1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532546 inlägg · 4126 ämnen

Försäsongsmatcher 2021

Sv: Försäsongsmatcher 2021
KulaShaker: Du förstår väl att det knappast är den sportsliga ledningen som sysslar med design av tröjor? Dvs, det tar precis noll fokus från MoDos hockeyspelande.

Men, blandar man ihop sådant förstår jag Brynäs ekonomiska och sportsliga resultat ifjol...

KulaShaker: Officellt så ska vi väl skriva MoDo nu.
På retro matchtröjorna står det snett ner med stora Bokstäver
Om jag inte förstått fel…

{5647}: tycker första perioden är helt ok. Men när halva 2a hade gått började jag fundera på om woods va med idag.
Och när jag började tänka på det så började det kännas som att MacMaster åkt och gömt sig för att bara kort blixtra till.
Men som du säger så har var och en av spelarna sin egen stil på försäsongen. Dock säger inget att en som man hoppats på mer av under försäsongen automatiskt blommar ut när serien startar. Vi får nog vänta och se.
Men tycker man kan konstatera vissa saker:
Det ser ut som att spelarna fattar hur det är tänkt att de ska spela.
Vi skulle nog behöva någon målakytt.
OP kommer vara hatad. Oftast av motståndarfans, men ibland även av mig.
Styf och dahlroth fortfarande har en förtjusning i att hålla i pucken bara just för länge.
Vigge kan bli en favorit.
Bernhardt är grym.
Hasa saknas.
Modo texttröjorna är grymt snygga.
Vi bör nog ligga en bit högre upp än ifjol.

{5647}: Du tror alltså att jag har någon operativ påverkan på vad som skett i Brynäs? Oinsatt eller bara korkat.

MorganaLefaey: Håller med om Bernhard. Han verkar ha goda kvaliteter. Vigneault också bra. MacMaster och Riley trodde jag skulle visa upp ett bättre spel än de gjorde. Det lär nog komma när det startar på riktigt.

KulaShaker:
Du behöver inte oroa dig för oss.
Brynäs har mycket större bekymmer än en logga.

MorganaLefaey: Vet ju inte heller vad tränaren sagt till amerikanerna, att kanske mer åka runt och känna på matchtrmpot på större rink osv.

Blake: så är det. Vi vet ingenting.
Tar dock helre någon som konstant visar var de står.
Men vi får helt enkelt vänta och se.

MacMaster har dessutom varit helt ok tidigare matcher.

Däremot så blir jag lite orolig över avsaknaden av en riktig målskytt. Så här långt har våra tilltänkta jinte direkt visat upp sniper-egenskaper.

Blake:
Schremp gjorde knappt några poäng i början om jag inte minns fel, även den del svenska spelare som varit över är osynliga i början. Exv gjorde inte Emil Molin någon särskilt lycklig de 7-8 första omgångarna. En senare exempel är Aagaard som knappt producerade i början.

Tarasov: Nä 1: a avtrycket shcremp gjorde var att han kom in på isen i Foppatofflor och sköt lite skott.
Wikegård gick i taket.
Pajasfasoner från en som skall vara professionell.Skärp dig!

Blake: Woods har skillsen och speeden som krävs för att producera.

hockey_21: Lite andra formationer på dagens träning. Vigneault vilade. Även bästa träningen hittills, enligt Mattias Persson som liverapporterade.

” En intressant förändring är att Tanner MacMaster och Riley Woods spelar ihop med Sebastian Ohlsson på träningen. Backpar i den kedjan Filip Hasa och Emil Wahlberg.

Nästa formation består av David Bernhardt, Kevin Arvidsson, Filip Svenningsson, Erik Jinesjö Karlsson och Mikkel Aagaard.

Jesper Dahlroth, Niklas Folin, Oscar Pettersson, Daniel Sylwander, Markus Modigs en annan.

Sedan har vi Pontus Näsén, Hugo Styf, Oscar Nordin, Max Tjernström och Jeremias Lindewall. ”

KB: nu vet vi inte hur många slutsatser man ska dra av det då vigge saknades. Kanske tänkte: då kan vi lika väl prova något nytt idag...
Men jag gillar det inte. Tycker man ser direkt hur känslig vår trupp är när 1 person är borta.
Tycker sebbe i en första ser ganska ointressant ut.
3e kan dock bli jobbig att möta, men ett orostecken att en som är tänkt för 1a linan blir flyttad till 3e.
4e blir också öite matt.

Men bättre testa nu än i november, och är någon borta blir det per automatik någon formation som ändras.
Inget som kommer ge mig grå hårstrån, men hade önskat att allt skulle gå på räls inår. 😘

MorganaLefaey: Vigge fick fingret ur led på en träning och vilar bara därför.

Jag vet inte heller om Ohlsson är rätt i första, men jag är för att testa lite olika. Får Ohlsson rätt puckar lär han skapa massor tack vare sin speed. Kanske kan han också ge lite defensiv stabilitet i kedjan.

Silly: Det var väl Boorken som höll på få en hjärnblödning? Inte skitnoga men har för mig att jag tyckte Boork var lite väl fjantig angående schremps flip flopisar.

{5647}: ser SSK-AIK på aftonbladet tv.
AIK minst dåliga, men SSK känns riktigt blöta.
Men gissar att även de ska inkluderas i att försäsongsmatcher inte behöver betyda något.
Men riktigt riktigt dåliga.

KB: Detta är även kvällens laguppställning

Det finns en del att önska när det gäller kameramannen i matchen.

hanzon: inte bara kameramannen, utan även av modo.

1-0 Sundsvall!

Pucktapp i egen zon

Steken84: sedärja mål i baken. Inge skönspel av modo hittils

MorganaLefaey: amatörer

Modo har en bit kvar.

MorganaLefaey: Rättvist. Nonchalant och uselt. Bedrövlig passning genom egen zon till en forward som står och sover.

Bra att Sundsvall gör mål. MoDo måste skärpa sig rejält. Börja spela pucken snabbare, pass på blad och sluta kasta bort chanspuckar.

Precis som innan så är det ingen kedja som kliver fram. En jämn massa. Avsaknaden av en bra första kedja som kan göra skillnad kan bli jobbigt.

{5647}: för många spelare^^ nu förväntar jag att de steppar upp i andra

Gusse: Låt serien gå några omgångar innan man vet sådant. Jag tycker baserat på scoutingen att vi kommer att ha två bra kedjor, men då får man vara mycket mer fokuserade. Man är inte förberedda idag.

Aagaard har fått två passningar mot sig, men istället för att möta och se till att den till 100% tar sig ut ut zon så låter han backen bara ta pucken. första gången mål och andra gången blev det en målchans

En stor fet hårtork är vad som krävs. Uruselt.

{8384}: Sundsvalls målvakt är fantastiskt bra, men Modo har samtidigt väldigt blött krut i bössan.

Övrigt så har sundsvall sjukt snygga matchtröjor

Gusse: Ett slätstruket lag utan spets värvar man bara medelmåttor och inga spetsspelare då blir det så Sen så har man bara sig själva att skylla att målvaktssidan ser ut som den gör värvningen av Wallin måste vara bland dom sämsta värvningarna Modo har gjort.Vi har en andramålvakt som inte håller allsvensk nivå sam en förstamålvakt som inte har stått en match än hur kan detta bli annat än fiasko!

{5647}: Satan vad jag hatar när man verkligen ser när dom " inte är där" 😡😡

{5647}: tycker tyvärr att woods inte varit bra i någon match.
MacMaster väldigt fläckvis. EJK formationen har idag inte synts till alls idag.
Nog har vi en hel del att jobba med.
Sen kan förståss en hel del idag kanske förklaras med att vi möter ett div1 lag. Men det ska ändå bara se bättre ut än dagens putt och dutt. Där just egen zon duttats i dödagar

Gusse: Bit? Ett stort steg innan man kan ens göra mål, uselt👎

{8384}: upp med farten och energin nu. Visa vilja😊 nu körvi modo

Det finns mycket att jobba på, men det som är tur är väl att det är försäsong och gäller ingenting. Däremot så ser det ju inte bättre ut spelmässigt så risken är ju man tar med sig detta in i serien.

Sedan så får man väl ge några spelare några matcher i serien innan man sågar dom. Men jag tycker fortfarande man ska kräva mer av dom så kallade spetsspelarna Woods och Macmaster ska vara klasskillnad mot ett svagt division 1 lag. Men det är min åsikt.

Dundee: tycker expressen bjuder på en bra sändning ändå.

{8384}: fan snuvad på ett mål^^ fint slag på halsen👍 jaaaaa svenna!!! Å i pp😯 å ett till i pp🥳 lite bättre fart i andra och mer energi. Tack för svar på önskan^^

{8384}: helt plötsligt har vi 2 mål i PP.

måste säga som J F K varit inne på förut, Aagard är en mästare på att lirka in puckar framför mål. naturlig begåvning.

{8384}: Chrosscheckingen var riktigt ful. Sundsvallaren ska vara glad över att han fick spela vidare.
Ogillar att Svenningsson tar rollen spelfördelare i pp. Det är han inte tillräckligt bra för. Bra skott har han i alla fall.

Sundsvalls målvakt har redan räddat mera än vad våra målvakter gjort på försäsongen.

{5647}:

Ledning bra, men lite oroväckande att det ska ta halva matchen och ett 5 mot 3 för att spräcka nollan.

Snyggt spel till 3-1

jonsson: Sylwander visar varför han är Kapten, bäst på planen både offensivt och defensivt, dessutom outstanding med Olsson i Boxplay

Gusse: med undantag för Nygren

Hur ser Wallin ut?

Gavelo: Tycker att Sylwander är alldeles för långsam att spela pucken och väljer krångliga lösningar. Tycker inte att han varit särskilt bra.

Isak har varit riktigt bra. Tagit allt han kan ta och har sett tät ut.

{5647}: Man ser verkligen hur Sylwander jobbar när man kan sitta på plats och studera honom, väldigt smart spelare i spelet utan puck, av den anledningen tycker jag han varit en gigant idag.

Sen har Isak sett vansinnigt ostabil ut, returer på allt och utstrålar inte alls säkerhet, men han är som sagt ung och har spelat lite senaste året.

Sen måste jag tillägga att isen är bedrövlig, efter 10 min in i perioderna är det massvis med snö på isen så pucken studsar och rullar ist för att glida, detta försvårar spelet enormt för båda lagen.

Gavelo: Men, det var också Sylwander som helt missade en markering så en sönsvallare fick stå fri framför vårt mål.
Jag tycker inte Sylle är en smart spelare. En hårt jobbande och uppoffrande spelare, men med dåligt spelsinne.

{5647}: en händelse dömer jag ingen för, och som sagt så är hans spel utan puck, ofta utanför bild enormt bra.
Ingen supersmart spelare som du säger, men idag är han en av dom bästa på isen helt odiskutabelt faktiskt.

Sen måste man höja OP och Olsson som gör det riskfritt svårt för motståndarna med hårt jobb osv

Gavelo: Elakt att flytta målburen. Det tvingade dem att väcka vaktmästaren och sedan blev han tvungen att lunka ut på isen. En helt omänsklig uppgift såg det ut som. Låt honom fortsätta sova nu.

« · 2225404 · »