1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531059 inlägg · 4122 ämnen

Här har vi kempat för både kung och faderland

Här har vi kempat för både kung och faderland
Då var det alltså dags att se till att denna fina artikel från 1938 får en lite trevligare rubrik.

Sv: Här har vi kempat för både kung och faderland
Paddan: Det är faktiskt ganska kul att sitta och leta igenom gamla tidningar på rullfilm. Har själv betat av stora delar av 60-talet och delar av 50- och 70-talen på jakt efter vad som hände med Nätra GIFs hockeysektion.

Kanske borde börja att scanna in spelarbilderna jag har i pärmen från säsongen 1979-80.

Sv: Här har vi kempat för både kung och faderland
...en ofull tråd, den tar vi.

Jo, jag tänkte bara meddela att ett av de mer långsiktiga projekten på arvet.tk börjar närma sig sitt slut efter fyra år av från-och-till-arbete. Nämligen en fullständig sammanställning av interna poängligor/laguppställningar för Alfredshem/MoDo 1939-2006.

För att förbättra användarvänligheten har jag lagt till rullgardinsmenyer för alternativen: grundserier/slutspel/kvalspel och allsvenskan. Direktlänken till sidan finns på (länk), annars så kan man klicka sig fram till detta under alternativet "Årgångar".

Någon kodkunnig kan gärna få undervisa mig om varför länkningen från rullgardinerna sticker ut i hela fönstret. Jag vill helst ha detta i mitten-frejmen.

P.S. om det finns någon skicklig databassnickrare som läser detta vill jag också gärna ha lite initiala diskussioner om en spelardatabas. Jag är dock jobbig, så förvänta dig att jag vill ha ett myller av sorteringsmöjligheter för siffrorna. :-)

« · 470998