Monno: varenda puck går in högt på plocken på Bjurö. Varenda gång. Dessutom fanns inget passningsalternativ. Ska vi ha en chans att klättra i tabellen får vi inte släppa in de där varenda gång.
Att vi får krångligt med kedjor är ju inte konstigt med tanke på att vi saknar en forward. Ett tag saknade vi två.
{5647}: Ska vi kunna klättra i tabellen får väl Svartens stjärnvärvningar börja leverera. Butler, Thomas Dwyer. Dom är faan inte bätre än allsvensk medelklass.
När vi ändå är igång att skicka underpresterande spelare undrar man varför dom är kvar?? Har nån av dom gjort någon poäng???
Den där skulle däremot Bjurö haft. Fan att jag inte följer min inslagna väg som medgångssupporter denna säsong. När jag väl ägnar en kväll åt att kolla på en Modomatch, då går det åt helvete!!
{7633}: Det där var inte Skröders fel. Slå en passning på skridskorna och det går inte göra så mycket. Tvärtom har ju Skröder haft modos bästa chans så långt.
Som vanligt förresten. Mål från dålig vinkel om man skjuter högt. Bjurö är bäst.
dempa: trodde faktiskt man skulle prova Reideborn ikväll, även om matchers inte kommit tätt mot slutet måste det vara slitsamt att ladda mentalt när man får stå precis varje match
Robin Ztorken L: Tyvärr. Bjurö släpper in för mycket mål. Han tar ungefär det han ska, men räddar ingenting extra. Sedan är han urusel på höga skott på plocken. Har sällan ellet aldrig sett en målvakt på den nivån som är så dålig på det.
En ny? Räcker det? Har du fler preferenser, eventuellt förslag,(Att du vill ha en målvakt som tar alla puckar gör dig inte unik ifrån någon annan här.)
Skall de målvakter vi ha ens bry sig om at stå i mål tills de får en ersättare, med tanke på hur värdelösa de är?
Bjurö är överlägset bättre än vad Reideborn varit den här säsongen. Jag är förvånad efter att ha sett dem på träning, men ändå. Reideborn släppte ju nästan in 200 % av alla styrningar. En större sil har jag aldrig upplevt sen vår enbente stork Morrison stolpade omkring mellan stolparna i halvdvala.
Patrik Källstr: Ottosson tar en onödig utvisning. I juniorerna tar man massor av sådana utan att det stoppad. Nu tar grundström och de andra modojuniorerna alldeles för många...
{5647}: Den största skillnaden ikväll är ändå målvaktsspelet. Vi saknar en riktigt bra målvakt. Sedan blir det urvattnat med all magsjuka, skador och Öberg.
Nu har jag ej sett matchen idag men verkar som vi har vikt ner oss idag om man lyssnar på radion. Ja att vi skulle ta 2 mot Hv var väl för bra för att vara sant. Men nu gäller det att få in nya spelare hörde Öberg skadat sig rejält och risken finns att det är färdigspelad för i år?
Då måste det in 2 nya spelare minst dels för Öberg varit kanske våran bästa spelare.
{7428}: Problemet är att alla prestigevärvinga a la Svartvadet inte är mer än allsvenska medelmåttor. Det måste vara svårt att misslyckas så kapitalt med ett lagbygge.
Monno: Heshka har ju slipat på formen i 35 omgångar nu utan att träffa mål (som den PP-back han ska vara), så nog borde vi ha lite tålamod till med Otso :)