1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532224 inlägg · 4126 ämnen

Första hemmamatchen!

Första hemmamatchen!
MODO Hockey - Huskvarna 71 ... Hur ska det gå?

Riksman spikar igen tror jag! (ehh...man kan väl få hoppas?)
4-0 efter mål av Wernblom, Söderberg, Öhman och Wennerberg

Vem har talat? Jo... *börjar bokstavera*... S - A - ... (nej INTE Saida, men väl samjo. Det är ungefär samma sak! :)

Sv: Första hemmamatchen!
samjo: Du, Al-Samjo, kan man få ungefärliga tider för målen också ifall jag skulle behöva rusa ut och köpa något i kiosken.

Paddan: Tyvärr begränsas mina syner något av några dimbankar i horisonten. Jag brukar vanligtvis vara polare med SMHI här i Norrköping men inte idag tydligen. Men eftersom det delvis är blå himmel ute så kan jag se att målen kommer göras som följer: Ett i den första perioden, två i den andra och ett i den tredje. Tyvärr kan jag inte ge mer exaktare tider för målen än så. Hoppas du blir nöjd ändå! :)

samjo: Jodå, men man vill ju veta på ett ungefär när det är dags att kolla repriserna på Mediaoktagonen!

Paddan: Tror du "mediaoktagonen", eller "mediakuben" som pressreleaserna valt att kalla den, kommer att locka några extra Öviksbor till matcherna i vinter? Jag tyckte intresset var tämligen svalt trots att det var slutspel i våras. Det var ju inte fullsatt en enda gång! Det klart, matcherna gick ju på TV. Man ser ju repriserna bättre där och slipper bilköerna efter matcherna! Är det så många resonerar?? Själv var jag i Kramfors under våren och pulade med mitt exjobb och det tackar jag min lyckliga stjärna för. Det gav mig möjlighet att gå på ALLA Modos hemmamatcher under slutspelet. Det gjorde jag gladeligen trots 10 mil ENKEL resa till hallen. Konstigt att inte Öviksborna fyller hallen när det är slutspel...

samjo: Tveksamt varför folk skulle lockas till hallen enbart av en Mediaoktagon. Tror att folk har blivit bortskämda med att det nu går att se så pass många matcher på tv. Sen så är det väl som i de flesta arenor att det är väldigt många som är s.k medgångssupportrar och de har blivit mer och mer svårflörtade enligt min åsikt. Läste om någon gubbe som sett nästan samtliga Modomatcher i Kempehallen under 44 år och han hade, om jag inte minns fel, 12 mil enkel väg. Imponerande, där ligger man lite i lä.
Men det var minst sagt förvånande att publiksiffrorna inte ökade speciellt mycket under slutspelet ifjol. Hur ska det då bli i år, usch, man blir mörkrädd när man tänker efter.

Nej, nu är det dags att hitta någonstans att äta innan det bär iväg till Kempis.

Paddan: Önskar dig och laget lycka till på matchen. Klappa händerna åt mig också. Speciellt för Werner och Wennerberg. Modos pansarvagnar!

samjo:OK, det ska jag göra. Jag tillägnar dig de där klappningarna som kommer lite så där i baktakt :)

Paddan: HAHA! Klappa i osynk du! Jag skäms inte :)

samjo: Bra, då ska jag lägga in min själ i det!

Paddan: Förlåt, "lägga ner min själ..." heter det väl.

« · 122256