1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533954 inlägg · 4126 ämnen

Försäsongsmatcher

Sv: Försäsongsmatcher
Dundee: Timrå vilar tre landslagsspelare? Då vilar vi två NHL spelare!

Dundee: Ledningen har inte bara för stor tro på vissa spelare. Jag menar även att man har för stor tro på det spelsystem som tog oss upp. Karlin har väl själv sagt att det ska ändras men än så länge verkar inget gått in hos grabbarna.

Vi spelar fortfarande samma risktagande snurrhockey som öppnar upp för kontringar och öppna ytor. Alla i laget måste förstå att en kontring mot Tingsryd är en helt annan sak än att möta Dahlén och Lander i en kontring

Dundee: Etablerat slutspelslag? Dom har spelat slutspel en gång sedan pyramiderna byggdes och då rök dom direkt i kvarten mot Örebro.

Jugge: Det är rolig rock n roll hockey i allsvenskan, njut av den!

Tarasov: Var har jag gnällt någonstans här? Jag tyckte det var minst sagt märkligt att räkna in spelare man inte ens värvat än som en del i laguppställningen..

Sen var det så länge sen ni åkte ur SHL, jag var inte på HS då

modomille: Men släpp sargen och kom in i matchen är så jävla trött på ditt gnäll hela tiden.Vi är alltid bäst vi gör aldrig fel det är bara fel på domarna det var fel med avstängning på Raanta mm. TIMRÅ vilar Hanzl Pettersson och Wedin 3 landslagsspelare läs på innan du börjar yra om något du ej har koll på.

Jugge:
Över besöken i er bok.

Dundee: Hanzl och pettersson är två trötta spelare och wedin är alltid skadad ändå.

Ganska bra avslutning på andra ändå.
Förväntar mig något sådant här när alla är tillbaka.

2 33
40 7
6 27/14

26 och 5 utlåning/bryt

Arg finne Argare finne Nieder
Kanada Kanada dansk
100kg 100kg 100kg
36 AP 19
Extra OP

{9233}: Tro mig, alla vettiga Brynäs supportrar fattar att HA kommer bli tufft. Men ibland känns det som att övriga hockey-Sverige tror att vi har någon hybris..

Dundee: Hanzl har inte spelat i landslaget på två år. Pettersson har aldrig spelat VM och inte Wedin heller men det är jag som yrar?

hockey_21: Hur som helst spelar alla 3 i landslaget för det mesta. Och alla 3 skulle spela i våra 2 första kedjor alla dagar i veckan.

Jugge: Det har dom flesta lagen överallt, och ni har en del som har hybris men gäller i alla led av supportrar :)

Gusse:

Såg ut som att vi skulle upprepa andraperioden från förra mötet, men förstördes lite av utvisningen walli tog.

Skönt att se riley blanda sig i spelet lite med sitt stolpskott iaf.

{9844}:
Skulle säga att vi behöver 2 forwards och en back till. Spelet är rätt bra och det finns en struktur men saknas spelare som kan skapa lite tid och lugn i anfallszon. Visst Ranta är skadad men det kommer alltid vara någon borta. Woods ser lite bättre ut idag iaf.

Dundee: Nichlas Torp fick några landskamper förut var han en landslagsspelare med?

Sputnik: Givetvis kommer det att bli en duktigt jobbig säsong men jag tycker inte vi är så jävla värdelösa ikväll offensivt. Sen ska ni ju vara så pass mycket bättre än oss denna säsong så det är inger konstigt att ni leder med 3-1 och ni är inte laget vi kommer att tävla mot. .

Sigge: Lycka till med att lära killar som Bernhardt och Näsén att spela köttmurshockey och spelförstörande 😂

Ingen av dom killarna har ett uns av defensiva instinkter i sina hjärnor!

Inställningen är åtminstone som natt och dag jämfört med Löven-matchen. Idag är vi åtminstone intresserade.

Tycker man ser skillnaderna mellan SHL och Allsvenskan rätt tydligt idag. Killarna i vårt lag som är vana göra lite snygga överlämningar bakom ryggen, lägga läckra flippmackor, eller snygga genomskärare genom slottet, har stora problem!
Det genomskådas på en helt annan nivå nu.

Den enda som kommer undan med sånt är Ruohomaa, för han är klasser bättre än övriga!

Och som vanligt läcker vi som ett såll defensivt, tyvärr! Vi behöver ha in backar NU, och jag snackar pluralis.

modomille: Dom är ordinarie under säsongen i landslagssammanhang när dom är friska alltså är dom landslagsspelare. Samma gäller Aagard. Bara för du ej kommer till ett VM så räknas du plötsligt inte in inom kategorin landslagsspelare då? Nä du får tycka vad du vill men vi kommer aldrig vara överens om något.

{9844}: sådär tror jag också. Men sen blir det lite problem när spetsvärvningen kommer. Och jag tror Wahlberg kommer stanna som 8e back då han har familj och de här i Övik. Berg kommer lånas ut/säljas till HA, många lag som söker backar där.

Dundee: Landslagsspelare är spelare som spelar i VM/OS mm. Om man tänker som dig så var Nichlas Torp en landslagsspelare.

Confusius: jag tror såhär när det kommer till erat lag, att det kommer nog hända en hel del under säsongens gång, men ledningen i erat lag vill ge dom som tog upp er en ärlig chans till att få visa upp sig ( med tanke på erat enda mål är att hålla er kvar ) så tänker jag ändå lite granna att ni har tid till att se om spelarna i erat lag klarar av detta och ska inte behöva spela under så mkt press..

men jag tror även om ni når ett kval så var det en smart Timråit som skrev att ni kommer att ha ett mentalt övertag på det laget som ni ställs emot.

Timrå har ju en nöt att knäcka i år med att spela under press och höga förväntningar utifrån , vilket gör att jag tror att det kommer stå mellan Luleå och Timrå för topp 6 placeringen

Ser ut att testa rundblad lite med bernhardt nu.

men för i helvete, bete er så kanske vi kan diskutera hockey i boken istället, vad sägs om det?

Sputnik: Absolut, men att det blir en oerhört tuff säsong har nog de flesta redan insett.

{9315}: Får ont i magen av att se hur osynlig Woods är. Han kommer nog inte bli den snipern han var innan skadan på ett bra tag

Trilske: Tycker Modo spelar rätt mycket på chans, känns lite som vi spelar som i allsvenskan, tuta och kör.

{9315}: Känns som att walli rätt ogärna trycker till sina gamla lagkamrater, bänka honom i resterande möten mot tiken.

Offside-Lennart: En oxymoron. Det finns ingen smart Timråit.

Vi löser not detta. Förvisso möter vi mycket bättre lag än vad Timrå är,.men jag tror vi hittar läsnignsr på det ändå.

{10015}: Frycklund kan ha förstört hans karriär för gott.

{10015}: Jag som precis skulle skriva att jag tycker Woods har visat fina takter i den här matchen. Jag tror att han kommer visa sig hålla på SHL-nivå.

Brander: målvakten står inte på huvudet direkt

Just nu känns Eriksson Ek som 1:a valet..

Gusse: Nu är det klasskillnad i offensiven , 1-5

Bad_Brett: Fast det är ju inte en jättekontroversiell åsikt att vi saknar spets? Eller tycker du jag har fel i det?

{5647}: På med nattmössan igen , sent nu

Gavelo: Japp. Vi har bra intentioner men som sagt, bottenlagsotur plus att vi nog blir lite stressade.

Blir en lång försäsong i år. Det bara krävs 4 vinster till våren. Förhoppningsvis ligger all press på våra bottenmotståndare i den serien.

Sputnik: 😂😂😂 har vi pratat om något annat?!

Rico01: Visst, men han var en sniper som bara skickade upp pucken i krysset innan. Nu visar han bara playmakertendenser, det gjorde han även bara när han kom tillbaka efter skadan.

Billy Öhman: Tror vi kör Lehtinen. Det där är ytterligare ett turmål. Han skulle komma skjuta 1000 skott och färre än 10 tar stolpe in.
Tycker arr Timrå spelmässigt är sämre än väntat, även om de är effektivare än vanligt.

De var åttonde lag gällande mål framåt fjol och det var ändå med hög utdelning.

{10015}: vi har ju en del puck och det är inte så att spelar över 2zoner är jätteojämt, men när Timrå hamnar i offensiven så är vi ett par snäpp för små.
Sen vill jag inte kalla något otur, vi är inte tillräckligt bra.

Andersson: Ni löss är duktiga på att tjata om små saker och du är rätt återkommande.

{10015}: det är också hans tredje match efter skadan och ett snäpp upp i nivå, tror vi får ha tålamod med honom också. därför hade det varit bra om nästa forward in är någon som kan stärka den kedjan och låta woods vara tredjelänk

{5647}: Som sagt, om du tycker Timrå är dåliga spelmässigt nu kommer du nog bli väldigt, väldigt överraskad när vi får möta Frölunda, Färjestad och Rögle.

Kan börja känna saknad efter Gudļevskis. En hel del frågetecken omkring målvakterna.

Single Malt: lustigt att du säger honom, jag minns inte helt men han var väl ganska kass på försäsongen?

{5647}: håller ej med. Nåt måste han ta!

{10015}: Jo, men de är bra
Timrå är ett mittenlag.

Sist jag kollade har alla lag 0 poäng?

{6870}: Kul med lite gnabb, men tråkigt att kalla varandra löss. Ska det vara den nivån känns det tråkigare att hänga här tycker jag. Men jag kanske är ensam.

« · 2563252 · »