan ha ändrat på sig där.

MorganaLefaey: Det kändes väldigt mycket försäsong när Einar Emanuelsson bröt in framför mål igår. Jag tror inte att Wahlberg kommer att tillåta det när serien drar igång.

{5647}:

Känns som att Luleås forecheck inte alls passade Näsen, han fick väldigt lite tid på sig att vara kreativ och utnyttja sina styrkor och då såg det verkligen slarvigt, långsamt och plottrigt ut från honom i andra och tredje.

Tänker inte såga honom efter gårdagen för Luleå är ett av de bättre lagen i Sverige på att sätta hård och hög press, igår när dom kom in i matchen och fick till spelet så är dom riktigt tunga och jobbiga att möta. Tur det är inte denna typer av lag vi kommer möta i serien.

Defensiva försvarare som Folin och Wahlberg såg ju betydligt bättre ut igår just för att de spelade snabbt och enkelt och inte lät luleås forecheck äta upp dem lika lätt.

Ja matchen igår var ett steg bakåt för honom, samtidigt var han bra mot SAIK som du säger. Vi får se när vi möter andra typer av lag hur han står sig.

Tycker något positivt från igår ändå är vårt PP spel, tycker vi satt upp några riktigt fina spel och skapade en del, trots att vi inte tränat på detta speciellt. Man kunde iaf se bra intentioner.

Rytter: Jag tror att PP ser bättre ut helt enkelt för att vi har ett spelskickligare lag. Om Jellvert är vår bästa center säger det en hel del om hur PP kommer att bli. Nu har vi många passningsskickliga och kreativa spelare som kan styra ett PP. Svenningsson och Ohlsson är typexempel på spelare som inte ska hålla i pucken eller fördela spel, utan ska de vara med så är det för att stå framför mål eller i Svenningssons fall skjuta. Ifjol fick de roller de helt enkelt inte passade i för att vi hade ingen speluppläggare. Niederbach var ett stort lyft när han kom, men ärligt talat var det ett väldigt stort svaghetstecken över förra årets truppbygge.

{5647}: www.allehanda.se/artikel/hagglund-en-mardromsstart-som-kan-skruvas-till-men-ge-wallin-avlastning?referrer=app
Dagens Hägglund krönika antyder att han inte tror att Tex hinner bli klar ens till seriepremiären då han varit sjuk (i vad det nu kan vara) och att Hinken borde ta in en målvakt snarast så inte Isak blir söndermatchad redan, han är fortfarande under teäning och uppbyggnad. Vad tror ni?

P10Livgardet: om det är tänkt att MoDo ämnar bygga ett starkt lag bakifrån genom hela säsongen vet jag inte om jag tycker någon av burväktarna känns helt rätt

P10Livgardet:
Jobbigt läge, inte helt lätt att hitta någon att låna in heller. Hittar de nån så kan man ju hoppas på ett längre lån, typ resten av året iaf..

KRB: Tex tror jag på. Isak behöver tid. Kanske mer tid än vad som finns. Ett lån att avlasta Tex? Ja, absolut! Pronto..

Saleva: Helt enig med dig där👍🏻

P10Livgardet: jag undrar hur dyr en bartsak-kopia kan va.endast Isak hädanefter känns väldigt jobbigt å oroväckande.

hockey_21: ja dyr som fan men 91,8 är ju duktigt i shl om ha vore lockad av ha. Kanske en extern sponsor vore lösningen?

Bössa 68: uppdatering Östersund-MoDo j20 4-1

en gammal modo spelare i Slovan Bratislava vs Leksand ikväll

Robert Döme är huvudtränare.

{9108}: En Hjälte mot en åsnebrottande Judas. Episk match minsann

{9108}: Någon som har tips på sajt som fulstreamar matchen imorrn?

Confusius: Håll utkik på On Hockey under morgondagen! Den borde dyka upp där när den går på C More.

ante08: Tackar ödmjukast! :)

Confusius:
Verkar bli såhär

Woods - MacM - Modigs
Aagaard- EJK - Svenningsson
Ohlsson- Vigge - Lindewall/Nordin
Sylwander- Max - OP

Wahlberg- Näsen
Bernhardt- Hasa
Dahlroth- Folin

Skall bli spännande att se vad Nordin kan uträtta, och intressant vem som blir högerskytten om det nu kommer någon innan premiären.

Tarasov: Hade nog velat byta plats på Hasa och Fohlin, samt Vigge och EJK. Vi får väl se hur det blir väl framme i starten på serien.

Vi ska nog inte vänta oss en rightare innan säsongsstarten. Tror man vill ge nuvarande lag chansen, men visst. Dyker rätt spelare upp till rätt pris så...

Tarasov: När jag säger upp MoDochannel(egentligen Solidpsort då..) får jag följande... Känns sådär seriöst

"Kvitto
Beskrivning: Månadsabonnemang MoDo Channel
Referensnummer: 961629475364776396
Skapat: 2021-08-20 18:02
Förnyelse sker: 30 september 2021
Pris: 79.0 SEK
Varav moms: 15.8 SEK"

Borde väl vara jag som startar en förnyelse? Borde varit i 'Apropå Ingenting, ser jag nu...

Bör påpeka att jag fick kvittens på att mitt abonnemang var avslutat nu, någon minut innan.

Nästa fotnot, inget som en moderator ska hållas till svars för, men det vet ju den klartänkte moderatorn redan såklart!

{8225}: Kanske vi kan komma tillbaka till försäsongsmatcherna då.
Jag känner mig lite tveksam inför ikväll. Inte för att jag inte tror att vi spelmässigt kan vara hyggligt nära, utan för att Isak knappast hunnit anpassa sitt spel som han bygger om. Oavsett hoppas jag på en riktigt bra match och hoppas att vi kan ge dem en rejäl match.

{5647}: synd vi inte kan låna in Forsberg el Ullmark..

Heyerdal: Ja, det är säkert en försäkringsfråga i sådana fall.
Samtidigt borde Isak faktiskt vara en hygglig målvakt på den här nivån, om än med skadeskjutet självförtroende och filande på tekniken.

Jag tycker att han hamnade för långt in i mål ganska ofta och lite felplacerad på skott utifrån. Däremot var han helt ok gällande reflexer när spelet kom närmare.

{5647}: Wallin, Tjernström och Nordin tydligen borta ikväll enligt ÖAs sändning. I Wallins fall så hade han haft en reaktion på andra sprutan.

Tydligen utlånade Nygren som står ikväll.

KB: Vad kul att våra målvakter får mycket matchtid och kan spela upp sig inför säsongsstart.. mmmmhh älskart.........................

KB: Nygren var väl den som imponerat mest i sommar med sin fysik o låg i topp på många tester kanske dumt låna ut honom nu med facit i hand

KB:
Hinken letar även shl-lån.. målvakt naturligtvis

Saleva: pratades om Viktor Andreen från Brynäs om jag minns rätt på namnet i ÖAs sändning

Ja, det behövs ett målvaktslån. Ge Tex tid att träna. Stressa inte det. Han har ju missat försäsongen och behöver troligtvis komma ikapp rent fysiskt. Taskigt att slänga in honom och taskigt mot Wallin att lägga ansvaret på honom. Nä. Låna någon av Oskarshamns målvakter. Båda har visat att de håller hög HA nivå.

Heyerdal: Andreen har tränat under Eriksson, va? Det låter ju väldigt bra.

M Horava: Ni kan få låna VA ett par veckor

{8399}: Härligt. Fixar du pappersarbetet och kirrar bussbiljett?

MoDo Hockey (White)
4th Line
11. Lindewall, Jeremias
22. Nordin, Oscar
28. Jacobsson, Theo

37. Styf, Hugo

3rd Line
23. Sylwander, Daniel
25. Vigneault, Sam
12. Pettersson, Oscar

27. Folin, Niklas
6. Dahlroth, Jesper

2nd Line
15. Sveningsson, Filip
29. Aagaard, Mikkel
19. Jinesjö Karlsson, Erik
40. Bernhardt, David
2. Hasa, Filip

1st Line
32. Modigs, Markus
10. Macmaster, Tanner
17. Woods, Riley

26. Wahlberg, Emil
7. Näsén, Pontus

Goalies
31. Nygren, Marcus
30. Darnell, Oscar

Head Coach: Karlin, Mattias Assistant Coach: Holmström, Jonas

Det var tomt på EJKs plats i laguppställningen på swehockey, men antar att det var ett misstag.
Tyckte det lät som att Nordin inte skulle spela tidigare idag också, men här är han uppställd i en juniorkedja. Spännande!

KB: Vars har ni gjort av Sebastian Ohlsson? Vore väll trevligt för honom att få uppleva NHC Arena åtminstone en gång den här säsongen? Bra för själen och så vidare.

Spock: Lät som att det var mer än en spelare som hade lite sviter efter andra sprutan. Kan vara det.

KB: ja tomt även nyss då jag kollade hittade inte Styf heller

KB: Ja det här är verkligen illa om alla spelare har tagit sprutan finns nån spelare kvar efter ett år?

Stone Harh: Styf är med iaf

KB: kul att följa tredjelinan, tycker jag.

M Horava: Vilken kanal behövs för att se dagens match?

Stone Harh: Vad menar du?

KB: Nygren i kassen!
Kul, men ändå lite oroande att Tex inte är spelklar.

Gavelo: Förhoppningen enligt honom själv var att han skulle kunna vara med i SCA-cupen.

{8225}: Cmore

Stone Harh: Det är väl fantastiskt att alla spelare tagit sprutan. Det är 25 gånger högre risk att hamna på sjukhus om man är ovaccinerad.
Däremot år det såklart besvärligt om de får en liten komplikation som feber kortsiktigt.

Gavelo: Gud, bara ett samtal bort. Tack!

M Horava: Tex verka ska spela ändå om man läser Swehockey !

Som center 🤔🤔
Uppladdat:

500x0-20210901175235.jpg

« · 2222019 · »