1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544493 inlägg · 4155 ämnen

Hinken till 2029

Hinken till 2029
Vad är era spontana känslor?

Sv: Hinken till 2029
Röda Grodan:

Långt kontrakt, lite kluven faktiskt

jonsson: sportchefs kontrakt brukar sällan vara korta.

jonsson: Jag kan ändå tänka mig att det är logiskt. Vi kan med all rätt kritisera ett gäng värvningar, men samtidigt förstår jag att i skenet av Karlin-gate så vill föreningen ha kontinuitet. Vi har ju sett vad som händer när både sportchefer och tränare avpolleteras i rask takt...

jonsson: fördelen som jag ser är att ha nån slags kontinutet. Kanske kan detta hindra tränarrulliansen som det har pratats om på den senaste tiden

Röda Grodan: Ingen säkerhet i att han kommer stanna så länge. I mer än två år har han misslyckat med majoriteten av sina värvningar, fortsätter han på det spåret kommer det ju bli samma sak som med Karlin tilslut, supportrarnas röster blir för höga.

Vargen: självklart. Är lite feltajmat att detta beslut ska tas nu. Väljer man att byta så blir det ännu mer ”oroligheter” i organisationen…

Vargen: Det kanske är bara ett år eller två kanske tre..Hägglund har inte bestämt sig ännu då ÖA är tyst..

Röda Grodan: Ett jävla misstag.
Hade mycket hellre gjort tvärtom, skckat Hinken och behållit Karlin.

Dom 3 senaste säsongerna har Hinken misslyckats mer eller mindre med trupperna.

Röda Grodan: Spontant: Vi kommer ALDRIG bli ett topplag i SHL under Gradin. Ett lindansargäng som bäst. Detta betyder att nya planen lyder: inom 3 år ska vi gå upp.

Vid närmare eftertanke: Eller så var det Karlins input och önskningar som gjorde att Gradin misslyckades med så många värvningar och egentligen är han kung som sportchef.

Vi har en spännande tid framför oss.

Nucky: alltså man hade ju velat att styrelsen (eller vem fan det nu är som egentligen bestämmer) prestneterade en tydlig långsiktig strategi och plan.

grimiss: Till skillnad från förra sejouren tycker man inte att det behövs den här gången, då vi nu har en ekonomisk särställning på nivån.

Vi kan värva ihop ett lag fullt av spelare som ska kunna vara topplirare i HA, så då kan man vänta med planer och strategier till när vi är i SHL.

Klubben har väl inte fel i det per se, vilken sportchef som än får vår budget borde kunna ta upp klubben från HA. Däremot kommer man vara hårdare med hur vi ska spela i SHL sen när vi går upp.

Nucky: Ja jag har hela tiden känt att hinken är den svagare länken av dom två, även när det gick bra. Dock så tycker jag att det är skönt att han blir kvar då det betyder att nötterna i styrelsen inte kommer ta en massa beslut som rör sporten. hinken är inte den bästa sportchefen men han är mer vettig än dom i alla fall..

modomille: gradin kvar.. ja. Inaveln är så sjukt tydlig. Kräks fan i munnen

Röda Grodan: Jag ställer mig försiktigt positiv till att han blir kvar. Jag tycker det är rätt beslut av klubben att fatta det beslutet i den position vi befinner oss i.

Nucky: Håller med till 100 procent! Vidare blir jag aningen brydd över resonemanget som en del för angående Gradin. Typ att MoDo kan inte räkna med att få nåt bättre alternativ än Gradin. Det håller inte jag med om.

Tuppen: Skönt att det verkar vara klart.
Tror att den här gruppen måste se över sitt mående inför julefriden.

Tuppen: Eftersom vi vet att Karlin varit inblandad i analyserandet av spelare som ska in i truppen, så blir det fel att bara kasta bajs på hinken för utfallet av spelare blivit lite fel. Kanske blir det bättre med en tränare som har andra tankar om vilka spelartyper som han vill ha in.

Makarov:
Verkar inte vara helt klart ändå detta från ÖA:

ÖA har sökt Henrik Gradin och via sms svarar han så här:
– Jag är inte klar. Vi har av olika anledningar pausat det till nästa vecka!

grimiss: Men är väl det Hinken surrat om är en del av varför det tagit sån tid.
Att man velat vara överens kring långsiktiga mål och planer.
Kanske var en grej att Hinken ville ha kvar Karlin i all evinnerlighet och styrelsen ville att han skulle våga tänka nytt?

LaddaFrånTaket: Man undrar vem det är som sprider massa felaktiga rykten och hur media bara köper det rakt av!?

Domsjö: Det är många sportchefer som får kritik av fans så det finns nog en del vi kan välja på. Alcén i Brynäs verkar inte vara värd mycket om man läser vad deras fans tycker om honom. Men skulle dom lyckas bättre hos oss? Några förslag på intressanta namn som vi tror skulle passa Modo?

LaddaFrånTaket: Nu tror jag dock att han är så gott som klar om både Expressen m.m kommer ut med informationen innan ÖA.

Tuppen: Sen är det ju att hitta någon som inte får hemlängtan efter 2år mitt i säsongen...

Alla är inte som Kenttä och kan tänka sig köra 5000mil bil per år.

JoJo2613: Du kan ha rätt, det kanske är så att dom först vill leverera någon spelarvärvning innan dom går ut med att dom är överens.

Nu ser vi fram emot matchen ikväll istället så får dom jobbar på med sitt på kontoret. Har vi några tankar om hur det kommer att gå ikväll?

Alla som klagat över sparkningen av Karlin, bygdens pojk med ett stort modohjärta borde väl vara glad att de behåller Gradin, en med om möjligt ännu större modohjärta, som är rotad i Övik, bor 50 m från arenan.
Vad är alternativet? Vi såg ju hur det gick med brynäsarn som gav upp efter en (?) säsong.

Framnäs: framtiden får utvisa men jag tror det är tvärtom. Vi kan inte börja arbetet med att bygga kontinuitet när vi tar oss upp.

Modo-Målet: frågan här blir väl vad kontinuitet egentligen sitter i. Klart en trupp kan tweakas liite utifrån den hockey tränaren vill spela, men jag tror personligen man måste ha en väldigt tydlig röd linje i grunden som finns kvar oavsett huvudtränare. Rekrytering av huvudtränare ska följa den röda tråden.

Saleva: haha vadå det är ju två olika beslut , varför skulle man vara skyldig att vara glad? Märkligt resonemang

Tuppen: Alaavara hade ju varit intressant men det kanske inte är aktuellt. Annars tycker jag att man hade kunnat tittat på alternativ från andra lag i HA.
Rasmus Aro i ÖIK är en ung kille som byggt bra i år.
Tittar man på hur lagbygget presterar i år kontra ifjol kan man inte annat säga än han gjort det väldigt bra. Han verkar ha ett gott öga till vad som faller väl ut.
Nu vet jag inte om de skulle vara intresserade men en sån som Sundström skulle vara intressant att höra vad han skulle ge för svar om han fick en konkret förfrågan.

grimiss:
Därför att det tjatas senaste tiden hur viktigt det är att behålla folk från bygden. Vissa tycker att det var största anledningen till att vi skulle behållit Karlin, typ Lars Lindberg mfl.

« · 2951320