1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531327 inlägg · 4122 ämnen

Första värvet

Sv: Första värvet
Lumber Jack:

Jag tror fortfarande att han passar bättre in i öllandet än vad han gör i MoDos hockey...

Lumber Jack: .....och för att fortsätta på ämnet speltid. Wallenberg i Timrå nu, hur mycket speltid fick han i MoDo?

Frisco:

Frågan är väl hur mycket speltid han kommer att få i Timrå kommande säsong. Det kan inte röra sig om mycket om han inte har förbättrats något enormt under året i engelska ligan.

Jag kan gissa på att han blir en så kallad extra spelare som mest bara sitter på bänken.Jag tror nog att Patrik Wallenberg blir en riktig "Pajasvärvning" för Timrå.Precis som när dom värvade David Halvardsson Viktor Vallin och Mikael Simons.

poffa: Det är klart att det är svårt att förbättra sig när man först beordras av Bäckman att sitta på bänken och sen flyttar till England. För även jag har förstått att det är klassskillnad på engelska ligan i fotboll och hockey:-)

Frisco:

Tror ju inte att det hade gjort från eller till vad det gäller speltiden i MODO. Han var för dålig helt enkelt.

poffa: Jo jag förstår att det var ungefär så här Bäckman resonerade: Han är dålig, han ska få sitta på bänken de lånar ut honom.

poffa: Håller med dig om Wallenberg. Jag hade länge förhoppningar och såg ändå en liten gnutta kapacitet i honom. Men det satt som i klister på träningarna. Ibland blixtrade han till, men det var mycket sällan.
Så att han inte riktigt fick chansen var inget konstigt. Han var inte värd fler försök helt enkelt. Tycker ändå att Bäckis var rätt snäll mot honom.

Så till frågan. Blir han bättre i Timrå? Har mycket svårt att tro det. Å andra sidan har ju flera före detta Modo-spelare visat sig bli bättre i andra lag. Till exempel ett unikum som Hans Lodin, som var klart bättre i Leksand. Men Wallenberg är inte en sådan. Han lär få spela (om han nu får det) i tredje - eller fjärdekedjan. Risken är väl att han pytsar nåt mål i Kempis...

« · 84580