1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

1531068 · » Till forumet


Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
arnio:Det råder ingen tvekan om att han är snygg, väldigt välklädd och verkar mycket trevlig.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: jaja snygg är karln i alla fall och han visar det gärna. Kul tycker jag oavsett om han påminner om någon som är homosexuell eller ej.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

El Maco: Jag ser då inga Crocs på stan i Övik, men visst är det en mycket mer avslappnad klädsel än uppklädd i kostym normalt. Någonting jag gillar med Norrland faktiskt. (Själv hade jag ofta kavaj och kostymbyxor i mitt förra jobb och att säga att det är för att det är så skönt är en ren lögn.)

Manligt eller inte, men det är INTE vanligt att män groomar sig så mycket som Jöback och Henke. Henke hade jag sagt som homosexuell nio gånger av tio om jag inte vetat vem han var. Första gången jag såg Jöback trodde jag att han var homosexuell, men exakt hur jag såg det vet jag inte. Jag har absolut ingenting emot homosexuella och flera av mina kompisar är det, men det är alltså bara ett konstaterande.

Personer som jag beundrar när det gäller klädsel är de som törs vara sig själv och stå för det. Det fanns ett golfpro på Veckefjärdens golfbana som klädde sig i alla möjliga färger och kreationer och passade bra i det. På mig skulle hela utstyrseln falla platt. Henke verkar trivas i sina kläder och sin stil och givetvis ska han fortsätta så.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Jag har för övrigt träffat både Jöback och Lundqvist privat i helt olika sammanhang. De är verkligen inte särskilt lika, båda skulle sannolikt sticka ut i Ö-vik (och Timrå) eftersom de inte använder Crocs till vardags och ingen av dem betedde sig särskilt "omanligt" enligt vad jag tror är Olle/J F K-definitionen. Jöback har pojkvän, Lunkan har fru och båda är definitionsmässigt skitsnygga och väldigt fina i håret. Den förre är nog en större begåvning musikaliskt och den senare definitivt en bättre hockeymålvakt.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
El Maco: Det tror jag också att han är.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Frisco: Jag är övertygad om att Lundqvist är sig själv också.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Olle: Ja nästan imponerande med två tvillingbröder där en är alla flickors våta dröm och den andre ser ut som en grobian. =)
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Frisco: Det är inte ok att komma till möten i trasor, lika lite som det är ok att komma till kontoret i badbyxor.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Olle: Många av hans yrkeskollegor vill väl vara sig själva. Cred till dem tycker jag.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

arnio: Vad som uppfattas som manligt, heterosexuellt eller homosexuellt är ju högst subjektivt. Att man tycker olika i norr och söder är nog ingen högoddsare. Henke Lundqvist har ju en väldigt meterosexuell framtoning och personligen kan jag absolut förstå att man uppfattar honom som "mindre manlig". Sen är han ju faktiskt målvakt i en väldigt tuff sport så någon fjolla kan man ju inte direkt anklaga honom för att vara.

Sen ska han ju ha credd för sina kostymer, speciellt när man ser vissa av hans yrkeskollegor komma till möte i jofamjukisar och en t-shirt. Det är klass!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

arnio: Självklart menar jag inte att han är gay, utan att han ser gay ut. Extremt få män groomar sig lika mycket som honom och rör sig på det sättet. Han är ju som en kopia av Jöback i rörelsemönster och utstrålning.

Nu bygger det inte bara på min åsikt, utan ett gäng tjejer jag pratade med på en fest såg Henke och trodde alla att han var just gay. (Nu följer de inte hockey, så de är ursäktade för att inte veta vem han var).

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

arnio: Jo, statistiskt sett är det närmare tre gånger lättare att hålla nollan om man får 15 skott än om man får 40 skott mot sig.

Vänder man på det hela och tittar på målskyttet så står ett lag i särklass när det gäller effektivitet. LHC gör mål på över 11% av sina skott, men de skjuter klart mindre än genomsnittet. De två lag som skjuter mest är Brynäs och Modo som är placerade sjua respektive elva. Därmed kan man ju rätt lätt slå hål på din teori att många skott ger bättre statistisk utdelning.

Vad jag menar är att det handlar om kvalitet på avsluten, kvalitet på förvsarsspelet att inte släppa till farliga lägen, förhindra att målvakten blir skymd och att hela tiden plocka bort returer. Det har i mina ögon inte ett endaste dyft med antalet skott att göra! Dock så kan Boork indirekt ha en poäng i att det är lättare att stå i Luleå för de har det bästa försvarsspelet. Brynäs skapade knappt någonting alls igår, utan gjorde mål på ett handledsskott från blå och en sjukt turlig styrning på ett skott från sarghörnet som studsade in via Skrbek.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: "men hur blev Henke Lundqvist så gay???

Han har ju fru och barn så gay är han knappast. Sen att han gillar att se bra ut och har känsla för mode och vet hur man stylar håret innebär inte att han är gay. Eller vad var det egentligen du syftade på egentligen?
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: ett försvar som släpper till väldigt få öppna lägen för motståndarna gör det givetvis enklare att få en bra statistik som målvakt. Jag menar får man femton skott emot sig på en match så är det ju enklare att hålla nollan än om man får fyrtio skott.?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Ska jag utveckla det där med Petter så har han nu i två år varenda gång dömt ut Jocke Eriksson i SAIK som en dålig målvakt. Visst kanske det inte tekniskt är som Petter vill, men killen har ju två år på raken legat i topp i räddningsprocent. Gnäller man på att Jocke var dålig i förra slutspelet så är det ju ingenting mot Weslau som var en direkt belastning för DIF.

Som ni kanske förstår så stör jag mig ohyggligt på Petter som expert. Han kan inte så mycket ishockey, utan plockar några slutvisa saker som hänt på en period och analyserar dem. Däremot tycker jag han är ruskigt usel på att se helheten.

Edit: För övrigt så tycker Boork att Rautio får det lättare att ligga i topp av räddningsprocent då han har färre skott på sig. Har inte Boork förstått förhållandet i just räddningsPROCENT?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Monno: Starkbaum har tills AIK-matchen varit klart bättre än Tellan var ifjol.

Petter har sina favoriter och enligt honom kan aldrig Starkbaum vara bra, ens om han håller nollan fem matcher på raken tyvärr.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: Bestämmer Uffe vem som ska stå då? Borde det inte vara upp till masken? Vist att Uffe har sista ordet, men det känns ju som aret han borde gå på det Masken rekommenderar? Lr överskattat jag Maskens inflytande? :-)

Sen stör jag mig som fan på kommentatorerna, gäller på att vi gjorde oss av med dyrjävla Tellkvist. Men nog vill jag minnas att Tellan släppte en hel del lätta puckar. Var väl bara i slutspelet han var överjävulsk.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Inte fritt fall men nära nog. Sätt stop för det på tisdag nu. Jag var helt säker på att Alsenfelt skulle få stå idag.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: Måste dra tillbaka ett inlägg för ett tag sedan. Madsen är horribel som center i alla fall. Hans försvarsspel i egen zon har ingen motsvarighet i elitserien. Överallt och ingenstans...
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Monno: Att Ledin får hålla på som han gör är ett gigantistk underbetyg till hela domarkåren och visar bara hur i helvete dåliga de är på att läsa situationerna. När alla på läktarna och alla som kan hockey ser hur det går till, så kommer domarna en bra bit efteråt och tar den som ger igen.

Alsenfelt var bra. Dåligt ingripande vid 4-0, men sedan var han riktigt bra.

Boxplay grymt. Jag var faktiskt inte ens riktigt orolig i den spelformen, trots att HV är ett av seriens bästa lag.

Starkbaum torskade tyvärr matchen åt oss. Han har varit väldigt väldigt bra i vinter, fram till matchen mot AIK. Dåligt spelsinne av Uffe att spela honom i alla fall, men coachingen är fruktansvärt usel under Uffe. Han har andra riktigt starka sidor som ledare, men som coach är han elitseriens sämsta.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
bj21: Större fråga hur bara Skröder kan åka ut???
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Jag kan inte hockey! Hur i hela h-vete kunde det där bli två plus två?

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Gusse: Låter på SR som att han är den enda som kämpar i Modo
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake: Alsenfelt ser livrädd ut..
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Salle: Alsenfelt in nu, spika igen nu när du har chansen! Övertyga oss! 

Bra att Uffe tog Starken, man kan inte ha bra dagar jämt. (om man inte heter Wesslau)

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K: Det får du nog fråga Joel om.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K:Varför slänger Skröder bara iväg pucken så fort han får den?Ser inte ut som han ens försöker göra nått vettigt!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
J F K:Off topic, men hur blev Henke Lundqvist så gay???
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake:Petter är den sämsta expert som någonsin varit i tv. Killen kan inte ishockey.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

J F K: Ahh, jag ser inte matchen utan får följa den på SR, hörde på sista att det var från knappt någon vinkel alls. 

Men ifall vi har spelet och gör ett snabbt 1-3 mål.. kanske ett PP på det.. ja, då kan allt hända. -vägrar ge upp-

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake: Första målet ska Starkbaum ta. Usel förflyttning där han ramlar. Tredje ska han ta. Andra bör han vara mer med. Nej, med starkbaum i vanlig form hade det varit  0-0.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Gusse: Bra lag har tur och då gör man mål från ingen vinkel alls. 
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Gusse: Starkbaum ska ta två av målen, minst!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Patrik Källstr:Seriöst? Är du dum på riktigt? Modo är ju lika bra spelmässigt, men Starkbaum har varit helt kass. Usel coaching som inte sett att han inte är med.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake:Känns som det vore Skellefteå matchen igen ...HV gör fan mål på sina chanser,inte Modo
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Patrik Källstr: Men Sundström!!! 

In med pucken! 

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Patrik Källstr: 10 raka matcher med poäng, det var kul så länge det varade. Var inte Djurgården i serieledning också förra året? 
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Äh dra åt helvete. Hybrisen är över. Modo får slåss om slutspelsplats
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake: Klubban av och knappt ett avslut i PP... har man hört den förr? 
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Blake: Hoppas Naggie (som kommentatorn säger) gör mål!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Patrik Källstr: PP, kom igen nu! 
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Kom igen o krossa hv, Heja heja heja Modo!
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

J F K:Lehtivuori har åkt ned på minus sju!!!

Tjänstefel att spela honom med Cumiskey. Sluta med idiotin nu, det räcker!

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Berka: Jag gillar inte Hari. Han spelar lite för mycket för sig själv och lyfter inte medspelarna. Många tappade puckar sist mot AIK, så även om han skapade en del förstörde han mer. Kanske en joker som kan hoppa in och förändra matchbilden, men jag tycker det är rätt att skicka honom.

Då ser jag hellre Possler.

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Salle: "Det var en gång två norrmän och en dansk" 

Skröder, K-Fop och Madsen. Dessa herrar kommer äga smålandsisen ikväll. 

Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Kvällens hjältar:

27. Öberg, Peter
28. Forsberg, Kristian
23. Svensson, Björn
   
6. Byström, Ludvig
 

18. Ritola, Mattias
17. Madsen, Morten
70. Kempe, Mario
 
75. Stehlik, Richard
38. Torp, Nichlas
 

22. Nagy, Ladislav
20. Steen, Alexander
25. Müller, Marcel
 
3. Lehtivuori, Joonas
15. Cumiskey, Kyle
 

10. Skröder, Per-Åge
24. Sundström, Niklas
12. Spina, Dave
 
51. Ahnelöv, Jonas
49. Regehr, Richie
 

29. Starkbaum, Bernhard
69. Ahlsenfelt, Oscar
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
spud:Dags för oss att bryta en trend åt rätt håll. Wesslau hade väl ingen förlust va?Dags att ändra på det då..
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27
Berka: Du tycker det är bra att han är utlånad till annan klubb, men dåligt att han inte är med MODO?
Låter lite både och.,
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

Salle: Wesslau är med i afton.. bådar ju inte direkt gott!

För övrigt ställer jag mig frågande till att hari är utanför truppen, att han är utlånad dvs. får speltid är bra, men varför är han inte med?  Tycker han gjorde ett fullgott jobb i Aik matchen när han fick lira och skapade saker med sin aviga spelstil och kreativitet.

Kommentera

HV71 - MoDo Hockey 2012-10-27

I den 17:e omgången av Elitserien 2012-13 väntar tuffast möjliga motstånd för MODO Hockey när man åker till Jönköping för match mot serieledande HV71.

– Vi ska försöka studsa tillbaka efter den mindre goda insatsen mot AIK. Att möta HV71 i Jönköping blir en tuff utmaning, säger assisterande coachen Peter Andersson.

MODO Hockey förlorade i torsdags med 4-5 hemma mot AIK – och man gjorde det efter en mindre god insats.

– Vi kom inte alls upp i den nivå vi haft tidigare under säsongen. Kändes som att vi gjorde småfel mest hela tiden. Uppspelen satt inte där, vi var inte tillräckligt heta i närkamperna. Det var kort och gott inte någon bra insats, säger assisterande coachen Peter Andersson.

Nu har MODO Hockey lagt AIK-matchen bakom sig och tittar istället fram emot mötet med serieledande HV71.

– De har övertygat under hela hösten och leder också serien vilket säger det mesta, säger Andersson och fortsätter:

– Men vi vet också att vi kan mäta oss med HV71. Vi är revanschsugna och det hoppas jag ska visa sig.

När MODO Hockey mötte HV71 tidigare under hösten – i Fjällräven Center – vann MODO Hockey med 3-1 efter mål av Marcel Müller, Dave Spina och Alexander Steen.

– Vi har spelat bra mot HV71 en längre tid och hoppas att den trenden ska hålla i sig, säger Andersson.

Faktum är att MODO Hockey har totalt fem raka segrar mot HV71 – och i Jönköping har man vunnit de två senaste matcherna.

– Vi ska försöka studsa tillbaka efter den mindre goda insatsen mot AIK. Vi brukar kunna göra det – det har vi visat många gånger förr, säger Andersson.

MODO Hockey åker till Jönköping med två målvakter, sju backar och tolv forwards.

MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
69) Oscar Alsenfelt
 
Backar:
  3) Joonas Lehtivuori
  6) Ludvig Byström
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv A
75) Richard Stehlik
 
Forwards:
10) Per-Åge Skröder
12) Dave Spina
17) Morten Madsen A
18) Mattias Ritola
20) Alexander Steen
22) Ladislav Nagy
23) Björn Svensson
24) Niklas Sundström C
25) Marcel Müller
27) Peter Öberg
28) Kristian Forsberg
70) Mario Kempe
 
Ej med:
Jens Westin (utl)
Samuel Påhlsson (skadad)
Janos Hari (utl)

Kommentera

1531068 · »