Björn VII: Det var ett utomordentligt läge för niopoäng den här veckan. Nu får vi nöja oss med en skitsexjävlavecka. Tråden kommer upp efter matchen. Vi har två viktiga matcher den här veckan också.
Dags att utöka Ben-galleriet, litegrann. Här skriver han i ett hett daladerby hösten 1978 ännu ett kapitel i en bok som jag tror att Peter Hirsch läst.
F.ö. skulle jag vilja peka på det allt mer slentrianmässiga och blasé-a användandet av niopoängsveckan som en faktor, den kräver mer respekt än att enbart krossa glaset och bli använd. Skulle jag vilja påstå.
Nåja, det enda jag tänker försvara med näbbar och klor är iaf 12-segrarsslutspelet.
knaskamilla: Nä, klumpfoten måste väl ha uppkommit någonstans ifrån förstås. konståkning handlar ju om estetik och grace.
Salle. Att man väljer att inte göra ett avslut kräver mer mod än tvärtom. Troligen kan man bli betraktad som något udda i en resultatinriktad sport som Hockey. Ändå får vi vara glada för att det inte handlar om skytte. Tänk om Skanåker inte tog några avslut.
Salle: Man glömmer att man måste spela kompakt över hela linjen. Det verkar faktiskt som att lulingarna kan åka konståkning över banan som man vill just nu. Skamligt.
NuMo: Jag tycker det verkar vara hela laget som är otroligt ojämna... Och sånt är inte bra. Då är det nästan bättre att dom är dåliga jämnt så man kan hitta ett fel nånstans och åtgärda det.
Riksman... Vad är det med honom emellanåt. Det verkar som att han sätter på sig skridskorna på fel fot när han har migrän och då får han synrubbningar men vägrar att tala om det för Pirro för att han är rädd om sin plats i laget, någon naturligare förklaring finns inte. Det krävs ju inte ens halva skott för att göra hela mål.
Lumber Jack: Hur jäkla mycket huvudlöst kan man spela egentligen. Nog för att handikappsystemet skapar rättvisa men det känns som att man går till överdrift när man bär huvudet under armen också. Utan huvud kan vi spela men inte samtidigt som vi bara kan använda en arm.
Någon som vet adressen om man vill lyssna på matchen via webradion. Jag har fått något fel i datorn så jag verkar inte kunna lyssna om jag inte gör det via någon annan applikation.
Men... vilket geni kom på tanken att spela Janne istället för Martin Johansson? Sluta kompiscoacha nu Pirro... Släng in Janne istället för Green, skicka tillbaka han till J20 och sätt Martin med Jansson. Hepp! Vinst.
Frisco: Vilken bra ide... Varför inte Klona LJ så han kan spela på alla backplatser... Synd att vi står utan backar då när ryggen krånglar på allihopa...
Tryck inte bara in Hento, utan pucken först!