Harald Lückner: Passar bra slår ur underläge - Karol Krizan fortsätter i målet
En liten nättare roadtrip handlar det om för MODO Hockey i veckan. Först HV 71, sedan Linköping HC på bortaplan - två matcher, en resa.
- Bra att vi kunde resa på det här sättet, kommenterar coachen Harald Lückner.
Det handlar om svåra bortamatcher?
- Visst kan man säga det, men samtidigt tror jag det passar oss bra att slå ur underläge. HV 71 som vi möter först är väl det enda lag som definitivt är bättre i år jämfört med i fjol. Därför är det ingen överraskning att de startat bra.
MODO-coachen stuvar om en aning i anfallsformationerna efter senaste nollan framåt. Bl a kommer Miloslav Horava att spela med Salomonsson och Svartvadet.
- Videotittande på matchen har gett mig besked att det trots allt inte var något fel på viljan, säger Lückner. Kanske ville vi för mycket. När jag stuvar om en aning hoppas jag förstås på lite islossning. Vi måste in med mera folk på mål och framförallt avsluta mera. 18 skott som senast på hemmaplan duger inte.
Karol Krizan fortsätter i målet eftersom Mikael Zajkowski ännu inte är spelklar. "Zacke" följer dock med på den här trippen för att få fortsatt behandling och blir bättre dag för dag.
- Vad det gäller Krizan är jag inte orolig, säger Lückner. Tycker också backsidan klarade sitt i lördags, nu gäller det bara att vi får fart framåt och ordning då det gäller power play.
DANIELSSON, Stefan | ||
SVENSSON, Per (s) |
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson)
Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund.