1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527759 inlägg · 4121 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2007-02-15

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2007-02-15
Lumber Jack: Tänk vilka läsvärda inlägg Alfred skulle kunna skriva, fast det är klart det beror på hur kritisk man vågar vara om man ska vara åffisijäll bloggare.

Gusse: Synd att dom flyttade Blatny från Svarten, han verkade trivas där. Men det ska nog funka det här också. Intressant med Öberg i första.

Gusse: Ser riktigare ut.

Ingen Hella i första femman eller?

19. PETTERSSON, Mikael
4. HELLSTRÖM, Mattias
29. MOLINDER, Andreas

4th Line

34. WARGH, Tommy

8. HEDMAN, Oscar

28. HORAVA, Miloslav
20. STEEN, Oscar
23. BLATNY, Zdenek

3rd Line

5. JONSSON, Hans

35. HEDIN, Pierre

59. DÖME, Robert
39. SVARTVADET, Per
17. KUUSELA, Kristian

2nd Line

32. VIKLUND, Tobias

3. TIMANDER, Mattias

10. SKRÖDER, Per-åge
18. ÖBERG, Peter
12. MORRISON, Justin

1st Line

6. ENSTRÖM, Tobias

38. ANDERSSON, Adam

knaskamilla: Söndagssjukan på en torsdag. Du är en märklig kvinna.

knaskamilla: Hoppas att du inte smittat morsan då, för det skulle vara j-ligt olyckligt om hela laget hade magsjuka på lördag! Krya på dig!

Lumber Jack:

Haha! Det är två bloggare och min mamma...

Jag är förresten magsjuk. Min pojkvän trodde att jag simulerade, ända tills jag kräktes... Det är synd om mig.

Wayne Gresky: Jag är lite skeptiskt, Gresky. Hade du hetat Gretsky, så kanske, men nu vette fanken.

Lumber Jack: Kräv Wayne Gresky nu! Because only the best is good enough...

Wayne Gresky: Skojjjar du. Jag kommer nog att testa det där om det erbjuds under slutspelet också, dock har jag enorma bekymmer att styra upp det hela, mina snåljävlar till polare tycker ju att det är lyxigt nog att åka från Umä och ta sittplats, att åka till Ö-vik, sen ta flyg till bortamatch för typ 1500-2000 spänn lär jag aldrig lobba igenom.

shinzawai: Dessutom borde det ju öka intresset för resorna. Riktigt sugen blir man ju!

shinzawai: Det vore kanske något för hellge att ta med sig som ett förslag upp på årsmötet. Att någon av de skrivkunniga och engagerade supportrar som är aktiv (och skriver vettiga inlägg) på åfissijälla, lottas fram för denna syssla. Då blir det lite olika för varje match dessutom.

Det vore väl kanske lite väl magstarkt, men kvalitetsmässigt rätt, att kräva att personen kommer härifrån HS.

Lumber Jack: Exakt.

shinzawai: En helt klart bra idé. Det vore ingen kostnad att låta någon hugad skribent åka med och rapportera. Bara inkomster i form av nöjda supporters.

Lumber Jack: Varför bloggas det inte så där varje match?! Underbart ju.

Här bloggas det minsann.

hellge: Även du ofta skriver väldigt talande och målande så har jag fortfarande inte HÖRT något. ;)

Gusse:

Det blir bara ett. Karol spikar ikväll. 0-1 alltså.

Kom ihåg var du hörde det först. (-:

Dagens jävlar..

HD Christer Lärking, Solna
LM Conny Ekenberg, Ängelholm
LM Christian Jönsson, Kristianstad

shinzawai: Vilken tur att du har garderat dig redan då.

Gidde: Är Götet Sveriges vädermässiga rövhål?

Jo, det vore ett lämpligt scenario. :)

shinzawai:

Tur att du skrev samma sak här då, för officiella vägrar jag besöka ;-)

Gidde: Som jag skrev på officiella, jag hade velat se en Tjeck-och-slovakkedja där Döme testas som den center han egentligen är. Hellström som förstacenter? Jag avvaktar med sågen, men VAD I?

Hawerchuk:

Nä, nog vore det väl skönt för honom att få stänka in en i krysset till slut?

Men det är klart, det avgörande målet i finalen kanske vore ett lämpligare scenario??

Gidde: Vi kan väl sträcka oss till första poängen iallafall för Susselight.

Hawerchuk:

Hella hamnade i målspottarkedjan, ska vi kanske få se hans premiärmål imorgon??

:)

HV 71 - MODO Hockey 2007-02-15
Äntligen.

Kommentar:

Swedbank Arena är hermetiskt tillsluten de här dagarna på grund av stundande deltävling tre i Melodifestivalen och då passar det förstås bra att MODO Hockey drar iväg och spelar. Först HV 71 i Jönköping torsdag, sedan Färjestad i Karlstad på lördag.
- Skönt att matchandet drar igång igen, säger också coachen Harald Lückner. Vi har tränat bra och haft hela gänget samlat under uppehållet så det mesta har varit perfekt.

Enda smolken i bägaren är förstås att Niklas Sundström fortfarande är ur spel, liksom att Andreas Salomonsson är det för resten av säsongen.
- Men Justin Morrison och Hans Jonsson är åter och det är, som det verkar av träningarna, ett spelsuget lag drar iväg på den här roadtripen.

En seger på fyra försök mot HV 71 den här säsongen.
- De ligger inte i topp utan anledning. Matcherna i Jönköping har varit oerhört täta, båda har ju slutat 2-1. I Swedbank är HV enda lag som vunnit sina båda besök. Vi har all respekt för laget, men vet att vi har chansen och att det brukar bli bra hockey.

Gnuggat något speciellt under uppehållet?
- Power play förstås, vi har kört intensivt då det gäller den biten, men det är först under matcher man ser hur det fungerar. Sedan har vi repeterat alla grunderna, men nu är det som sagt matcher vi vill ha.

Spelarna har sett pigga ut, eller hur?
- Riktigt pigga och sugna. Vi har haft bra träningar och visst märks det på exempelvis på Morrison att han längtar efter att få spela nu.

För MODO Hockey känns det bra få börja med topplagen HV och Färjestad borta.
- Helt klart. Vi vet att det är tuffa utmaningar, samtidigt som det är två matcher där vi inte är favoriter utan har allt att vinna. Hur som helst är det skönt slippa vara med i tabellskiktet sex till elva. Snacka om dramatik. Se bara på Frölunda som började andas ut en aning, nu är man två poäng från kvalserien.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Salomonsson (axel) långtidsskadad, borta till att börja med säsongen ut, Niklas Sundström tränar och allt går åt rätt håll, snart med igen.

Noterbart 2: HV 71 har vunnit två gånger i Swedbank Arena, 4-3 och 4-1. I Jönköping vann först HV med 2-1, sedan MODO med samma siffror.

Noterbart 3: MODO åker charter till torsdagens match, sedan buss fredag till Karlstad och charter hem lördag kväll direkt efter matchen i Löfbergs Lila Arena.

Noterbart 4: Matchen HV 71- MODO, liksom Färjestad- MODO på lördag sänds direkt i PPV.

MODO Hockey mot HV 71:

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson

35 Pierre Hedin,
5 Hans Jonsson

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

8 Oscar Hedman.