1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

Gerber sönderläst.

Gerber sönderläst.
Jag har nu läst allt som går om Gerber i svensk kvällspress. Med den utbildningslitteraturen och egna noteringar efter granskande av video så kan jag konstatera vilka svagheter han har. Mitt råd blir alltså att skjuta plötsliga skott när han är skymd, stenhårt i krysset. Helst ribba in.
- Fan, man kanske skulle bli målvaktssvaghetsexpert på fritiden som yrke.

Sv: Gerber sönderläst.
Välkommen in till fbk gb och expertisa om Gerber... :)

Modos taktik att lägga pucken högt på Gerber verkar redan helt körd. Spelar man med Ohookade klubbor. Ingen puck lyfter ju mer än sju centimeter.

MODO:s förlust hemma i Kempis avgjorde denna finals utgång. Det finns nog inget lag i Sverige som rör Färjestad ( det inkluderar spel 3-5, och 4-5)!!

Modo älskar att spela nummerära underlägen. Det är nog för att man är så bra på det.

Verkar lurt. Ska jag hålla med nu?

För att slå Färjestad så är det nog bäst att man börjar ägna sig åt småsaker såsom markeringar och dylikt...det här håller ju inte!
Nåja, ännu lever matchen.

När ska den där 41 börja spela back. Eller vad ska man kalla hans position. Halv? fri libero? eller helt enkelt helt borta?

Werner har varit dålig hittills. Två gånger har han drömt när han haft pucken och en gång har det lett till ett mål.

Vad det gäller 1-0 så var det Hlinka som missade i markeringen, inte Lintner. Lintner var först in i sargduellen så han kan man inte riktigt beskylla.

NuM:

Varför inte söka någon form av dispens mot offsideregeln så han helt enkelt kan parkera i offensiv zon?

Och fyran upphör inte att förvåna, Satt och tittade på repriser när pucken var släppt och MODO gjorde mål (Tröstmål som det kallades).

Vem har beskyllt Lintner då?

Håller med om att Werna verkar vilja ge Färjestad en aning handikapp ikväll. Vi har ju inte nog mycket emot ändå.

Och när vi ändå kritiserar, man skäms ju när man ser Tommy Petterssons makalösa flygtur som tyvärr resulterade i FBK-utvisning.

Har inte MoDo:s målisar för små skydd?

Det verkar som om Webmaster försöker göra livet surt för oss skribenter i kväll också;o) Inte en meny helt plötsligt.

Vad vare för fel på Tommys flygtur då. "Vilken prick!" Som vissa tv kommentatorer skulle säga. 10.0

Själva flygturen var det väl eg. inget fel på, måste säga att jag faktiskt är imponerad av hans enorma spänst i upphoppet.

Men herregud, det krävs ju två modospelare på varje Färjestadsspelare.

hahaha! Just som Gerber började tro att Modo skulle skjuta högt, då skjuter Staal lågt. Det är ju genialt.

Jag vet inte om jag någonsin sett Jönsson missa en straff i ES. Målvakterna har nog störst chans om de chansar åt fel håll på en gång.

MODO är vacker tvåa. I landets högsta serie. Bra nog! Bättre lycka nästa år...

Snart är Forsberg och grabbarna tillbaka, då inleder ni en epok likt Fäjestads...

Det känns realistiskt!

Heja Rådbjer! Nu blir det straff när klubban hakas upp!

250 kg:

Äsch, jag vägrar lyssna.

MODOiter i nord och syd - på Lördag intar vi i Karlstad för att se MODO ta den första av tre segrar på vägen mot guldet!

//Glemms - grundare av MODOs lallande fåne-sektion

Lundström behöver större plock, större benskydd, större klubbhandske, större plock och jävligt mycke större buk.....

Inte tycker jag det ser så illa ut ändå. Två centrar borta har ju kunnat vara tre.Sju mål i baken har kunnat vara tio. Glemms vill vänta till nästa match innan vi börjar färden mot SM-guld. Jag vill börja nu. Nu finns verkligen chansen att överraska, och fem mål har gjorts mången gång under en period.

Tror denna förlust är bra för MODO. FBK kommer känna sig självsäkra inför lördagen och då slår MODO till. Vinner och tvingar fram en fjärde match. Kan man sen vinna i Kempis så är det helt öppet inför sista matchen.

Tungt men chansen finns och hoppet är ju det sista som överger en.

NuM:

Sorry, ordförandeklubban är din!

01:23 7-3 Staal
03:46 7-4 TP
07:48 7-5 Werner
08:12 7-6 Pihl
09:46 7-7 Pihl
14:12 7-8 Pihl

Sådärja!

3:20

Ajdå!

Jag tycker så synd om stackars MODO..De SKA JU vinna.....

GLMC: Underbart! Precis det svar jag INTE förväntade mig... De andra sitter vackert, men surt tillbakadragen i soffan, röker en pipa och konstaterar: Vad var det jag sa?!

Inta du Karlstad på lördag, ta med dig alla du känner- dessvärre finns inget som talar för MODOvinst då heller. Däremot får ni visa att Ö- viksborna bryr sig om hockeyn, och att det BERÖR. Ni har ju trots allt fördel i att ni föder egna unga talanger ( som skördar stor framgång i NHL bla) istället för som Fbk som lägger all sin tillit och fokusering vid gamla, lyckade och framgångsrika föredettingar. Tiden för dessa gamla herrar är räknade. Snart finns inget kvar i Fbk, förutom ett gäng gamla som inte vet hur de ska lösa uppgiften.

Det är hjärta i MODO, det fokuserar i pengar runt omkring Färjestad, där ligger den stora skillnaden.

Nu ska det bli härligt att riktigt gotta sig i kvällspressens analyser av matchen.

Eder MoDoMaSoChIsT // NuM.

250 kg:

Ja, tyvärr var nog piprökarna i majoritet iaf, då vår södra bussresa blev nerlagd för någon timme sedan...Såå vi får lita till kärntrupperna från HS och H Höger när det gäller att fira vår första finalseger på lördag (på plats i K-stad).

Men i den 4:e finalen i Ö-vik på måndag varnar jag NuM för en personlig leverans av ett halvt kilo Zoega´s skånerost!

//Glemms - sparkad ur sektionen (?)

250kg kärlek >>

Alltså, jag är mer än lovligt trött på snacket om att FBK fokuserar mer på pengar än hockey. Det går bra för klubben både sportsligt och ekonomiskt. Detta har de ansvariga jobbat mycket hårt för. Det finns otroligt mycket hjärta och lidelse i klubben vilket den interna rekryteringen av ledare och ansvariga borgar för. Jag kan lova att spelare som Artursson, Rhodin, Mathias Johansson och Clas Eriksson lever och andas FBK.

BJ: Du får mycket jobb om du tänker omvända alla som har en annan uppfattning än dig om Färjestad.

BJ

Förmodligen en kombination av Jante och den berömda svenska
kungliga avundsjukan......;-)

Svensk avundsjuka kommer vi nog aldrig ifrån, det känns som om man är speciellt duktiga på det norröver.
Att som någon i tidigare inlägg gnälla på stolpe ut och ojämn domarnivå känns ju som en bra förklaring till 7-2

Du är förlåten Oliver. Inte alla har läsförståelse som högsta prioritet.

NuMountain >>

Jag är inte intresserad av att omvända någon, men osaklig kritik gör mig förbannad.

BJ, Huge, Oliver:

Hört ordet ironi förut? Inte? Nää, det var väl det jag förstod.

poffa:

Ironi? Vadå? Nu förstår jag inte vad du snackar om... Förklara!

Ahhh, sedär, ett klassiskt exempel på ironi. Men så är ju du en av hörnstenarna i denna GB också.

Hörnsten? Det var roligt att höra (med tanke på att jag aldrig lär bli någon av gästbokens profiler p.g.a. min oförmåga att förstå konsekventvinkelsteorin).

Är det knsekventvinkelteorin som styr det där? Då är det fler än du som inte kommer att bli en profil i gästboken.

Ja, de säger att det är den det handlar om...tror jag.

Jaha, där ser man. Med andra ord är gästbokens profiler redan fulltaliga.

naturligtvis är det inte profilerna som är fulltaliga utan kvoten av profiler.

Jaså, kvoten är fylld? Du menar alltså att även om jag börjar förstå den där teorin så har jag inte chans på profilskap?

Profilskap? Grattis, du har nog just uppfunnit ett nytt ord.

Njaa, om du "mot förmodan" skulle lyckas förstå den där teorin så kanske du kan komma in i porfilledet.

Jag kanske är bäst i världen på att uppfinna nya ord! Min specialitet är att ta två ord som betyder samma sak och sätta ihop dem till ett ord (sorken kan också sådant).

Porrfilmsledet? Nåja! Såå snygga porrfilmsränder har jag inte...

Sjukdom och födelsedagskalas. Det är sånt som prioriteras nu för tiden sägs det. För mig låter det mer som JagvillinteseMoDoförloraettguldtill-feber :-)

Jag tycker inte att man kan jämföra sjukdom som uppstått idag (inatt) med ett trettioårskalas som användes som ursäkt för att inte åka redan när resan kom på tal första gången.

« · 74788 · »