Ska man tolka det som skrivs här inne verkar det vara en rasande tur att man inte köpte hem matchen. Är der Forsberg som står? Tycker det var en lämplig match att slänga in honom i.
Ja, jo, men det låter ju ungefär som AIK/Frölunda/Luleå spelar i egen zon. Men tanken är väl ändå att du ska ha fyra i boxen och en forward som stöter? Inte lämna det helt öppet som i MoDos fall.
Sawchuk: Det där har Uffe uttryckligen sagt, ligg lågt och täta slottet. Stöt på backarna ner puck går upp mot blå. Sen menade han väl säkerligen inte att man ska släppa backarna helt...
Håll ett öga på det nu i andra perren, tycker det ser konstigt ut. Fan inte ens juniorer bruka falla så långt ner så fort. Dom kan tappa då dom blir ivriga men här har ju HV backarna oceaner av isyta då dom får pucken.
Tror du det är tränardirektiv att släppa backarna i egen zon för att täta slottet eller är yttrarna helt enkelt förvirrade, är det tränardirektiv så bör dom helt klart tänka om.
Så där spelade Löven i egen zon också då Andersson var där.
Gustafsson: 33-13-31 ser bra ut i offensiv zon men varken Mika eller Dick vet hur fan man försvarar. Inne på två av baklängesmålen så här långt denna match...
Ja, jag vill verkligen ha in en spelskicklig back. Det här kommer inte hålla. Det är vi och Timrå som kommer slåss om att vinna den upp-och-ner-vända tabellen.
Jag tycker lite synd om Anton Forsberg. Han har gjort det mesta rätt, men har ändå fått släppa tre puckar bakom sig.
Modo behöver bättre och stabilare försvar. Då tror jag att offensiven också skulle funka. Kan ju inte vara kul och åka och vänta på pass från dom där backarna.
Varje gång backarna lyckas vinna pucken ser det ut som dom har druckit 15 öl och sedan sprungit hundra varv runt en pinne innan dom slår passet.
Salle: Offensivt ser det faktiskt lovande ut, speciellt andrakedjan med Hannula - Andersson - Axelsson ser bra ut. Dock är vi förbannat slarviga i uppspelen och allt för röriga i egen zon.
Om forwards kunde hålla sina backar i egen zon så skulle motståndarlagen inte kunna prickskjuta hela tiden, hälften av skymningen Forsberg får är väl av egna spelare.