1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00

« · 2475127 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
M Horava:

I PP behövs möjligen Dicken, om det skulle kunna få till struktur på det momentet igen,
Men har svårt att se att han skulle orka flyga omkring som en fartvind matcherna igenom igen
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
KRB: lite det är ju även Sanny Lindström inne på: -att det tar längre tid att komma tillbaka från en underkroppsskada. Se på Woods. Den där kraftfulle snipern som han var i höstas är som bortblåst. Jag tror att Dicken kommer att ge oss bredd och spelförståelse när han är tillbaka men jag förväntar mig inte spets i form av att vara före sin gubbe.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Bad_Brett: Det får man väl. TIK gjorde det till sin grej tidigare denna säsong har jag för mig
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
KRB: Han har bara varit borta 21 matcher

men senaste han spelade var Ons 11/1 MoDo Hockey @ Södertälje SK

om jag har fattat rätt
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Hur längesedan är det Dicken spelade på riktigt?!
Alla inklusive mig hoppas väl på han att ska komma till tillbaka och frälsa laget, att dominera med Woods igen, men om man ska vara riktigt uppriktig, har han någon kondition kvar i benen, kondition och ork som verkligen behövs i ett slutspel?!

Skadorna vi haft i år har varit extremt olyckliga
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Padrone78: Funderade om det hade blivit tillåtet att plocka målvakten, men verkar inte så. I NHL har de en jävligt cool regel där man får plocka målvakten i 3-mot-3... men! Om man släpper in mål i tom kasse, förlorar man sin poäng!
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: Riktigt bra tränare väntar dock tills det är två sekunder kvar av förlängningen.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: J18 har en väldigt bra tränare. Tar timeout INNAN det har blivit mål i baken!
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nooky: 18 mars är sista matchen, sju kvar om jag inte såg fel.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Majbrasan: På SvenskhockeyTV. Kostar tyvärr.
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Tarasov: Känns garanterat att han gör det, även om Dicken skulle göra en snabb retur och Theodor inte blir avstängd mer än en match.
Ger helt annat djup i laget.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Tarasov: Hur många matcher har j20 lagen kvar att spela nu?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
KB65: Nu byter jag till att se J18 istället, inte lika mycket på spel förutom stor sannolikhet till SM guld. Väldigt spännande spelare där också.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
KB65:
Kan de bli 4 matcher för Theo J kommande vecka
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: Överlag en bra insats från juniorerna ändå. Var dock en del slarv som föranledde 3-4, men samtidigt så var det en jävla kanon från blå av Arwefjäll i Timrå rakt upp i kryllan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: De vann. Så viktigt.
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: Där vann vi! Svettigt i slutet med 6 mot 5.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky: 3-4 nu. Kvitterar dem så är det som fan.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Rödluvan: Har inga siffror på det man känns som han är en av dom som haft flest stolpe/ribba i A-laget.
Kanske lossnar nu även där
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
jonsson: Man blir alltid skitnervös när Timrå gör mål
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Heyerdal: Jacobsson två mål nu. Lär bli en fuskkod nu när han kommit igång. Svelander sa i höstas att han är deras bästa offensiva spelare
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Saleva:

Skönt ändå att höra att det var en säkerhetsåtgärd med Brickley.

Men ändå jobbigt läge nu. Vela kan missa resten av serien om han blir borta 3v. Säg att det dröjer med Dickinsson och Niederbach får 4-5 matcher till i avstängning.

Ja då är det en tunn centersida vi har inför avslutande 6 matcher.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Trilske: Fin intervju med Kuusela i Expressen där han själv är inne på att det inte alls lossande så bra som han hoppats på i grundserien med 2 mål på 11 matcher men att när slutspelet väl började förbättrades hans prestationer och där blev det hela 8 slutspelsmål. En inkörningsperiod helt enkelt och det kan ju bli något liknande med Halloran att han lyfter i utslagsmatcherna.
www.expressen.se/sport/hockey/kristian-kuusela-jagar-omojliga-rekordet-minns-tiden-i-modo-2007/
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Heyerdal:
Ingen allvarlig skada på Brickley, hade spelat om det var slutspel, vilade som en säkerhetsåtgärd, hade väl nån känning. Vela blir borta ett tag.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky: En jävla gåta att Theo inte kunde gå vidare i guldgallret.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Heyerdal: Älskar nämnda grabbars karaktär
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: J20 Tik-MoDo 1-3 efter två perioder, hoppas de kan hålla tätt, Theo o Norén med, Theo 1 mål, grabbarna kan inte fått många timmars sömn
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Har det vänt för J20 nu? 1-3 mot Timrå. Bara att hoppas att de inte klappar ihop efter ett sent mål för Timrå.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky: Jo, och att vi är trötta efter sådan match där vi tvingats gå på 10 forwards under en lång period i väldigt högt tempo och med det fysiska spelet är kanske inte konstigt. Vi som vill spela i väldigt högt tempo drabbas nog extra mycket av back to back-matcher.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren: Halloran är nog för tillfället bara en återspegling av lagets prestation, tror lööke hade sett ungefär likadan ut i hallorans sits när ingenting klaffar, gällande matchen igår.

Såg inte ut som att halloran hade någon vidare kemi med Södergran igår heller.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: I all misär är det också lätt att glömma att vi gör kanske vår bästa bortamatch mot SSK i Fredags. Det är en nog den med mest slutspelskaraktär denna säsong och vi leder matchen med 20 sek kvar.
SSK är egentligen inte heller speciellt nära att kvittera innan schabblet med pucken i egen zon.
3p där och gårdagens match hade kunnat bli annorlunda.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Trilske: Jag menar inte att Halloran inlett dåligt eller hade dåligt självförtroende. Han har snarare motbevisat alla kritiker som menat på att han har dålig inställning. Andrakedjan blev genast bättre med honom.
Men jag tror Halloran har lättare att falla i dåliga vanor än Lööke. Halloran vill mycket. Han är inte i MoDo för att dega, utan han vill hjälpa MoDo till SHL.

Om han bara kunde få någon framgång att jobba vidare på. Ett mål helst, som inte behöver vara snyggt. Då kan han lätta på greppet om klubban.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren:

Halloran inledde ju dock väldigt piggt och såg inte alls att lida av dåligt självförtroende utan radade upp målchanser, borde haft rejäl islossning mot t ex kik-hemma om laget bara fortsatt trumma på.

Men istället gick man ut i andra och ställde ut skridskorna och jag tycker inte han har repat sig sen dess, som laget i övrigt, i synnerhet mot lag som befinner sig i mitten/bottenskiktet av tabellen. Även om han höll på vinna straffläggningen åt oss i den matchen.

Vet inte riktigt vad som hände mot kik, men ett sådant tapp/ras har man ju inte sett tidigare under säsongen beträffande att vi faktiskt ledde matchen.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
S-vikaren: Form är samtidigt en färskvara som vi sett i MoDo. Halloran var inte oönskad i Timrå. Dock bänkad då man har flera liknande spelartyper (Dahlen och Elias Pettersson bland annat) med lite sämre defensiv och då hade man inte råd med en till sådan. Han producerade som sagt ändå bättre än Lööke någonsin gjort i SHL.

Hade Halloran satt ett par tre av de monsterchanser han hade första och andra matchen, så hade vi nog haft en annan spelare. Rätt som det är går det troll i någons produktion och är man som Halloran, Lööke, Woods eller Schilkey så blir målet plötsligt mindre och målvakten större.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: Bara för att jämföra Halloran och Lööke. Hur mycket spelar det roll hur säsongen varit för den spelare man värvat? Halloran kommer från en halvdan säsong, oönskad i Timrå. Lööke kommer från sin bästa säsong i karriären.

Jag tänker mig att Lööke borde ha en helt annan trygghet som person och spelare. Halloran behöver ta revansch på sig själv och sina kritiker. Halloran kommer till ett MoDo som har börjat gå sämre. Det kan inte vara lätt komma in i spelet. Ett eventuellt lågt självförtroende och han får inget gratis. Inget skitmål att jobba vidare på, utan att han måste jobba i motvind hela tiden.

Jag småkollade Löökes debut utan att specialstudera honom. Men det lilla jag såg tyckte han hade en helt annan pondus. Ett lugn i sitt spel.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Nucky: Precis! Rent statistiskt sett tar vi väl 2,5 poäng med Dicken i laget? Där har vi 5 poäng (mot SSK och Bofors dessutom) ;-)
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: Haha, lycka till.

Men hoppas du får ihop ett script, vore kul att se vart det landar i.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: Problemet jag ser just nu är att vi har ett avhängt bottenlag hemma nästa match. Sååå lätt att bara ställa ut skridskorna och vänta på att någon annan i laget ska göra det..
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
M Horava: Om prognosen håller är det bara 2 matcher till utan Dickie dessutom🤘
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K: Försökte mig skriva lite mer script för att plocka ut information/statistik från swehockey. Detta för att kunna sätta ihop tabeller mellan specifika lag, plocka poänggörare från sådant osv.

Det blir inte lättare när spelare byter nummer och än värre när de byter namn(!). Tolopilo heter ibland Talapila. Kul...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Tarasov: Håller med. 2 poäng funkar också. Skönt för laget om man får vinna igen. Bra med både SSK och Karlskoga precis innan slutspelet börjar. Det borde vara lättare att kicka igång slutspelsfeelingen med den typen av motståndare.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
J F K:

Ja det lustiga är att vi vet att Kenttä var med och budade på Vela, Brickly och säkert Halloran också.

Det sägs ju att Löven hade högsta budet på Brickley men han valde oss, även DIF och SSK var väl med här.

Det är liksom inte så att Gradin har värvat spelare som ingen annan ville ha, utan snarare att alla lag i HA var sugna samt att det även fanns SHL intresse för Halloran.

Så det blir lite komiskt när man nu dömer ut Gradin och spelarna efteråt med facit i hand (dock inte hela facit eftersom säsongen ej är slut än).

Hade haft mer respekt ifall man gått ut och sågat värvningarna när de gjordes och förklarade att detta ej kommer funka.

Sedan har inte värvningarna slagit väl ut än, men än finns det chans för alla att bevisa sin kapacitet.

Vela - Får betyget en svag 4:a eller stark 3:a, fört in egenskaper vi saknat och fortsatt producera med 0.6PPG i ett lag som haft det tufft. Helt ok, men tror vi kommer få se det bästa av honom i ett slutspel

Halloran: Spelmässigt en 4:a, produktionsmässigt en 1:a eller 2:a. Bidrar i det offensiva och skapar mängder men får inte utdelning på sina chanser. Lossnar det är det en riktig offensiv spets. Har det säkert kämpigt med självförtroendet efter att ha varit bänkad stundtals i Timrå. Lyckas vi få igång honom är det en 1 PPG spelare.

Brickley: Blandat och ger och får betyget en 2:a. Gjort fina matcher där han varit en 4:a, men haft för djupa dalar. Kan han bara hitta en jämn nivå så kommer de bli en nyttig tvåvägsback då han har många fina egenskaper.

Niederbach: En 2:a. Ej producerat och har sämre snitt nu än när han var här för två år sedan. Funkar inte riktigt i centerrollen och det defensiva, är för osynlig i stora delar av matcherna och lyckas inte leda sin kedja. Har potential att vara en ledande offensiv spelare men vi måste väcka honom. Dras säkert också med dåligt självförtroende efter att ha misslyckats och varit bänkad i SHL en längre tid. Kommer laget igång och vi har full trupp tror jag vi får igång honom som ytter och han kommer producera och vara viktig.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
M Horava: Snittet säger 10p, men samtidigt har varje match en helt ny förutsättning så man kommer egentligen bara en liten bit med statistik.

Modo måste börja göra mål, vi har fortfarande för låg målproduktion i förhållande till puckinnehav etc

Modo har nu alltså spelat över en timme i powerplay på bortaplan utan att lyckas göra mål.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
M Horava: Vi har väl rätt många av matcherna hemma och är seriens bästa hemmalag. Det är helt klart på bortaplan vi varit som sämst och vi har väl bara fått noll poäng en enda hemmamatch på hela säsongen?
MoDo Hockey 22 15 6 1

Ser att vi har VVIK, BIK, SSK och DIF hemma. KIK och TAIF borta.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
M Horava:
Vi börjar med 3 poäng mot VIK tycker jag.
Kommentera

« · 2475127 · »