1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

Gerber sönderläst.

Sv: Gerber sönderläst.
Eftersom jag inte vet när den sk sjukdomen uppstod så går jag efter min egen uppfattning :-) och min uppfattning är att jag känner mig ganska övergiven.

Man kan vara ganska säker på att den uppstod någon gång mellan 03.30 och 10.00 dagen idag.

Övergiven tycker jag inte att du ska känna dig. Jag har hört att Frisco ska på match.

porrfilmsledet? Bara för att min dator inte gör det jag säger till det att göra så skall jag väl inte hackas på.

Apropå födelsedagskalas. Har man lovat så har man. Ingenting att snacka om. Frågan är ju om knas sjukdom är av samma slag som den vissa profiler här i GB:n brukar drabbas av. Ingen nämnd ingen glömd, men jag tänker på en speciell om jag säger som så.

Knas:
Är det så att du varit lika sjuk om det varit en 5:e och avgörande final?

Jag kan stoltsera med att jag vart sjuk före knas. (Knas har enligt egen utsaga försökt mildra sin förkylning med Ipren).

Ska jag vara helt ärlig så är det inte bara min förkylning som fått mig att hoppa av resan.
Att MODO förlorade igår har dock inget med saken att göra, för om Färjestad skulle vinna imorgon och därmed vinna SM-guld, så vore ju bara det något man faktiskt gärna skulle vilja uppleva.

Har också försökt med Ipren de sista dagarna eftersom det inte finns något annat i huset. Helt värdelöst nästan. Rätt vare är så blir man bra i foten, ibland i ett knä eller i magen. Nästan aldrig exakt där man vill ha verkan. I det här fallet mitt i febern och i halsontet. Den intelligenta värktabletten. Jomenvisst.

NuM:

Så Tony-Roger har gått och blivit krasslig så här mitt under finalserien?

poffa

Ang ditt inlägg om ironi kl 10:11:58

Har du inte rört ihop det hela lite grann??
Joo, det var väl det jag förstod. ;-)

BJ:s inlägg den 4/4 23:32 samt mitt eget (Jante och avundsjuka)
är ju svar på 250kg:s inlägg den 4/4 kl 21:13 i vilket tydligen både jag och BJ kan utläsa en del avund gentemot FBK.
Förmodar att 250kg knappast avsåg att vara ironisk med sitt
inlägg.
Förmodar att du avser NuM:s inlägg (stolpe in resp ut etc..)
Det var väl ganska klart att NuM:s "matchanalys" var
ironiskt menad och jag har i alla fall inte gått i svaromål på detta
inlägg. Däremot verkar Oliver inte ha sett ironin och isf tycker jag att du skulle riktat ditt ironi-inlägg mot honom och inte mot mig,
för NuM var väl ironisk, eller........?

Har jag fel, eller....?

Jag tycker du har rätt Huge. Mitt inlägg var framförallt ironi mot Modos spel, vilket Oliver missade. 250s inlägg får han svara för.

laddar för sm-guld åt fbk imorron... men man vet ju aldrig.... kan ju önska er lycka till iallafall...Lycka Till! *heja fbk*

NuM

Tack för det.
Att bli beskylld för att vara ironioförstående är ju inte kul....
*snyft* ..
Tänk dig själv...... ;-))

Ähh. poffa har ju lite problem med det där själv. ;0)

Nog fanns det en del ironi även i kvartstonnarens inlägg. Jag riktade det till alla tre men inte angående samma inlägg.

VA? NuM gjorde en smiley? Kors i taket. Låtom oss bedja.

poffa

I så fall var 250:s ironi mkt väl dold....
Varför rikta det till alla tre när jag endast svarat på
250:s inlägg??

Det var en säkerhetsågärd poffa.

poffa:

Jag tror inte på att det är din dator som ställer till det. Jag tror att du tänkte på porrfilm.

För övrigt är NuMs sjukdom en cool en: han kan både vara hemma och vara sjuk OCH vara på hockey i Kempis samtidigt. Beundransvärt.

« · 75200