mikenomad: Det har de väl inte? Syskon är alldeles för långt ifrån varandra att det går att lyckas med någon framgång, möjligtvis att det hade gått om det var enäggstvillingar.
bisterfinnen: Det är väl dags att ta "hem" våra ungdomar med MODO anknytning, som Tedenby och MPS. Deras utveckling är sådan att de är redo att ta steget upp i Alaget nu.
Wayne Gresky: Jag tror inte HV väljer MODO om de får välja mellan oss och VF. Dels resorna, dels VFs helt befriade från konsekvens i form och PJ Axelsson frånvaro gör att de skulle välja VF.
Salle: För att vi är större, bättre, snällare och klokare. Vi är ödmjuka nog att låta andra få ta del av det hårda arbete som våra iskrigare utfört den senaste månaden få en glimt av den ära och glamour det innebär att ha ett hederligt arbete som man satsar på. Något som inte är så vanligt i dessa byar.
Fan vad skönt att vi har det i egen hand nu. Nu kan vi inte klaga på att våra motståndare i kampen om slutspel inte gav oss chansen.
Paddan: Jag skulle missa en eventuell semifinal 7 och final 1. Som tur är så bör vi väl avgöra i fyra raka i semin?
Vi bör nog hålla tummarna för att Frölunda slår Timrå. Just nu är vi i det omtalade läget där Frölunda och MoDo har de två sista slutspelsplatserna. Jag vill inte möta HV i en kvartsfinal.
Paddan: Såhär nu när guldet är närmare än någonsin denna säsong, undrar jag om vi inte kan göra lite som i NHL med en modifikation. Att vi låter bucklan åka runt på en turné, och då gärna till mindre byar utan framtidshopp och med stor socialutslagning. Byar som Bollstabruk, Timrå och Njurunda. Låta dessa byar få en smak av framgång och något att bygga vidare på då de ser vad hårt arbete utmynnar i.
Salle: Nu staplar du ju argument för att Väsby/Strömsbro-syndromet ska komma rullande som en stor fet, snabbt expanderande, snöboll ner för Paradiskullen. :-)
Nåja, något gott och något blött på det här. Goderafton!
Björn W: Äh det är lugnt. Det är ju så många MoDoiter som kommer att göra läggmatch där. Och innan dess så möter vi ett SAIK utan Warg som alltid gör poäng och ett SSK där Klasen kanske slickar sina sår inför kvalserien.
Wayne Gresky: Yay, men den där rödgröna gripen i omgång 55 ger mig kalla kårar. Undrar om man ska åka upp till Ängelholm och hosta lite i offentliga miljöer?
Wayne Gresky: Jag såg inte matchen mot LHC, så jag kan inte jämföra. Men det här är en riktigt bra match mellan två, för kvällen bra och disciplinerade, lag.
Jag hoppas vi kan ta minst en poäng ikväll, då är det helt upp till oss om det blir slutspel eller ej.
"Grattis till vinsten. HV gör sin sämsta match för säsongen och ni har domarna med er. Då är det enkelt att vinna i Jönköping. Hade vi dessutom haft bästa lag hade vi vunnit, men vi tar er i slutspelet.
MODOJohan: Jag tycker att det varit tveksamma situationer åt båda hållet. Det känns inte som om vi varit missgynnade av domarinsatsen så här långt. Inte ens jag är upprörd. :)
MODOJohan: Fasen också, det är ju sådana här kvällar vi brukar få besök av "Laban". Är det ingen som kan kopiera hans inlägg och lägga in det redan nu?
Poffa: Men vi fick chansen 5-4, och dum K.Fopp hoppar in på isen av nån anledning, ingen hade ens hunnit byta. DUMT DUMT! Helt och hållet spelarens ansvar att hålla koll på när han skall in på isen.
MODOJohan: Det borde nog inte blivit utv på Modo. Jag ser det som felaktigt målvaktsbyte, vilket inte ska rendera i två minuter. Men jag kan ha missat något via TV:n.