1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482688 inlägg · 4079 ämnen

Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3

« · 1110860 · » Till forumet


Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla: Jo, jag noterade samma sak.

Paddan: Jag är ingen stjärna på stava och det blir ofta små grodor. Var det något speciellt denna gång?

Visst såg de fasligt lika ut han som kastade trumpinnar och han som poliserna ledde ut?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Paddan:

På tal om det, vad var det nu Salle visade i matchprogrammet... "Fredrik Wargs skada höll inte", eller något sådant.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla: Hur går hela ramsan ?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
hellge: Hörrödu hellge, akta dig så inte kamilla hittar stavfelet...
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
hellge:

Märkte du vad nervös Knylan (eller vem fan som nu trummade) blev när MoDoklacken började på "ni där uppe..."?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Svartvadet har en rolig mössa =)
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
modomartin: Ja det börjar bli känslor mellan Modo och tik, dom har förut tyckt att ja det är ju som vilken match som helst.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Bra match ikväll, synd bara att Modo säckade ihop på slutet. Jag tycker det såg bra ut med lite fint gammalt styrspel. Åtminstone såg det bra ut i de två första perioderna.

Dessutom tycker jag att Modo spelar aggressivare försvarsspel (i de två första). Konstigt att de inte har spelat mer aggressiv i försvaret under ”svarta december”. Kanske var man rädd att gå bort sig.

Bra också att Pierre fick hänga en. Han verkar ha blivit någon slags favorit-hackkyckling hos många. Det är speciellt bra att de utan självförtroende får göra mål.

Sen tycker jag att det stundtals var mycket bra stämning. Det var varmt och trångt på ståplats, vilket var länge sedan.

Det börjar bli slut på biljetterna för ståplatsinvationen. Så de som är sugna måste rappa på lite. Idag värvade jag "Holma" och några gamla kändisar. Holma var hejaklacksledare under åttiotalet. Sam Forslund som var hejaklacksledare under 70-talet har också anmält sig.

Bra också att de lyfte ut lite Timråsupportrar, åtminstone ”lamorna” i deras klack. Jag pratade med en kille i en av sportbarerna som fick en spottloska på sig. Nu hade han blivit provocerad, men ändå. Rättvaggade spottar inte på folk.

Jag trodde att man skulle få se en timråsupporter i handfängsel i bannern eftersom banner-chefen satt 10 meter ovanför. :)

Sen åkte jag med ett par som känner Wargen. Hon dementerade att han skulle vara en energitjuv. Han är snarare en ”spjuver” påstod hon. Några flyttrykten kände hon inte heller till.

Det blir en viktig match mot Brynäs, vinst och vi har kontakt med mittenskiktet.

Någon skrev att huvudvärken släppte i och med segern. Det är samma för mig.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
renen: Det är som vanligt med andra ord.
Bara huliganer som går på hockey numera:P
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
renen: Sen satt det inte allt för smarta Modosupportrar bredvid tik-klacken, möjligtvis skulle någon av dom ut ochså
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla: Nej
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
modomartin: Det var Olle, samma ja
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
MorganaLefaey: Det vågar jag inte svara på om det skulle vara samma person. Men man brukar väl säga att "Äpplet faller inte så långt från trädet."

Nä om det var samma person vågar jag inte svara på, men jag tycker mig känna igen samma kille som kallade mig för homosexuell. Så det lutar nog åt att det var han iaf.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
renen:

Det vet jag väl. Menar du att om det är tillräckligt långt mellan dumheterna så räknas det inte att de är upprepade?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla: Trummpinnekastningen var ju efter sjunde kvarten
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
MorganaLefaey: Japp samma trummis. Dom plockade fel kille först.
Vart hets efter slutsignalen med sträckta långfingrar m.m
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
MorganaLefaey:

Det var väl JH som spottade på publiken förut? Men om det stämmer att det var samma som kastade trumpinnar så förväntar jag mig att han portas från arenan.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
modomartin: Samma trummis som gjorde likadant en gång tidigare och som slängt bort trummpinnarna?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla: Eller så var det för att herr trummis inte kunde hålla sitt saliv innanför sin mun, utan tydligt ville dela med sig av den med sittplats publiken
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
knaskamilla:

Vi borde ha värvat Wanvig istället, han är ju ett mycket större namn. Skit i att han inte producerat alls och var bänkad senast. :-)
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Förresten, jag kom på en punkt till på min lista.

3. När Timråklacken skrek "hemmadomare!" för att Westin åkte ut. Hm.

Och en annan sak, hörni, den här värvningen av Ulmer var väl inte så himla tokig?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Långben sa att Modo var sakta på isen.. Ja sa att Timrå åkte vilse.. Ja vann stort!
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
pratarn:

Tackar. Tur för oss att ni inte riktigt kom igång ikväll.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
källan: Harri borde studera Blue's Murray...
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
...börjar bli tjatigt det här nu, men dock...

GRATTIS till 3 nya pinnar och till slutspelsplats där ni hör hemma.

Nu skall vi bara försöka ta oss dit också men då får vi inte hålla på och förlora som vi gjorde ikväll.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Det bästa som hände ikväll:

1. Vi vann.

2. Polisen plockade äntligen ut Timråklackens trummis. Jag gissar på att det var förargelseväckande beteende. På tiden, det måste vara olagligt det han pysslade med...trumma i otakt, på en djävulstrumma. Fi fan.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Gusse: Det var han som tog över trumman som först fick eskort av polisen därifrån, men sen kom han tillbaka och då tog dom trummisen i stället.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
zigge:

Vi får väl ta en hyllningssång till Swartzkie också... Timråklacken trummar på

Tror jag såg knylan i videon också, så det måste ha varit inspelat innan spottfestivalen.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3

Otroligt viktiga poäng, men man blir mörkrädd med vårat försvarsspel i bland snälla plocka in en back till i alla fall.

Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Nu är det bara Detroit som ska spela kryss.. sen är lången inne..
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Gusse: Aha, det är alltså det TIK ska skylla på? O inte domaren, som Challe mest alltid gör? Undrar om han hänger ut R Josson som en flåbuse åxå, eller att junisarna missar öppet mål?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
källan: Han som tog över trumman måste ha varit en av dom sämsta trummare jag hört.Inte många slag rätt där inte
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
källan: Snygg mössa Perra hade!!! Virkad i ForsmO??

Nominerad" Låt den rätte komma in" med Molinder i huvudrollen.
Kommentera


Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
källan: Men jävlar vad Wikegård såg sur ut när han var tvungen att säga: Jajjamen om att Modo är ett slutspelslag!
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Min huvudvärk släppte när Modo vann =)
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Poffa: Det kan nog vara sant att det var nåt med musik. De fick byta trummis under matchen.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
shinzawai: Jag tyckte nog den gråe va rätt OK, han höll ju ganska låg nivå mest hela matchen, på ppv var det ibland svårt se vad han blåste för, tex Hedins. O nertaget av Svarten var ju HELT regelrätt, oavsett va token i ppv skrek (vad heter ppv-apan eg)?
Att Steen skulle fortsätta hålla oss på halster, han har iont elätt hitta målet i år.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
shinzawai:

Checking to the head är väl iof inte heller tillåtet?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Frisco: Det var kanske knarkrazzia likt Grammisgalan?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Undra varför polisen plockade folk på Timråsektionen?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Rytter: Lika bra att inte diskutera situationer med motståndarfans, båda sidor är lika enögda. Idag fick jag höra på jobbet att Enström försökte ha ihjäl Mathias Johansson för ett par år sedan (ni vet, årets tackling det året) av en FBK:are.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
shinzawai: Jag tycker det är ganska skönt ändå att inte domaren blåste sönder matchen. Då hade vi fått spela konstant i PP mot det här hack n' slash-gänget. Och med tanke på hur dåliga vi är den spelformen så...
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Per HApps:

"Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare"

För fan se om situationen, jag tycker verkligen inte att han sätter in armbågen i ansiktet, utan snarare axeln, armbågen kommer ju upp efter att Forsberg har satt in tacklingen.

På repriserna så ser man ju dommaren i bakgrunden, han ser alltså Forsbergs framsida (på repriserna ser man ju Forsberg bakifrån), så han borde verkligen ha sett ifall det var en armbågstackling mot huvudet.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Loma: Vad skulle han plocka lill-Foppa för? Armbågen flyger upp efter tacklingen. Däremot hade man med all rätt kunnat ge mes-Sundh en femma för crosschecking to the mouth, men ni hade ju vitt medlut i den här matchen, vi får vara glada för de tre poängen.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Wayne Gresky: ja säg det!!
TIK mållösa, Pirre 2, han låg bakom det mesta. Hans bästa match denna säs?
Jaja, nu e vi där vi ska vara, ovan strecket!!
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
MorganaLefaey: Jävligt dåligt av steen där i slutet med öppen kasse...
Där ska det bara vara mål, nu vann vi ändå men med minsta möjliga marginal. Nä är det öppen kasse sådär så ska man naturligtvis slänga iväg trissan mot mål inte dribbla å ställa till det! men men 3P är viktigt
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Berka: Puh!
Hedin tvåmålsskytt, när hände det senast?
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Hehe, skön kalabalik på slutet.
Kommentera

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Herregud nu måste vi få ordning på trissan... jobba hårt och resolut nu sista 4
Kommentera

« · 1110860 · »