jenza: Exakt vad jag menade. Fast i och för sig så har inte isen hunnit lägga sig riktigt bra på Bottenviken ännu. I alla fall inte vid Nolbyknölens fot.
Hej alla och God Jul på er! Jag tänkte nu lägga in lite roliga julrim och sedan så får ni gissa vad det kan vara för något som jag menar dårå, här kommer den första;
En del kan man slicka på men med den här kan du slå Ge dig ut och spela fast du inte har nån fela
Och nästa;
När du från stan drar, och ut på Bottenviken far, kommer du med dessa på viken, inte att bli besviken.
Och nästa dårå;
Somliga får slita som en myra Inför beach 2004 Andra får lite hjälp och tips Som du förstår är detta inte en slips
Sug på den smällkaramellen och gissa vad det är för julklappar dårå....
Frisco: Det var ju märkligt att det inte gick att läsa brevet. Måste uppenbarligen blivit utsatt för någon form av Tipp-Ex maffia på vägen till gästboken.
Kul. Fast det är mycket roligare när man känner plastbubblorna smällas under fingrarna. Jag har faktiskt ett bit med jättebubblor som jag spar på tills jag får riktigt tråkigt någon gång (hörselskydd är dock att föredra när man smäller dem...).
Tyckte också att det var läge för en repris på Friscos fina julbild:
knaskamilla: Jag tycker det var en bra krönika trots det eventuella tullandet av starkt. Nån jag tycker mer synd om är Maradona. Hans snopp är ju försvunnen.
"Överhuvudtaget var det en omgång där det mesta gick i baklås för MODO. A l l a fyra lag som låg efter MODO i tabellen innan matchen vann - Luleå gick också om, Pirros gäng. Lägg därtill att Brynäs strax före och dagens gäster tog två poäng."
"Visst är goda råd dyra och så mycket kan man väl säga att det av det här året återstår tre hyperviktiga hemmamatcher för MODO-Brynäs idag, Mif på Annandag jul och så Södertälje dagen före nyårsafton."
"Idag gäller det för MODO att inte låta Sjödin dominera på det här sättet - blir det en liknande förlust kan det också handla om poängförlust igen." (Avd. Nähä, förlorar man poäng om man förlorar en match?
"Närmast patetiskt att per Svartvadet så här långt är målkung i laget. Kanske kan vi ändå hoppas att ölångtidsskadade Peter Högardh kan komma tillbaka i gammalt gott slag när han nu under juluppehållet får träna rejält."
"Skammens rodnad borde finns över Luleås ledning i övrigt som inte själva tog tag i det hela - och därmed hade fria sin back Peter Skrbek, som sittandes på avbytarbänken fick ta det matchstraff som 'Bulan' borde haft."
Heja, heja, heja Hasse (hur många år har han egentligen kvar till pensionen??)!
2:an måste vara en 68:as PV.
3:an är en roddbåt.