1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481162 inlägg · 4078 ämnen

Första isträningen säsongen 08/09

« · 1055030 · » Till forumet


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Då förväntar jag mig en sammanfattning på formationer, träningsmoment och vem som ser ut att va på G.
Sen bör det väl gå att få med något film och bilder som du också kan lägga upp. :)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Har inte haft möjlighet, men funderar på att försöka se morgondagens träning.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09

Någon som sett några träningar i veckan? Vilka formationer kör de med och hur har det sett ut? Nu börjar det kännas som man inte kan sitta still om man inte får se / prata hockey.

Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Är inte arenan bara öppen till kl 16? Tänkte om man vågar sig dit för att se en eftermiddagsträning, de börjar ju först kl 16.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Hur många år var det förresten som elitserien körde "All-star match" innan den försvann lika snabbt som den dök upp? Var det fler än två år?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Här några förslag från HS-profiler för en skills competition.

Lumber Jack tyckte att spelarna kunde skjuta mot ett stort utdrag av någon text av Nikanor Teratologen och försöka fixa kommateringen.

65selander tyckte att spelarna skulle tävla i hur snabbt de byter matchtröja och westerlind ville se Lars Jansson göra upp med någon av ungtupparna i snabbautografskrivning. NuMo han ville se Tony Schälin, mer information än så kunde han inte lämna
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
knaskamilla: Mja. Jag är totalt ointresserad iaf.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai:

Jag har också för mig att vi var uttråkade, men jag undrar om inte det beror på att det var alldeles för långdraget? Kanske lite kortare varianter med mer tempo skulle kunna vara något.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Är inte skills competition något glorifierat? Jag vill minnas att alla var uttråkade efter ett år när det kördes i samband med allstar-matcherna vi nu inte har längre.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Nog för att jag tycker internmatchen var lite halvdan så har den mättat min hunger så man klarar sig ett tag till. Det jag tyckte var tråkigt däremot var att man inte som i NHL och i Läkerol arena bjöd på någon form av skills competition. Då får man lite extra underhållning.

Tycker man borde försöka få med något sådant till nästa säsong.


Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan:

Ja, det förtäljer inte historien.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
knaskamilla: Åfan, man hade alltså värvat några matvrak, eller hade man fixat folk som är lika bra på att steka hamburgare som sommarjobbarna på grillen i Bjästa?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan:

På tal om överraskning hade visst supporterklubben någon ny värvningsmetod som innefattade att de såg till så att kioskerna fick slut på hamburgare så att deras erbjudande om mingel med gratis mat efter träningen (om man blev medlem) skulle framstå som särskilt lockande. Om jag förstod det rätt.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
NordaBoy: Jag som trodde att den stora överraskningen var att jag inte var där. Igår ägnade jag mig åt knattefotboll, folkrace och knattefotboll istället.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Håller med . Men ett plus Tuokko gjorde mål och Kurvinen
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Petey21: överraskning var en vattenflaska
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Jag såg hela matchen, det bjöds på ett par delikatesser även i andra perioden, bland annat ett snyggt mål på "handledsbackhand" av Näslund. Foppa fick friläge och drog på ett slagskott i stolpen från ett par meter, och han som påstår att han inte kan skjuta.

Trevlig tillställning med mycket folk, men en skills competition i anslutning till detta skulle nog inte vara helt fel.

Någon som vet vad Stadium bjöd på för överraskning? När jag satt på läktaren såg jag en del folk som gick omkring med oranga Stadiumpåsar, men jag har ingen aning om vad det var, eller var och när man fick (?) dem?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
hellge:

"Vem man något om antal sålda årskort, föresten?"

Har man sagt något om antal sålda årskort, föresten? skulle det stå
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
hellge: Gick faktiskt också efter första perioden. Var roligt att se lite spel, men som vanligt blev det mest överdrivna passningsvägar eller individuella prestationer. Tyvärr såg man inte mycket av tuokko, snellman och aasen. Men tror en som lever på kamp som tuokko inte har så mycket att visa upp i en sådan här match.

Som hellge skrev så var de 3 målen i samma byte en skön sak att se. Det var nog det roligaste, ja förutom foppas handledare i klykan.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Martin S:

Vem räknade?

Enligt min tokkänsliga publikbarometer var det strax över 5 k. Nåja, det viktigaste är väl ändå att det var trevligt...och förståss att vi hade mest i Sverige. Vår andra brorsa i norr hade enligt deras hemsida 4200.

Vem man något om antal sålda årskort, föresten?

Ahh, det det är för härligt att äntligen få dra några djupa andetag i den höga klara luften i vårt tempel. Det är inte utan att det sög till i hockeytarmen. Det ska bli kul men en ny säsong...
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
hellge: Den officiella publiksiffran var 4800.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Det är lite svårt att uppskatta, men mellan 1000 och 1500 hockeyspelande ångermanlandsungdomar samlades på torget kl. 13 för att tillsammans gå ner till Swedbank. Det var en rätt trevlig syn när hela färgspektrat gick från torget nerför Viktoriaesplanaden.

Lull-lullandet som Morgana skrev om var bland annat autografskrivande och speedshooting. Det var groteska köer för autografjägarna, kanske beroende på att alla proffsen också var på plats.

Jag gissar att nyförvärven blev imponerade av stämningen när spelarna presenterades. Det var rätt bra ljudkuliss. Enligt min inbyggda decibelmätare var det svårt att säga vem som fick mest ovationer av dessa tre: Krizan, Foppa och Werner.

Jag undrar om det inte var mer än 5000 på plats under matchen denna gång. Ståplats var tämligen fylld även den. Jag gick i periodpausen och den stora behållningen var nog ändå femman Tobbe Enström, Kourvinen, Foppa, Sedin och Jocke Lindströms tre mål i samma byte. Den linan skulle vi haft.

Av alla de positiva tingen tror jag ändå just samlandet av alla ångermanländska spelare på torget var det viktigaste. En manifestation för att hålla samman distriktet som en enhet där Modo är det givna målet för de som kommer från Härnösand som Husum, för ramselelirare såsom HKH:are, Kramforssnipers som Sollefteåvituoser. Modo har varit och är förstavalet för ångermanlänningar, och det man gör nu är att verkligen understryka det.

Jag hoppas detta blir en tradition
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: truppen presenteras ca: 15.45 och internmatchen ska börja 16.10
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
När började internmatchen idag? Orkar inte se det andra lull-lullandet.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Någons om har utrymme för ~900 Mb träningsvideo i 1080i?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Haha, det är lugnt, bara jag som försökte mig på att vara dryg.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Det är inget professionellt över det jag filmat idag, tyvärr. Snuttarna är dock 1440x1080 pixlar så det borde bli hyffsat skarpt om man lägger upp dem på youtube.. ;)

Jag sitter i en polares sommarstuga och surfar via mobilt bredband så jag skulle inte kunna fixa bilderna nu ens om jag ville.. :)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
...och de professionellt inspelade filmerna...

Äh, glömde ju att infoga ett !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Men hörrödu, vad sitter det i? Hit med bilderna nu!!!!!1
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Tyckte själv att Krizan såg ganska rund ut i ansiktet på träningen i måndags, fast det kanske var en synvilla, för i jämförelse med exempelvis Rindell så såg då inte Krizan ut som att han hade supit hela helgen, sovit i samma kläder hela helgen och nyss klivit upp
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Då har man kollat på en isträning i år då. Glömde bort hur profillös träningen skulle vara men det var rätt soft att få sjunka ner i Swedbank Arena och se andra svettas ändå.

Mest intresserad var jag av Krizans kosthållning i sommar, och han såg väl inte tyngre ut i alla fall. På avstånd såg han mycket smalare ut, men när jag zoomade in honom med digitalkameran så hade han en misstänkt dubbelhaka.. Vi får väl se.

Bilder och filmsnuttar kommer framöver.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Intervju med Jocke Lindström. Hmm, jag visste väl att hans nya klubb hade orange som en av tröjfärgerna, men jag fick för mig att det var Islanders.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Sitt inte så nära isen bara, grabbarna har lagfest på lördag Takida konsert i Sundsvall...
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Frisco:
Haha, det finns uppenbarligen ett nytt fotoyrke....Fopparazzi!
Kommentera


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan:

"You already own it. In most cases, unless you specifically signed away your rights, you — the photographer — own the copyright and the right to license and re-license the image in any way you choose. This is true even if you have not registered your copyright or put your copyright notice on the image. Where registration makes a real difference is when something has gone wrong and your rights are being infringed."
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Äh, sätter de ut hans mailadress i nyheter som han författat så borde det väl vara rätt. Men jag skulle kunna tänka mig att han i sådana fall skulle hänvisa till att Friscos bilder inte kommer med någon vidhängande copyright och att Frisco själv lagt ut bilderna på nätet.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Man kan ju göra så, men det är ju inte rätt!
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Förkortade bort ett är där för att kunna rimma här!
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Eller så skickar man ett mail direkt till honom på
[email protected]
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Frisco: Nog han anställd av tidningen allt. Deras svar på Tomas Ros eller så. Kontaktinfo i länken.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Det verkar vara nån bloggare på tidningen som gjort det. Adrian Dater. Hittar ingen mailadress till honom.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Riktigt fult av en så stor tidnings blogg att sno bilder utan att ens lämna en hänvisning. Jag instämmer i stämningskravet.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Jag tror jag hittat den felande länken.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Stäm de jävlarna! ;)
Kommentera


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: För egen del nöjer jag mig med dagens träning. Nästa gång blir nog hemmapremiären. Det får bli lite J20-matcher framöver istället.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Frisco: Verkar som att det inte blir någon organiserad isträning på onsdag heller, om jag lyckas tyda det hela rätt.

"- Vi vill inte vara i vägen så här i början, sa Harri. Första veckan handlar det mera om att prova och testa av grejerna, då är det lika bra att Freddan och jag håller oss på behörigt avstånd."

Så det är väl först på måndag som man bör bege sig till Swedbank Arena igen, ja förutom att närvara på söndagens "jippo-isträning"
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Frisco: bild 22 så strippar dom ju barnförbjudet
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Lumber Jack: Troligen Eric Persson. En yngling och back född 90 som vi såg i J18 och J20 förra säsongen.
Kommentera

« · 1055030 · »