1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

HV71-Modo. Repris önskas

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
Wewillwintoday:

Jag erkänner att jag skrev det men jag ångrar mig hårt nu. Jag trodde ju att han skulle bli bättre och bättre men han har blivit sämre och sämre och sämre och....

poffa: Jag har den för Martin är kungen=)

Wewillwintoday: Jag gillar att se Wilde på planen. Mest i spel 3 mot 5.

Dags att sova...... Dalaluften har gjort mig trött.
Z Z z z z z z zZ z zz zzz

Wewillwintoday:

Har jag någonsin hävdat att jag inte har en övertro till +/- stats? ;-)

Gonatt!

poffa: Var inte Wilde lite av Brittas värvning? På tal om Agu är han den första spelaren med MODO anknytning som når JVM innan han gjort debut i Elitserien?

På tal om Wilde så har jag än idag inte fattat hur han kunde skriva NHL kontrakt med Boston i somras...

MartinSedin:

Han kanske tyckte att det verkade roligt att spela i NHL?

MartinSedin:

Jo, han var väl ett av Brithéns triumfkort.

Vad det gäller Wilde och hans kontrakt med Boston så diskuterade vi det i TV-soffan. Vi kom fram till att endera så är Bostons scouter sämre än MODO:s eller så gör han sig bättre på små rinkar. Ingen av oss kunde förstå vad de sett hos honom som gjorde att de ville han honom. Men det är klart, de värvade Karlin också och gjorde så man stod där och såg ut som en fågelholk.

poffa: Jag håller med dig, gillar inte heller Wilde. Han är verkligen inte snabb eller spelskicklig, han är bara stor men han använder inte sin storlek särskilt mycket, inte på rätt sätt iaf. Jag hade hellre sett MaJo istället...

Vader:

Tjohoo, jag är inte ensam här att tycka så. Nu blev jag liksom var om hjärtat och bara därför så skall jag gå och ta mig en liten whiskey och fira.

poffa: Antar att Wilde gör sig bra på riktigt små rinkar. Maxmått på de rinkarna är väl en sådär 1x1 meter skulle jag tro.

poffa:

Hehe det låter bra det, skulle man inte jobba imorrn så kanske man hade gjort detsamma! Men det kan väl inte vara särskilt många som tycker att Wilde är speciellt bra...

Paddan: Jag hoppas att modo bänkar wilde mot frölunda för då kan modo inte bra på sig en massa omödiga utvisningar.

poffa: Karlin var ändå en supertalang i unga dagar och Boston hoppades förmodligen att det skulle lossna för han.

På tal om Boston så gör forne MODOiten Martin Samuelsson succé för Providence Bruins där han öser in mål.

Paddan:

Ja, står han på blå i en NHL-rink och håller ut armarna åt sidan så täcker han halva planbredden. Det är klart då kanske han gör lite nytta.

ModoAnte: Välkommna till göteborg och scandinavium på torsdag, då lär ni inte få det lika enkelt som mot HV idag :)

"I Modo var Magnus Hedlund utmärkt som back (normalt sett spelar han center). "

---
Oj då. En liten tabbe av TT. Ska väl vara tvärtom :)

danoj:

Kanske inte, men om vi bänkar Wilde och så slipper vi minst två numerära underlägen.

danoj: nå det blir tufft men om wernblom fortsätter att göra mål på torsdag så får Frölunfda se upp.

poffa: Sen kanske någon också kan lära Lehtinen att det inte är alldeles otroligt att man åker på utvisning om man nästan jämt crosscheckar i öronhöjd på motspelarna.

Nej, bänka den oerhört tame Wildingen och låt Martin spela istället.

Paddan:

Ja, han måste också lugna ner sig men han år i alla fall en bra mycket bättre spelare än vad Wilde är. Mika kan ju slå passningar, det kan inte Wilde. Han kan inte ens slå en icing.

ModoAnte: Jag ska dit och glo med en riktigt "Frölunda supporter"..
Usch, kan bli jobbigt efteråt och få höra hans kommentarer.
1 pinne får vara målsättningen och mer än det, bara bonus.

Chans finns det alltid.

Paddan: Det troliga är ju att Hedlund kommer att fortsätta som center och att antingen MaJo eller Milo fortsätter med Damgaard.
Tycker ni hellre MaJo än Milo också?

Wewillwintoday:

Det rimmar dåligt med en målsättning att bara ta en poäng, detta är ju 9 poängsveckan. Skärpning.

Lumber Jack: Hehe förlåt T_T
Eller hur är det du brukar säga?? 9 poäng den här veckan och sen ökar vi!

Wewillwintoday:

Troligare är nog att Janne Öberg är tillbaka och spelar center. Jag föredrar nog Milo för MaJo.

poffa: Varför inte testa Milo som center och låta Janne spela back. Tror att Milo skulle kunna sköta sig riktigt bra som center.

Ber att få gratulera!
Det lär bli heta drabbningar i slutspelet mellan våra lag om ni fortsätter så här.

Wewillwintoday:

Exaktemente!

Poffa:

Lite imponerande av ett lag att bara ha en ordinarie center och ändå bjuda upp till en bra fight. Green är förvisso också center men kanske inte riktig ordinarie, försvann han inte i tredje förresten?

poffa: Nja. Tror nog inte Pirro ändrar på ett vinnande lag. Jag tror på fortsatt Hedlund som center nästa match.

Lumber Jack:
Till tonerna av Friggebos gamla slagdänga "We shall overcome" har vi idag tillfälligt? nedgjort vårt bortaspöke och marschen fortsätter mot de hägrande nio poängen efter denna niopoängsveckas slut.
Scandinavium kommer på torsdag att få uppleva fler underverk från Staal och grabbarna. Av bara farten så tar vi sedan hem tre poäng på söndag från ett snopet Timrå.

Paddan:

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att det bara är du som sjunger?

Paddan:

Njaäe, jag tror inte att Milo har de egenskaperna som en center skall ha. Bättre att ha honom som back.

Lumber Jack:

Mycket imponerande av MODO att stå upp så bra trots centerproblemet. Roligt att så många icke ordinarie tekare gick in och gjorde ett så bra jobb.

knaskamilla: Hmm...få se, ja det kan nog stämma. Jäklar det tänkte jag inte på...

Wewillwintoday:

Kommer Janne tillbaka går han definitivt in som center och Hedlund ner som back. Tror inte att Hedlund är någon ny centerklippa direkt...:)

poffa:
Någon aning vem den där tjeckiske centern är som Hedin var över i Finland och studerade i helgen?

Grattis till dagens seger!
Tack vare den hjälpte ni oss (FBK) att kapa av HV rejält medan ni samtidigt gick förbi MIF i tabellen o nu kan vända blickarna framåt emot slutspelsplats...
Väldigt fin upphämtning som presterades där, tur att ni har Wernblom!

Paddan:

Inte hört något. Kanske man skall luska i det...

poffa:
Om jag kom ihåg rätt så var han, enligt TÅ, född -73 och hade snittat en poäng per match denna säsong för sin finska klubb.

Paddan:

Okej, tack för det. Det lär vara till hjälp i luskandet.

Kan det vara följande spelare?

Petr Ton (CZE)
Born 08.10.73, Kladno, Czech Republic, Czechoslovakia
Height 185 cm
Weight 85 kg
Position Right Winger
Shoots right
Drafted

Comments
"Veikkaus Golden Helmet" (SM-liiga 00-01)

Career Stats
Regular Season Playoffs
Team League Season GP G A P +/- PIM GP G A P +/- PIM
Team Czech Republic WJC 93 - 7 1 5 6 +5 4 - - - - - - -
HC Kladno Extraliga (CZE) 93/94 - 20 2 3 5 - 10 - 10 2 5 12 - 0
HC Kladno Extraliga (CZE) 94/95 - 44 12 14 26 - 35 - 10 4 2 32 - 0
HC Kladno Extraliga (CZE) 95/96 - 38 11 16 27 - 10 - 8 1 2 30 - 0
HC Kladno Extraliga (CZE) 96/97 - 52 18 15 33 - 35 - 3 0 0 33 - -
HC Kladno Extraliga (CZE) 97/98 - 26 12 8 20 - 6 - - - - - - -
Jokerit Helsinki SM-Liiga 97/98 - 14 3 3 6 0 2 - 8 2 1 9 -1 2
Blues Espoo SM-Liiga 98/99 - 49 13 14 27 -1 14 - 4 0 0 27 0 0
JYP Jyväskylä SM-Liiga 99/00 - 54 24 30 54 -5 12 - - - - - - -
JYP Jyväskylä SM-Liiga 00/01 - 56 21 31 52 -12 22 - - - - - - -
JYP Jyväskylä SM-Liiga 01/02 - 52 21 23 44 -4 41 - - - - - - -
Kärpät Oulu SM-Liiga 02/03 - - - - - - - - - - - - - -
Totals - - - 412 138 162 300 -17 191

MartinSedin:

Right Winger, är det den nye centerns politiska hemvist i så fall...

F´låt kunde inte hålla mig.

MartinSedin:

Tveksam, han är ju ingen utpräglad center utan en kantspelare. Men jag har inget annat namn än så länge.

Lumber Jack:

Gå och lägg dig...

poffa:
Ok, är det så du säger det så då är det väl bäst man gör det.

Sex poäng kvar att inkassera denna vecka!

Gnolar på en liten låt på väg mot snarkofagen...

Paddan: Detta börjar likna osund idoldyrkan och besatthet från din sida... Birgit - alla amfibiers(?) våta dröm eller...?

Paddan:

Har jag sagt det så är det väl bäst jag gör det själv också.

ZZzZZZZZzzzZzzZZzZZZZZzzZzzzzZZz på er alla.

poffa:

Okidoki, sköna drömmar. ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzz.

poffa m.fl.:

Vilka veklingar ni är.

poffa: Jag hade precis samma lag som du hade i poängjakten. Kamilla verkar också vara en härmis. Med Jocke L istället för Staal så hade poängskörden blivit total. Men vad gör det en dag som denna?

Otroligt härligt med tre poäng. Det har man inte blivit bortskämd med på sista tiden!

WERNER ROCKAR FETT :)

Aaahhh...finns det någon bättre godnattsaga än matchklippen från dagens match? Klippen på com hem var tillfälligt nere men jag hittade en sändning från TV-sporten på SVT:s sida. Godnatt! (säger han med ett leende på läpparna)

« · 190621 · »