Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
3. När Timråklacken skrek "hemmadomare!" för att Westin åkte ut. Hm.
Och en annan sak, hörni, den här värvningen av Ulmer var väl inte så himla tokig?
Tackar. Tur för oss att ni inte riktigt kom igång ikväll.
GRATTIS till 3 nya pinnar och till slutspelsplats där ni hör hemma.
Nu skall vi bara försöka ta oss dit också men då får vi inte hålla på och förlora som vi gjorde ikväll.
1. Vi vann.
2. Polisen plockade äntligen ut Timråklackens trummis. Jag gissar på att det var förargelseväckande beteende. På tiden, det måste vara olagligt det han pysslade med...trumma i otakt, på en djävulstrumma. Fi fan.
Vi får väl ta en hyllningssång till Swartzkie också... Timråklacken trummar på
Tror jag såg knylan i videon också, så det måste ha varit inspelat innan spottfestivalen.
Otroligt viktiga poäng, men man blir mörkrädd med vårat försvarsspel i bland snälla plocka in en back till i alla fall.
Nominerad" Låt den rätte komma in" med Molinder i huvudrollen.
Att Steen skulle fortsätta hålla oss på halster, han har iont elätt hitta målet i år.
Checking to the head är väl iof inte heller tillåtet?
"Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare"
För fan se om situationen, jag tycker verkligen inte att han sätter in armbågen i ansiktet, utan snarare axeln, armbågen kommer ju upp efter att Forsberg har satt in tacklingen.
På repriserna så ser man ju dommaren i bakgrunden, han ser alltså Forsbergs framsida (på repriserna ser man ju Forsberg bakifrån), så han borde verkligen ha sett ifall det var en armbågstackling mot huvudet.
TIK mållösa, Pirre 2, han låg bakom det mesta. Hans bästa match denna säs?
Jaja, nu e vi där vi ska vara, ovan strecket!!
Där ska det bara vara mål, nu vann vi ändå men med minsta möjliga marginal. Nä är det öppen kasse sådär så ska man naturligtvis slänga iväg trissan mot mål inte dribbla å ställa till det! men men 3P är viktigt
Per HApps: Sen kan jag hålla med om hoppet. Men armbågen ser man kommer upp först efteråt i en av vinklarna.
Men jag ser ingen av er här och ber om ursäkt om det nu skulle vara lika fult.
Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare......
Men om rätt skall vara rätt så.
Det skulle ha börjat med ett matchstraff och PP för oss i fem minuter.Jonte blev avstängd för att hoppa in med armbågen först, men dom reglerna gäller tydligen inte i Dö-vik.
Hej på er!
"Domaren missar FYRA Timråutvisningar i samma byte och Challe vill skälla. Bara den mannen, bara den mannen"
Ja vad ska man säga om Challe. Lätt gnälligaste tränaren i es, han är fan som en Harald i högform. Nog fan skulle han snacka om dommaren i intervjun mellan första och andra, det slår aldrig fel. Förra matchen var det linjedommaren Robert Larsson som fick sig en sågning.
Haha åsså styf i rutan nu, min gamla vapendragare när han spelade här hemma i stan
Berka: Djurgården vänder sin match på 20 sekunder vilket gör det ännu viktigare att vinna.
LHC måste göra sin plikt och nita stockholmarna. Har varit lite väl många poäng från bottenlagen när vi väl vinner.
Att timråspelaren böjde sig framåt och inte tittade upp är helt hans eget fel.
Att tacklingen tog illa är bara beklagligt och jag hoppas han klarar sig bra, men speciellt fult vart fan inte.
Wayne Gresky: Först tyckte jag det såg ut som Kurvinens tackling var felaktig, men när man såg den från andra hållet så var den hur snygg som helst.
Förstår iofs om Challe klagade efter utvisningen de gjorde på Svartvadet (den var solklar) då Ulmer höll fast klubban på timråiten när den försökte bryta fram innan.
Vi borde ha värvat Wanvig istället, han är ju ett mycket större namn. Skit i att han inte producerat alls och var bänkad senast. :-)