1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478976 inlägg · 4078 ämnen

Första isträningen säsongen 08/09

1058303 · » Till forumet


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Hittade en liten norsk artikel om Zuccarello och Modo från igår...
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Lumber Jack:
Min dolda last är en grillad med gurkmajjo och hemlagat senap. Nerspolad med en Dr Pepper.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Salle:

Fiint som schnyyyze
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Lumber Jack: Nä den passar nog bäst under den varma årstiden. Grymt god till grillat och speciellt till sånt åt det kryddstarkare hållet. Håller sig dessutom fräsch förvånansvärt länge så den är perfa till picknick, knytisar och annat där det kan ta tid mellan tillagning och förtäring.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Salle: Såg inte helt fel ut. Är det Krizans vinterpärsallad?
Kommentera


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Per HApps: Den här är inte dum, en av de få pärsallader på majonäsbas som är god. Han har god smak, den blekfete.

www.rydbergs.se/produkter.asp?pId=157&cId=1&pageID=18
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Icing-Ove:
Ryktena säger att han skrivit ett nytt sponsoravtal,
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Icing-Ove: Vad trött jag blir på honom..
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Krizan gillar potatissallad...?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Hann in på arenan "en snabbsväng" idag. Vet inte hur det sett ut tidigare dagar, men idag var då NHL-proffsen med under hela träningstiden och deltog aktivt i alla övningar.

Kul att höra hur Zacke svor jäkligt högt de gånger han tvingades släppa en puck förbi sig. Zucharello Aasen verkar inte alls tveka när han får ett pass utan satsar gärna på direktskott. Minns inte riktigt att Jocke Lindström var en sån "snurrpelle" men idag så vände han nästan ut och in på vissa av träningskamraterna med sina kroppsfinter och femöresvändningar.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Nej men ja tänkte bara säga att, de ska bli kul o se vårat finska landslag mot erat finska c lag ;P
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Snoop: Vad i hela friden yrar du om? Har inte höstterminen börjat för dig än?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Har ju hört att hopptacklingar är okej, blir förvånad :/
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Snoop: I won't bite. Var det något mer än att skämma ut dig och dina Timråkompisar du ville?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Ärligt, Tenkrats hopptackling på en modospelare i EON förra säsongen visst fan var den underbar ?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Jag är mest intresserad av humöret, vilka snackar med vem, vilka ser ut att vara utanför, hur ser de ut kroppsligen, har de gått upp? har de biffat till sig under sommaren?

Det är inte så värt att se hur skridskoåkningen ser ut just nu, hur de hanterar klubban osv.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Ska jag vara ärlig så känns det ungefär lika meningsfullt att kolla på en hockeyträning på video som att sitta och kolla på youtube-klipp av band som soundcheckar. Träningsmatcher känns också rätt meningslösa. Kom tillbaka när elitserien börjar!
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Du kan få se han in action senare i em. Min dator tuggar ut träningsfilmen i h264 nu (350 Mb) som jag har ett ställe att lägga på.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Wayne Gresky: Halvtung GAA i superelit i fjol. 11.68 mål. Undra vad de matcher han stod blev egentligen.
Kommentera


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Grahn såg rätt bra ut faktist, vad vet vi om honom?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
NordaBoy: Av namnet på masken att döma måste det vara Alexander Grahn, bördig från Sävar
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Bra bilder! Men är riktigt nyfiken på nyförvärven .Men undra vem är målvakten på bild nummer 8 bakom kurvinen.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: haha :P
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Du får välja att bara fotografera Zuccarello, för de bilderna kan ju inte bli särskilt utrymmeskrävande.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Några bilder jag tog på träningen 6/8. Ni med små skärmar kommer att få problem med höjden på bilderna, testa att trycka F11 för att maximera skärmen.. Jag såg detta först när det var klart och jag orkade inte göra om.

Tips: Det finns pilar längst ner till höger för att byta bild samt sätta igång bildspel.

www.informatik.umu.se/~svph0240/modo_traning/
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Någon som har erfaranheter av att spela in på en dator via comhem-box och externt tv-kort? Tänkte samla på mig lite videomaterial till lite MODO-filmer i vinter...
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai:

Att Svarten spelar ytter kan också bero på att vi egentligen har fem centrar, och Warg vill ju spela center jättesupermycket vad jag hört, så det kan bero på det.

Är det bara jag som är försiktigt positiv till formationerna, om man byter ut Enström och Forsberg mot Yetman och Salomonsson respektive? Tycker att alla kedjor har lite av varje, målskytt, framspelare och en elak iller.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Wargh är skadad i 4v till, det står i hasses krönika.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Jag blev klart fundersam på vad Harri hade förtärt när han satte ihop formationerna.

Hedin som säker defensiv bakom Hedman? Jo tjena....
Vars är lill Warghen?
Varför som du säger samla de sämsta på grillorna i samma formation?

Sen fick man känslan av att vi hade en 2-3 spelare skadade frammåt då man såg hur laget såg ut. Men det är väl bara Salle som är skadad och Yetman som ansluter efter ett tag. Men det lär väl dyka upp en forward ganska omgående skulle jag tro då vi egentligen bara har 12 forwards då jag fått känslan att man förstört forsberg och enström aldrig kommer klara es-spel.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Som jag ser så kan det finnas tre olika förklaringar.

1) Rindell vill sätta sin egen prägel på laget och inte gå i Lückners fotspår.
2) Han vet var han har Svarten och Susse och vill testa lite andra kombinationer - vilket ter sig troligast.
3) Firefox rättstavningsfunktion har väldigt roliga alternativ till ditt nick.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Vad i helvetekedjan? Ja varför inte.

1) Varför är Svartvadet ytter?
2) Varför är de som är absolut sämst på att åka skridskor i hela laget i samma kedja som han som underpresterade värst av alla skridskoåkningsmässigt i fjol?

Slowmokedjan döper jag den till.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Tja, det namnet på kedjan lät faktiskt bättre. ;)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Nikki:

Per Svartvadet
Niklas Sundström
Magnus Wernblom

Vad i helvete?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Nikki: Den sista kedjan bör väl då kallas PMS-kedjan ;)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Icing-Ove: Att filma, klippa ihop och klämma ut och erbjuda mig att lägga upp filen är allt jag tänker göra. Mixtra med format för den här tråkiga filmen? Fuck that.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai:
Upplösningen kan du ju behålla, men är den komprimerad ? Det verkar som att HD-videofilen du har, är på 23 Mbit/s. Har du testat att lägga den i mpeg4-format?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Ang. formationerna..

Så här har det sett ut:
Backpar:
Pierre Hedin,
Victor Hedman

Hans Jonsson,
Per Hållberg

Mikko Kurvinen,
Mattias Timander

Marcus Jonsson,
Jens Westin.

Kedjor:
Per-Åge Skröder,
Fredrik Warg,
Thomas Enström

Tobias Forsberg,
Andreas Molinder,
Ville Snellman

Marco Tuokko,
Oscar Steen,
Mats Zuccarello Aaasen

Per Svartvadet,
Niklas Sundström,
Magnus Wernblom.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Äh, det är väl ändå en sån där öststatskvalitet med pixlar som är större än rubiks kub och ett ljudspår som ligger tre minuter efter filmen... ;)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Icing-Ove: Jag SKULLE ju kunna göra något snällare format av de där 7 minutrarna, men har man filmat i 1080i så vill man fan i mig klämma ut filen i 1080 också. ;)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey:
Jag har beställt 1 GB diskutrymme av Riksnet till min nya 100mbit-lina, så jag skulle ju kunna ha en enda viktig fil där ;-)
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
shinzawai: Tyvärr tror jag att företaget skulle bli lite småsur om vi fixade så du fick lägga in det på vår server och hemma så är det som vanligt fullt.
Men hade varit trevligt att se. Kanske måste rensa lite och starta upp något frp program.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Helt otroligt. Och platsen verkar inte heller stämma.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Frisco: Jo, det var där jag kollade. Konstigt nog har den veckan haft olika tider varje vecka sedan sju år tillbaks.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
Paddan: Kollade du på vecka 11 år 2001?
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Hehe, blev ingen resa trots allt, trodde träningen började 10 som tidigare träningar denna vecka, men det var visst en timme tidigare.
Kommentera

Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Jag har en 7 minuters medley från den andra isträningen på 1 Gb om du har serverutrymme.. ;)
Kommentera


Sv: Första isträningen säsongen 08/09
MorganaLefaey: Öh, va, neeej inte ska jag på någon träning inte. Nejdå...
Kommentera

1058303 · »