1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Haakana på väg till MODO?

Haakana på väg till MODO?
Enligt hockeymagasinet.com och några röster på stan så är Kari "Bam-Bam" Haakana på väg till MODO efter en inte alltför lyckad säsong i NHL. Någon annan som hört något om honom?

Sv: Haakana på väg till MODO?
poffa: Det finns bara en Bam-Bam och det är Bautin. Det kanske är han som är på väg : )

Lulekickan:

Jämfört med Haakana är Bautin en mes.

Enligt nån moron på modohockey.se(forumet) så skulle Bulan Berglund, Mats Lindgren och Oleg Kvasha vara påväg till MODO.
Höll på att ramla av stolen av skratt...

Jag tar gärna Mats Lindgren och Oleg Kvasha... men bulan?? HAHAHAHA nej tack.

Wewillwintoday: Lindgren lär nog gå till FBK, och Kvasha lämna Islanders? Inte så troligt..

Wewillwintoday:

Jag kan nog vara utan Lindgren också.

nikki88: Och angående Bulan, man vinner inga matcher på botbänken

poffa: Lindgren har spelat till sig en ordinarie plats i canucks. Finns inte en chans att han lämnar NHL. Vissa verkar dock bara ha alldeles för mycket fantasi.
Men aldrig att man skulle kunna tacka nej till en spelare av den kalibern.

Wewillwintoday:

Jag skulle nog tacka nej. Med tanke på hans förmodade lönekrav så tror jag att det kostar bra mycket mer än det smakar.

poffa: Apropå dyra spelare. Jag har en känsla av att Hlinka trots allt kommer att få nytt kontrakt om Öhman väljer att lämna oss.

Hedin har nog lämnat dörren på glänt, och väljer nog ett "säkert" kort genom att förlänga med Hlinka om så är fallet.

Vad är oddsen att Sundström kommer hem redan i år? Det har ju visserligen börjat gå rätt ok sedan han kom till Montreal. Men annars har ju det varit en katastrofsäsong. Vidare har han ett väldigt dåligt NHL-kontrakt, där han var tvungen att gå till skilje-domstol...

Wewillwintoday:

Susse stormtrivs tydligen i Montreal, så han blir nog kvar.

Lumber Jack: Många trivs i Montreal. Jag som inte kan annat än att skiva långfranska håller mig på denna sidan av pölen.

Frisco:

Även jag trivdes gott i Montreal. Var på ett trevligt etablissemang där de anställda damerna var klädda i NHL-matchtröjor (ibland i alla fall) och ordningsvakterna hade domartröjor. Ölen gick på 22 spänn och det var ett jävla drag. Nån kortfranska såg jag inte till.

« · 241048