1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532453 inlägg · 4126 ämnen

Gästrin definitivt klar

Gästrin definitivt klar
"Modo Hockey har under en längre tid jagat centrar och i går skrev man kontrakt med 24-årige Magnus Gästrin. Magnus är fostrad i Modo, men har under de senaste säsongerna tillhört Boden och Linköping.

– Modo har uppträtt väldigt seriöst och jag har haft lite hemlängtan. Det ska bli otroligt roligt att spela Modo de närmaste åren, säger Magnus"

Sv: Gästrin definitivt klar
nikki88: Kuligt! Nu var tredjecentern värvad. Väntar med spänning på resten! ;)

nikki88:

Någon som hört nån kontraktslängd? Minst två år verkar det ju som.

poffa:

Skulle tippa på två år. Man verkar inte vilja skriva längre kontrakt nuförtiden.

MartinS:

För mig är Gästrin en andracenter om vi inte får hem två kanoncentrar. Han är lugn och stabil och gjorde näst mest poäng i Likköping (avsiktlig felstavning) i vinter.

Bra jobbat, starkt jobbat MODO.

poffa:

"Modo Hockey kunde dock räkna in ett nyförvärv i dag då Linköpingscentern Magnus Gästrin skrev på ett tvåårskontrakt. "

nikki88: Kul. Hoppas han kan fortsätta att utvecklas. Han gjorde ju en OK säsong i Linköping trots allt. Nu fattas "bara" 1 (helst 2) bra center.

Skall inte MoDos egna hemsida vara först med såna här nyheter. Ännu ett bevis på dess brister ser jag detta som. Detta kan ju inte ha varit nån nyhet på kansliet. Det är detta en officiell hemsida är till för.

MartinS:

Så går det när man inte läser allt :)

MartinS:

Haha. Mina ögon bestämde sig för att sålla bort den raden...

MartinS: Bra att nån har ögonen med sig. :-)

Sahlander: Håller med. Bedrövligt. Hur svårt kan det vara att hitta någon som är benägen om att uppdatera sidan lite oftare....

Det är man skyldig sina fans...

Har ingen koll på Gästrin alls, är han en Öhman-typ?

Wewillwintoday: Inte bara uppdatera oftare...
Den måste ju göras om helt och hållet.
Ex. öppna sidan så gör du sidan mindre på bredden än vad "innehållet" är. Kolla in vad som händer med menyn...
1:a sidan med Flash är INTE cool, bara irriterande speciellt för modemare.
Reklamen har större yta än vad fakta mm. Men mest yta har "det svarta".

Listan kan göras längre...

Sahlander: Säga vad man vill om just Linköping men den hemsidan är grymt bra, finns allt och lite till, speciellt spelarinfo och dyl.

Sahlander:

Jag tänker inte namnge den stackare som är ansvarig för modohockey.se, men i webmasterkretsarna i Övik så anses han vara en pappskalle. Dessutom är han dryg och tror sig vara förmer än vad andra är.

Minns på den goda tiden då jag var med i The REDS styrelse och vi skulle lägga upp deras hemsida. Vi kontaktade denna icke namngivan person och bad han fixa det. Efter mycket strul så fick vi ett FTP-konto som inte funkade. När jag försökte förklara detta för honom så sa han att jag inte förstod någonting och att det var fel på min dator, han hade nämligen kontrollerat allt och han hade gjort rätt. Senare visade det sig att det var han som gjort fel. Vad skyllde han på? Åskan...

poffa:

Jasså? Nu ska vi inte ta och snacka skit om kompisars släktingar. ;) Då blir jag som lite purken. Men jag håller definitivt med om modohockey.se, som student på en webbdesignutbildning vet man lite om saken som är uppe på diskussion.

MartinS:

Har själv läst 20 poäng i ämnet och två sidor som vi kollade på (efter eget val) var aftonbladet och modohockey. Kommentarerna om modohockey.se var:

Rörig
För mycket som leder bort från det intressanta
länkar överallt
Ingen konsekvens i färger på länkar text
För mycket bilder
Flashdumheter

Nu orkar jag inte lista allt men detta var bara toppen av isberget.

poffa: Det är inte webmastern som designat MoDos hemsida utan ett helt annat företag, webmastern sköter bara om den. Som ni kanske ser finns två logos i hörnet på sidan, det är Face-It som har designat sidan men den ligger på Proventeks server (och webmaster jobbar för dem). Och till Proventeks försvar gillar inte de heller designen men blev tvungna att acceptera den då MoDo var nöjda med sidan.

Jonsson8:

Innan denna sida kom var det webmastern som konstruerat sidan. Och den var inte heller något att hurra över. Sedan att Face-IT är sopiga och att MODO går på snacket är ju trots allt inte Proventeks fel. Men de borde ju kunna komma med goda råd.

poffa:

med denaa sida menar jag den nuvarande modohockey.se och inte hockeysnack eller hockeyligan.se.

poffa: Men den gamla versionen var faktiskt något bättre än nuvarande även om den inte var perfekt. Den hade ju åtminstone hyggliga färger jämfört med nu. Men som nuvarande sida såg ut i början av säsongen var det ju katastrof, till exempel den "geniala" idén att ha menyn till höger... Sen tycker jag att man borde uppdatera forumet och använda samma modell som många andra lag har numera, t.ex Färjestad, med flera underkategorier.

Jonsson8:

Jodå, gamla verisonen var bättre men långt ifrån bra. Vad det gäller nuvarande sida så ser jag helst att man gör om den från grunden.

poffa: Undrar om inte Face-It bara är riktigt bra på en enda sak, TA BETALT?
Kolla in alla deras företag som de gjort sidor åt. Ingen är riktig snygg.

Fotbollsderby i afton på C+. Sen ska Frisco sova. Vem bryr sig i hockey på minirinkar?

HEJA HEJA

Frisco: HEJA HEJA AIK menar du väl...

Sahlander: Inte för att de är med i derbyt i kväll, men heja Blåvitt! Ska bli skoj att se ett riktigt fotbollslag på Skyttis om nån vecka eller så! :)

Jonsson8: Jag vet! Det var mest för att pika Frisco lite... Håller inte ens på AIK.

Sahlander:

Pika Frisco? Sitter du här och pikar folk i vår fina gästbok?

knaskamilla: Va! Vem! Jag! Nej! Det tror jag inte! Skulle alldrig komma på fråga!

Sahlander:

*puh* Vilken tur! Det hade ju verkligen inte sett bra ut om så var fallet...

knaskamilla:

Va? Släpper du igenom ett aldrig med två L? Och du skall kalla dig själv svensk-lärarinna?

poffa:

Jag kan inte minnas att jag någonsin kallat mig för svensk-lärarinna, faktiskt... Kan jag skylla på hans helvilda användande av utropstecken, tro?

Hur kan ni vara posivt inställda till pissförvärv som Gästrin? Önskar ni er att MODO även nästa säsong ska harva i botten av tabellen?

JK:

Lille vän, Gästrin är ett mycket bra nyförvärv. Anser man honom som ett pissförvärv så tror jag man inte vet speciellt mycket om Magnus som hockeyspelare.

JK: "Önskar ni er att MODO även nästa säsong ska harva i botten av tabellen?"

Jag vet inte om jag skulle kalla en 7e plats för harvande i botten...

JK: Om det är något MODO Hockey är bra på så är det att se potentiella spelare som kan utvecklas ännu mera. Jag är positivt inställd och lugn som helst.
En motiverad Magnus Gästrin som kämpar och sliter är mycket bättre än divig Hlinka. Jag tror han kan bli nästa säsongs överraskning. Bästa centern i Linköping under säsongen, och han kommer inte att spela i förstafemman som där, utan snarare i tredje eller fjärde. Kan bli nästa säsongs överraskning.

poffa: Gästrin är precis som MODOs alla andra nyförvärv en dussinlirare. I MODO bryr man sig numera inte om vilken klass nyförvärven håller, huvudsaken är att dem tidigare spelat i klubben. Skulle inte förvåna mig om Bengt Hedin inom kort presenterar Conny Strömberg som nytt nyförvärv på centersidan.

Wewillwintoday: Du glömmer att det bland spelare MODO sett stor potential i även finns riktiga floppar.
Att Gästrin den gångna säsongen var bäste center i elitseriens sämsta centerlinje säger inte mycket.

JK: Lugna ner dig nu... Om det är något MODO har varit bra på genom åren är det sådana här värvningar.
Gästrin är inte tilltänkt att ersätta Öhman.
Du är upprörd för tidigt. De förvärven som är tilltänkt som tillspetsning i truppen har inte presenterats än. De kommer, bara lugn. Att man tar hemvändare är precis rätt tänkt. Jag tycker exempelvis att Niclas Wästlund är en jättebra värvning. Kanske inte för nästkommande säsong, men för framtiden. Man tänker givetvis i ett längre perspektiv(han är ung, född 1982).

Jag hade förstått din oro om Magnus Gästrin varit 30 år, och ingen utveckling kvar. Men han är bara 23 år och han bevisade förra säsongen att han var en bra center(näst mest poäng i Linköping, även om de var ett bottenlag).

JK: Det är oundvikligt att det ibland blir floppar. Men jag anser att det ser bra ut inför nästkommande säsong på centersidan i MODO.

JK:

Conny the King, Salle the Kingier och Svarten the Kingiest, det vore nåt.

Wewillwintoday: "De förvärven som är tilltänkt som tillspetsning i truppen har inte presenterats än"

Det var vad optimisterna sa under förra årets silly season också. Men jag tillhör inte den skara naiva MODOsupportrar som litar på att farbror Hedin vet vad han gör.

JK: Du glömmer att modo har iår fått behålla nyckelspelarna och av dom spelare som lämnat oss så är det bara öhman och hedin är tunga förluster.förra året vid den här tiden så snackade ju att pessimister ju om kvalseiespel.

JK: Det sade man nog. Men då var det säkert närmare starten på säsongen. Det är inte maj än och säsongen börjar i slutet av augusti...
Tror du för övrigt att det är bara att värva en toppcenter, hux flux?
Vi är ingen storklubb på det området som Frölunda, Färjestad och Djurgården, vi kan helt enkelt inte tävla med dessa klubbar. Det är mycket svårt för landsortslag..

Då antar jag att jag är naiv då.

JK:

Du snackar just nu ganska mycket skit, JK. Gästrin är en bra spelare med mycket potential och kommer att göra bra ifrån sig i MODO.

Magnus är definitivt lika bra som Hlinka och kan faktiskt till och med ersätta Öhman. Han har inte Öhmans fina spelsinne och härliga tekningskunnande men på de punkterna är han ändå riktigt bra. Å andra sidan har han ett mycket bättre skott än vad Öhman hade och tar gärna för sig mer i närkamperna än vad Öhman någonsin gjort.

ModoAnte: Kvalspel hade det också blivit om inte MODO sparkat Brithén och låtit "Pirro" återgå till den defensiva tråkhockeyn.

JK:

Jag tycker det blev roligare med hockey sen Brithén fick poliskängan i ändalykten. Mer mål och mindre mål, åt rätt håll alltså.

JK: Om modo inte spelat så uselt på bortaplan så skulle modo kunna varit bland dom 4 första så det finns flera sätt att se på det

Lumber Jack:

På tal om Brithén så var min bror hemma hos mig, såg Brithén på min vägg och frågade "varför har du kungen på väggen??".

Wewillwintoday: Vi kan inte tävla med klubbar som Frölunda, Färjestad och Djurgården nej. Men t.o.m Leksand visar ju betydligt större ambition än MODO med sina nyförvärv.

knaskamilla: vre det menat som ett skämt eller:)

« · 271210 · »