1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481012 inlägg · 4078 ämnen

Frölund - MoDo 2016-01-06

1718450 · » Till forumet



Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Grattis, välkommen till Modo ;-)
Kommentera


Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
AJ fick som förste MoDo-tränare sedan Anders Forsberg känna på att vinna i Scandinavium. Ofantligt trevligt! Gör det hela lite lättare att i morgon gå upp 5:40 för att sedan sätta sig i en iskall bil och göra första arbetsdagen efter julledigheten.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Ursäkta jag lägger mig i, men du ska klicka på "Robin Ztorken L" sen på "Hem". Då ska du se "Admin" längst till höger.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: forumet är för några få utvalda, trilskar med alla oliktäkande, fin kultur och mkt fairplay
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Varför det är heltokigt är väl klart, det är fel klubb logotype du har, så ge mig ditt log in, så fixar jag till det, kostar nada ;-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Monno:
Finns inget admin?
Mitt konto verkar heltokigt...
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Gusse: Bra jobbat, vi hoppas det blir ett trendbrott och en lägsta nivå.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Gå in på din profil, välj admin och inställningar sen klubb där. :-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Gusse: Dom dricker väl gravöl nu. Hoppas bara att SAIK spöket försvinner med. Det var en bra match om vi glömmer den andra perioden. Måste bara få bort alla dessa onödiga utvisningar. Men det går åt rätt håll. Syns att laget är bättre tränat nu.
Imorgon får bli den första, enda och sista gången man håller på DIF.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Inga problem, vi fixar det åt dig ;-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Hoppas dom kan fortsätta att vinna. Det verkar hålla Brynäsarna borta från forumet också.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Monno: Vet inte hur man gör :-)
Har försökt men hittar inte funktionen...
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Nu väntar vi bara på att du ska ta bort det där hemska lövet. ;-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L:
Va i h-vete
Slår på matchen men inser snabbt att den redan är spelad, och vinst blev de oxo:)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Sven Tuta:
Ja, men idag var det äntligen bra ;-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Robin Ztorken L: Ojdå, idag är du positiv👍😃
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Monno: Jag säger som sagt inte att Bjurö ska ta något av målen. Bara att det vore bra (nödvändigt?) med en målvakt som räddar mer än det han ska ta med tanke på vår primära situation.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
J F K: Första målet styr ju på Heshka enligt Frölunda backen.

Och 3-4 är ju Olofsson som förlorar sin man-man rätt friskt.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
modomille:
Nu kan man ju börja hoppas...
Idag var det riktigt bra, förutom all boxplay, men som sagt spelet 5 mot 5 var riktigt bra.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Modo kan ju köra med målvaktsbyte varje gång som dom får en icing emot sig när dom varit inne en längre stund på isen
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Bad_Brett: Rönnberg är den tränaren som jag har svårast för. När han är sur, är jag glad. Grymt skön seger. Frågan är hur det här påverkar insatsen mot Skellefteå? Vi vi självförtroende nog att störa dom? Eller vi vi för mycket?
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
J F K:

Håller med. Att folk är så nöjda med Bjurö, är snarare ett bevis på hur katastrofal Reideborn har varit.

Tycker vi ser BETYDLIGT starkare ut. Vi blir inte frånåkta på samma sätt i slutet av matcherna och vinner närkamper även efter långa byten. Det är uppenbart att kraven är högre nu.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo:

Reglerna måste ändras så att det kan bli slut på dessa pajaserier med målvaktsbyten för att få en extra time-out. Åtminstone införa en begränsning så att man inte får byta tillbaka de närmsta 5 minuterna eller något.

Lars Johansson klockade 6 sekunder ikväll, Det är grymt osportsligt och en normal tränare hade skämts, men Rönnberg har ju uppenbarligen någon diagnos (det är även hans vänner övertygade om), så han begriper nog inte hur löjeväckande det är.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
9_TNT: blir nog fullt hus på lördag :)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
9_TNT: Jag tycker inte att Bjurö är så fantastisk. Han tar det han ska och har därmed överträffat reideborn, men han ser liten ut rätt ofta. Sista målet är han snett ute på, men man kan inte kräva att han ska ta den. Första är en styrning vid blå och kanske borde han tagit den?
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Steken84: Torp blir som ett nyförvärv när han kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Oj oj oj , inte illa att ta en tre poängare borta mot Frölunda.
Hoppas att många sluter upp på lördag hemma mot Skellefteå.

Ska du på matchen så ta med dig ett par extra kompisar så att de blir fullt hus.
På lördag är de upp till bevis, visa att den här segern inte var en tillfällighet.

-----------------
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Stort grattis Modo!! Imponerade seger och hoppas det är starten på nåt bra för er!!
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Härligt med en seger!
Dock måste modo in med en till stabil back! Det är där det faller.
Ritchie tillbaka offensivt och en ny back in så blir detta bra
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Grattis till en rejält oväntad och därför än mer glädjande vinst mot serieledarna på bortais!

Tre poäng inhämtade av de 9-10 poäng Skånelagen låg före innan match. Bara att vara förberedda på det värsta - men hoppas på det bästa!

GRATTIS!
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
TAMMEFAN!

Men det ser inte så stabilt ut i egen zon. Pjuttigt allt för ofta, men vi skall inte be om ursäkt för segern. Vi gör mål på chanserna den här matchen.

Som Andreas i fem mot fem så såg det ganska bra ut. Inte i andra dock då vi drar på oss utvisningar i parti och minut.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo: Too easy!! :)))))))))))))))))
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo: Jävla tuggummi, helt otroligt att vi vinner den här.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
bisterfinnen:

1:01

Men vi har ju svårt att få ut pucken.

Jaha!

19:38

Retur av Bjurö ingen Modoit där.


Om vi också tar ut målvakten kanske vi fixar det här.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Steken84: hoppas det gjorde ont :)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo: att bli arg på en idiot. Det är lågt, till och med av oss :)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo:

2:09 kvar och två mål att gå på. Frölunda saknar lite Power, men är det någon som kan det så är det Frölunda så jag vill inte hoppas för mycket än.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Steken84: 6:20 Kvar och vi håller spelet ganska bra uppe. Vi kan få en kontring till.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Fälth ser lapierre och vänder i det sista ansiktet inatt sargen. Varför???? Jävla spelare som inte kan ta emot en tackling!
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Sven Tuta:

Nu börjar kommentatorn mala på igen. Förra gången var Modo hopplösa och värdelösa och pajaser. Nu är det ett under att Modo leder och att ingen i hela världen kunde gissa det på förhand i sin vildaste fantasi eftersom oddsen på det var 1 på 1 miljon.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
Sven Tuta: Ja nu får vi se hur kreativ vi kan vara! ;-)
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
hk: Nu vill jag inte vara negativ. Men hur ska vi bära oss åt för att förlora nu då.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo:
Åker tåg och kan inte kolla matchen, vinner vi och jag inte kollar kan jag givetvis inte kolla nästa, då jinxar jag ju Modo:(:(
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo:

Såg ut som att han tacklade ner sin medspelare. Haha.

Kul att se lite mål. Men vi vet hur det slutar.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
bisterfinnen: Helvete vilket flyt vi har, förutom utvisningar då.
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo: SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJA!!!
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
bisterfinnen:

Haha! Frölundaiderna snubblar omkring igen och när vi kommer med fart i mitten så är vi knallkliniska.

Possler!

Kan turen hålla i sig? Jag tror fortfarande inte på det här, men nu ökade chansen. Håll er ifrån utvisningsbåset för helv!
Kommentera

Sv: Frölund - MoDo 2016-01-06
NuMo: men dubbel och trippelsuck.
Kommentera

1718450 · »