1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480538 inlägg · 4078 ämnen

HV71 - MoDo 8/12 2005

635416 · » Till forumet


Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Albert Hall:

Förvirrat upptäcka att man står i korvkön? Är det som när man går på toa i Timrå ishall?

För övrigt tycker jag att utvisningen på Gästrin för att han petade lite på målvakten var knepig. Jag hade kunnat köpa den om han hade tagit ut ngn av de som attackerade Gästrin efter det också. Slashing? Hm.

Greens mål var snyggt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Albert Hall:

Tja, det är väl bättre att man gör det som junior istället för att man som välbetald utländsk stjärna gör det. Man måste våga ge dem chansen, och misslyckas de så peppar man dem istället för att bänka dem. Där var Bäckis lysande och Harald är i nästan samma klass.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa:

Aha, om han är ung så får han göra junnismisstag. Ja, det låter ju rimligt. Men pojklagsmisstag? Stirra på puck i en en mot en (tre en på fyra ord) situation sedan förvirrat upptäcka att man står i korvkön.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Albert Hall: Äh, hade Viklunds ändparti varit en decimeter större så hade Hannula aldrig kommit fri mot Zacke. Fast, då hade han nog iofs heller inte spelat hockey.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Albert Hall:

Det märks att du inte kan något om hockey. Viklund är ung och gör en del misstag, men han är otroligt duktig och håller ihop sitt spel väldigt bra i övrigt.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa:

Jag kan inte förstå varför #32 Viklund hyllas så mycket. Jag har iofs inte sett honom så mycket men ändå har jag sett honom göra flera grova misstag i höst. Han stod verkligen i korvkön när Hannula avgjorde ikväll.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Paddan:

Tack. I gengäld tar jag ditt å och sätter dit ett u.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Då får ett w av mig i present. Snällt va!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Frisco:

Gå och mjölka en ko, eller nåt. Jansson har slagit en bra passning, nån gång runt -94. Enström har inte gjort ens det. Uppspelet, eller uppåkningen innan 2-0 kunde Leverström också klarat.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Paddan: Sedan Janssons sorti från hockeybanan så är det Enström som är kungen. Uppspelet innan Modos 2-0 mål var mästerligt.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: På tal om härdsmälta, vad sjutton fick Calle Johansson att utse Enström till elitseriens bäste passningsläggare, eller hur det nu var. Någon vadslagning innan match om han skulle våga säga så?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Det var inte det enda hon gormade om heller. Jag trodde ett tag att det var filminspelning där ute i förorten.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco: Harä Krissna ä han sug ju. Zakä ä myckä snygare.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Frisco:

På tal om kartong, Jessica gormade ju om sådana. Undra om vi kan fråga Zakke om han kan avvara två?

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Äh, vadå, Zacke måste ju ha hur många kartonger hemma som upptar en massa plats nu när han inte spelat på länge. Så från Sveriges kartongfabrikörers skull, låt Zacke få spela.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Paddan:

Inte en chans. Vore tjänstefel att inte låta Krizan avsluta inför juluppehållet. Karln är ju stekhet (inga dumma feberskämt nu, Paddan) och ska ha all tillgänglig istid.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
D e daks at Zakä få spela nu
1) Padan

In mä Hare Krishna i målä på lörda. Stabbilite å poäng.
1) Friso
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco:

Ge Svartvadet ett solarium:

1) Frisco
2) Lumber Jack (men bara ett för knäna, ett knäsolarium till Per!)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco:
D e daks at Zakä få spela nu
1) Padan
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Äh, det var ju populärt med listor för 10 minuter sen på HS.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco: Tja, klarar ett solarium av att få honom att sluta agera så förbannat omständigt på isen, så gärna för mig.

För tiden i Sverige!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Frisco:

Det där såg ju ut som ett lyckat inlägg. Svarten är blek. Man undrar om det är någon skada som bekymmrar honom. Något som de mörkar...

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Paddan: Ge honom ett solarium.




Ge Svartvadet ett solarium:

1) Frisco



Heja MoDo!

1) Frisco
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco: Blek blek vem är det, Svart Svart Svartvadet
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Salle: Helt ofattbart att Persson släpper den fasthållningen. Tragiskt ofattbart.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NuMo: Utisning? :-) Nä Persson var lite för hemmadomare/feg i sista perioden. Hakningen på Salle när HV:s 4:e spelare kommer in är ju ofattbar att han släpper.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Fortsätter domarna att plocka spelare för att en spelare är framme och petar med klubban mot målvakten i 50/50 situationer, ja då får vi många utvisningar för det i framtiden. Inte mig emot, men jag tror att utisningen var en engångsföreteelse, tyvärr.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

NuMo:

Lite synd att Viklund inte hinner med att dra omkull Hannula där. Hade varit en av de smartaste utvisningarna någonsin. Persson var hyfsad i två perioder, men sen väljer han att flytta nivån ungefär femtielva pinnhål och så blir det pajaseri av allting igen. Gästrins tvåa är väl egentligen inget att säga om, men då borde det varit ett flertal tvåor för hakning osv på HV under sista fem minuterna.

Underbart mål av Green. Undra om alla Green-hatare ska kalla det tur eller om de ska säga att Liv sålde sig tidigt?

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NuMo: Den här förlusten är nog det tyngsta på länge känns det som så nära ledning med 2-0 och allt.Hopas verkligen att Hasse och Krizan är med igen på lördag.Mot södertälje hemm kräver jag tre poäng.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Det här kändes surt. Patetiskt att Gästrin blir utvisad för att han går på sin egen retur mot Liv. Jag tror inte jag har sett en sådan utvisning förut. Däremot så hänger inte Modo med på domarnivån i övrigt. Tydligen är det tillåtet att agera lyftkran och stjälpa spelare kors och tvärs. Speciellt gäller det om man har en spelare mer på banan. Märkligt att det är en annan nivå då. Nä, nolltolerans det märker jag inget av. Bedömningen är helt godtycklig från domarnas sida.

Slarvigt av Modo att skänka bort den här vinsten. HV får sina mål alldeles för lättvindigt. Speciellt surt eftersom allt bra jobb försvann i onödan.

Sicak tycker jag spelar bättre och bättre. Vem vet. Vi kanske får nytta av honom tillslut ändå.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Det här är ju inte bra. Man glömmer att ha pucken framför sig i alla lägen och då spelvändningen kommer så hinner man inte med. Lite segt av Vilkund när Hannula trampade runt. Där måste han ju gör vad som helst för att stoppa honom. Nu får vi jaga i stället, vilket vi knappast kommer att få ut något positivt av. Jag tycker faktiskt inte riktigt att HV har gjort sig förtjänt av att ens komma ikapp, men nu leder man hux flux.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
skurknnn: Det tycker och tror jag inte att han gör. Han går ner på knä när pucken spelas för att bli så tät som möjligt där pucken går. Nu gick pucken strax över benskyddet bredvid kroppen. Om han inte kan blåsa upp sig som en padda, vilket jag inte tror att han kan, så är det svårt att rädda snabba skott som går bredvid den.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NuMo: Förstår bara inte varför Zajkowski skall göra sig så liten som möjligt i såna lägen :/
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NuMo:

Kan bara instämma ...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NorrlandsGuld:

Synd att vi inte kunde hålla 2-0 perioden ut. Lite typiskt Modo att gå bort sig i offensivlusta när det är så kort tid kvar. Skottet tycker jag inte är så mycket att göra åt, det går strax över Zackes benskydd och det var rappt och välplacerat. Skit! ändå.

Modospelarna jobbar i alla fall defensivt riktigt bra tillsammans. Det finna hela tiden en andre man som tar pucken vid närkamperna.


Salles uppåkning genom zonerna där han gör bort två HV-spelare i mittzonen - Kvällens toppnummer.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NuMo: Ricktigt vackert ! Men pp då gråter jag nästan ,,
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
2-0 nu ! Green ... Härligt
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
NorrlandsGuld: Vilket mål! Hur snyggt som helst. Vi trasar sönder hvs konstruktivitet.


Men vårat pp. Skratta eller gråta?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Timmy !!!! Härligt 1-0
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Salle: TIMANDER har blivit en furie.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Et tu Brute: Klart OK program med ett extra plus för HV71- vs MoDo statistiken (sid 10)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Bläddra i kvällens matchprogram (länktips)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Hata hata hata
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Hawerchuk:

Jag tycker lite synd om Viklund som straffas. Nu ska han som 18-åring få ta hand om sig själv OCH den skit Enström lämnar efter sig.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Frisco: Ser att dom särat på Enström och Damgaard. Alltid något. I min värld går Hedman före bägge.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005
Poffa: Snälla vackra fina aldrig hata Frölundas fel.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo 8/12 2005

Frisco:

Ingen Pardavy, med andra ord. Lite synd då han varit på rätt väg de senaste matcherna.

Kommentera

HV71 - MoDo 8/12 2005
Goalkeepers
30. ZAJKOWSKI, Mikael
60. KRIZAN, Karol

1st Line
32. VIKLUND, Tobias
6. ENSTRÖM, Tobias

15. SALOMONSSON, Andreas
16. PAVLIKOVSKY, Rastislav
40. GÄSTRIN, Magnus

2nd Line
7. DAMGAARD, Jesper
34. WARGH, Tommy

19. PETTERSSON, Mikael
39. SVARTVADET, Per
28. HORAVA, Miloslav

3rd Line
3. TIMANDER, Mattias
24. SICAK, Vladimir

18. ÖBERG, Peter
4. HELLSTRÖM, Mattias
11. TUOMINEN, Pasi

4th Line
8. HEDMAN, Oscar

22. ENSTRÖM, Tommy
13. GREEN, Morten
Kommentera

635416 · »