1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

Igenkänningslegionen.

Igenkänningslegionen.
Jaha, nu är vi snart bara svenskar i MoDo, bara tre utlänningar på isen idag. Vart ska det här sluta ?

+

Sv: Igenkänningslegionen.
Lumber Jack: Jag räknar inte Danskarna som utlänningar för de är hockeyskolade i Sverige från ung ålder....

Frisco: Vissa med hjälp av cykel på skånska gator...

Lumber Jack: Ja, det är inte lätt att vara MoDosupporter i dessa dagar!

För övrigt:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213733,00.html
(Vad ska Black Army börja gå på för sport när de inte får fortsätta gå på innebandy?)

Och:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213730,00.html
(Det var väl inget...poffa spelade med ett diskbråck som inte bara var begynnande en gång i tiden!)

Skönt med en seger... trots att den kom i förlängningen. Hade Warg satt sin tredje straff för säsongen så hade nog 3p varit bärgade. Men jag ska inte klaga nämnvärt. Innan match hade jag varit nöjd med "en" pinne och nu blev det ju trots allt två stycken.

Jag tror nästa bortamatch mot Södertälje kan bli minst lika svår som de mot LHC och Frölunda. Tälje har ju vaknat till nu när Wanhainen är tillbaka och jag vill minnas att vi under förra säsongen hade ruskigt svårt mot just Södertälje. Speciellt Wanhainen är ett litet spöke. Det var väl en hemmamatch ifjol som MODO vann skotten med typ 42-14 men förlorade ändå matchen med 3-2.

samjo: Nja, jag tror inte SSK är helt ute ur sin svacka fortfarande(enligt rapport från kompís).
Mot Brynäs spelade de inte så bra, Brynäs var bara riktigt under isen...

Tror att den andra borta matchen mot SSK kan bli betydligt tuffare, dock kanske även MODO är varm i kläderna då..
Vi måste försöka knipa 3 pinnar. Tror helt klart på bortavinst på söndag. Riksman står i målet nu igen?(även om Hirsch var bra sist).

När SSK får igång sina 2 första femmor, kommer MÅNGA lag att förlora mot dem i vinter. Bäst att försöka ta poängen nu..

samjo: Jag minns den matchen. 19-2 i skott till MoDo i 1:a men 0-0 i mål. Slutresultatet mycket riktigt 2-3.

Aftonbladet om matchen: www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,92234,00.html

Modohockey.se om matchen: www.modohockey.se/match_visa.cfm?id=238

OBS!!! kolla resultatet på Modohockey.se
Kanske nånting för statistikens Björn VII att kolla upp?

Frisco:

Usch då, jag knackade iaf in "2-3". Så i den mån jag åtnjuter någon slags tilltro till min auktoritet på detta område från en majoritet av gästbokens frekventa skribenter så "håller" jag på den versionen av verkligheten.

Och när jag fuskläser mig till sanningen verifieras att det som utelämnats är MODOs 1-1-mål i andra, detta går även att utläsas som 50% av Greg Js målproduktion i ES-sammanhang. Själv har jag bara sett en modstulen Johnston några matcher senare samma höst...då han efter TIK-derbyt nästan tvingas be om ursäkt för sin insats av ÖA-reportern (ser så ut i text iaf).

Idag läste jag något liknande, tyvärr.

Men, Frisco, på vilket område befinner jag mig i statistiken? Antal kakelplattor i badrummet? Avklarad statistikkurs 1-10p. på högskolenivå? Antal inlägg i denna gb?

Björn VII: Jag tror du befinner dig på låg statistisk nivå när du räknar kakelplattor men betydligt högre när du beräknar Wernbloms målskörd.

Lumber Jack: Tyst. det är ju hemligt att Sörlänningar inte kan kombinera alkohol och cykelturer...

« · 133925