1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

1607955 · » Till forumet


Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Icing-Ove: Vist kanske han påminner om Zlatan i sitt lynne möjligtvis, men han har inte presterat på seniornivå direkt. 63 matcher, 9 mål och 11 assists skrämmer inte....Han kanske kan bidra med lite fart i spelet i alla fall.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Carl Lejonkräk: Han påminner om en ung Zlatan...
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Berka: Salmela var ju inte Modos fel, utan det förra laget som vägrade fylla i papperen. Nilsson var muntligt klar, men skrev inte på. Har inte något minne av någon transfer från utlandet som dragit ut på tiden, men kan givetvis ha fel:)
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Carl Lejonkräk: 2011 dock, men jo de med.
Vi får väl se vad det bär hän, hoppas på ett lyft iaf.

Fråga: vart kan man stoppa in han, svårt att svara på redan nu men?!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
J F K: nu kanske jag bara "vill minnas" de utdragna övergångarna men nog har vi allt haft en diskussion om just det vid något tillfälle, strulande papper och annat, Nilsson , salmela bland annat.?!

Ajja som sagt jag kan ha fel
Kommentera


Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Berka: Nog tycker jag att Modo brukar vara snabba med transfers. Det är väl främst andra lag sol brukar strula.
Han lär vara rejält billig så vi har inte så mycket att förlora...
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Carl Lejonkräk: Ja Modo lånar in Kirill kabanov, men frågan är när han blir spelklar?!
Modo brukar sällan jäkta på sådana transfers så känslan är att han inte är spelklar under hela nästa vecka iaf.
Övrigt en spännande spelare, har en enastående teknik och påminner om rittola fast högerskytt.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Berka: imponerande vinst! ullmark är verkligen kanon. SAIK spelar för tillfället så otroligt svårt i alla situationer så de får skylla sig. Hoppas att SAIK börjar att få lite negativa tankar och blir osäkra för då öppnar det upp för ett intressant slutspel. SAIK målvaktsfrågan?

Spännande med en ryss till Modo även om det luktar flopp då man ser de senaste säsongernas stats. Som Brynäsare har man väldigt bra tankar om ryska spelare.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Berka: Jag tror att man valt sin förstemålvakt.

" Han har en otrolig vinnarskalle och ger ett förtroendegivande intryck. Killarna litar verkligen på honom, sa Jan-Axel Alavaara som tog plats bredvid Bert Robertson i Skellefteå på presskonferensen efteråt."

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Detta var bara grädde på moset.


Oddset
Match/Spelstopp Speltyp Spelalternativ Odds Resultat:
A. Luleå-Linköping
17 januari 2014 kl. 18:59
1X2


1 1.80 1
B. Skelleft.-MODO
17 januari 2014 kl. 18:59
1X2


2 4.90 2
C. Örebro HK-Frölunda
17 januari 2014 kl. 18:59
1X2


2 1.95 2
D. Rögle-Asplöven
17 januari 2014 kl. 18:59
1X2


1 1.80 1
 
Totalt odds: 30.96
Vinst: 929 kr
Utbetalningsdatum: 17 januari
Utbetalningssätt: spelkonto
 
 Rättning: Spelet avgjort 20 januari 2014
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Monno: Vilken krigaseger, när saik fick power play och pressade på i 3:e så stod ullmark å boxen för ett kanon jobb, äntligen hade vi lite medflyt mot saik även fast tambo och skröder hade varsin i virket.

Men man ser vad bra saik är över alla 4a formationer, riktigt imponerande med vilken fart och fina passningar och kreativitet dom spelar med så det känns nästan ännumera imponerande att man bortaslog detta starka hemmalag med en hel handfull förstaårsjuniorer i truppen!

Sen såg jag att man värvat ryskt, det var väl nere på 90 talet senast Modo hade en rysk i truppen, har ingen kännedom alls om den spelaren men det ger oss iaf bredd.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
J F K: Nä det är löjligt att dra upp det nu när vi plockat ytterligare 6 poäng på Örebro det måste till och med du förstå?!

Man pratar om något i aktuell stund som då, inte 2 omgångar senare. Men vänta till näst sista omgången å se om vi ligger säkert till, då kan du göra dig ännu löjligare å dra upp det igen?!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Patrik Källstr: Nog lite alkohol.

Men ska vi va realistisk skulle jag inte bli förvånad om vid nästa OS heter de svenska målvakterna Lehner och Ullmark.
Man ska dock komma ihåg att Ullmark har en lång väg att vandra än. Se bara på Markström.
Sen tillhör jiäu tyvärr Ullmark Buffalo som just nu skulle ha svårt att spöa Timrå... (liten överdrift men skitlag iaf)
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Berka: Antingen det, eller så tyckte jag redan innan att det var löjligt att snacka om kvalserien....
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Gidde:

Nu tycker jag iofs inte att domarna direkt dömde vår väg, så dom kanske bytte om i det här omklädningsrummet ändå.

Gillar denna typ av humor:-)

Men en heroisk insats gjorde ändå att vi vann, hurra!! :)

Bert (Bagdad-Bob) får nog gråta sig till sömns i kväll igen!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
J F K: tycker du vi är farligt nära kvalserien, åfan de är du nog rätt ensam om att tycke, men ja du brukar ju ha lite "egna" tankar. Själv tycker jag iom de 2 senaste matcherna har vi skapat ytterligare 6 poäng till godo så nu tror jag dom flesta , ja utom du då tycker det ser riktigt bra ut?
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Monno:

Jag vet inte om jag överdriver men ja tror att Ullmark kan bli lika stor som Dominik Hasek.

Kan även vara alkoholen som talar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Sawchuk: Allt beror å hur Buffalo agerar vid trejd deadline. Skickar dom Miller som det varit lite tal om så är dom nog väldigt sugen på att få över Ullmark. Han är dock ung och om dom inte får iväg Miller vore det nästan onödigt att ta över honom. Han är för stor talang för att harva i AHL. Bättre att göra en Lundqvist. Jävligt svårt dock.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
zigge: Helgen kunde inte ha börjat bättre. 
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
ULTIMAVICI: Åh FY FAAAN så Härligt!! Linus KUNG!!!Bland många kungar.  ujujuj, som vi har väntat! SKÅL!!!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Snälla Skellefteå.. Skicka Bert till presskonferensen!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Bad_Brett:

   

Ojojoj!

 

Men vi skall inte be om ursäkt för det. Vi koncentererade oss på att stå rätt och det gjorde vi nästan hela tiden.

 

Ytspänningen är bruten. Yes!

 

Nu kan Forsberg förtydliga försvaret mot Skellefteå framöver. De får inte ges någon tid, då de går rakt mot mål själva vid första nanosekunden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Bad_Brett: SAIK skapat inte så mycket faktiskt.
Tomten på tv pratar om samma sak precis hela tiden. Vi skapar, vi har energi. Vi skapar, vi har energi. Vi skapar, vi hat energi...
De skapar faktiskt inte särskilt många farliga chanser.

Berka, vi är farligt nära kvalserien.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Välförtjänt!

Cry me a river!!!!

Cry me a river!!!!

Cry me a river!!!!

Cry me a river!!!!

Cry me a river!!!!

Cry me a river!!!!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
7-3 i utv som vanligt jämt fördelade.
In your face kuben
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Dra åt helvete domarn, dra åt helvete Ankan dra åt helvete gråt Bert!!! Vi vann med hjärtat!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Berka:

Starkt av Modo att slå både Skellefteå och Domarna på bortaplan.

Många som gör en bra match, vi får passa på att njuta av Ullmark den här säsongen för nästa säsong är han i NHL.

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Monno: Jaaaaaaaaaaaaaa!
Ullmark din jävla gud! Upp med tröjan i taket direkt ba!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Berka:

HAHAHAHAHA!!!

VILKEN JÄVLA SEGER! ULLMARK!!!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
NuMo: haha ja å kuben gör alt för att det ska bli saik mål...
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
NuMo: Nervöst....
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

NuMo:

Haha ja det är helt otroligt. Oddsen på kvittering?

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

PUNGEN!

iNSIDAN AV STOLPEN!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
ULTIMAVICI: Ja, man kan väl alltid kastas sig och ploga isen med halkan och hoppas att en hög klubba träffar ansiktet.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Bad_Brett: Kempe åker på en .. Ja hög klubba, å kuben... Han är lurad igen
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Hög klubba i knähöjd! Den var ny..
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Sawchuk: Åhhh! vad jag blir less på skitutvisningar!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Sawchuk

Även fast Skellefteå är klart bättre så går det hit och dit och vi kal lika gärna göra mål. Vi är bra sista åttondelen. deras åttondel är oprövad, men rätt vare är är vi där.

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Sawchuk:

2-1 och vi sliter som djur. Att det skall vara så jävla svårt att bryta ytspänningen!  Men vi skall klara det.

YES!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Bad_Brett:

Ursäkta men kan någon kräkas i ögat på kommentatorerna!

Så jävla äckligt partiska!

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

NuMo:

Jag hoppas ju att Nylander kan locka med sig den där Pastrnak. Snacka om intressant duo till nästa säsong.

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
ULTIMAVICI: Saik filmar ju värre än Brunäs den här matchen. Det är rent löjligt med både Holloway och Jimmy Jump.
utvsiningen på Ritola är horribel. Han åker ju bara och det är bara en oavsiktlig krock. Minns förra matchen där Ritola fick en tripping som var sjukt mycket tydligare utan åtgärd.
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Bad_Brett: Nej inte den sexigaste värvningen direkt! 

 

Men in Näslund we trust!

Han har ju varit på väg till Sverige tidigare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Bad_Brett: Fan. Litaru inte på Nazzy?
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Gäsp:

Låten får bli Clutch "Electric Worry"

Texten blir :

"Bang bang bang bang! Kabanov, Kabanov!

Bang, bang bang! Kabanov Kabanov!"

Men undrar om inte någonhar låten redan?

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17

Gäsp:

Öhm... Jahapp? Vänsterytter från ECHL? Okej.

"Kabanov är ett namn som väcker en hel del känslor i internationella hockeykretsar. Han har fått rykte om sig att vara en strulpelle efter flera incidenter båda i Ryssland och Nordamerika."

Vi får väl lita på Näslund.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
NuMo: Kan bara instämma i allt du skriver!
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Domarna hatar oss.. Var ska Rittola ta vägen?
Kommentera

Sv: GruvansGrabbar - MoDo 2014-01-17
Trots att Modo leder så känns de som att tre poäng är långt borta.
Kommentera

1607955 · »