1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482936 inlägg · 4079 ämnen

I´m Impressed!!!!!!

« · 74527 · » Till forumet


Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lunkster:

Tycker det är rätt med handpassning i egen zon. Däremot skulle jag vilja införa touchicing igen. Kan behövas då red-line offside inte finns. Skulle gynna hockeyn då det blir ett öppnare spel och snabbare matcher.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:

Jag drar inte alla över kanten men känslan att många hade gjort samma sak i LLA infann sig, sen om det är rätt eller fel det vet jag inte.

Men på grund av min pågående utbildning så ser jag allt i statistik och förbannad statistik (gärna en funktion eller två) och när man väl börjat finns det ingen ände på förskräckelsen.

sorken:

Vaddå, taskmört? Jag konstaterar ju bara fakta. Har man en DIF-tröja på sig i en final mellan MODO och FBK så skall man tåla lite...
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lunkster:

Känns tillåtet.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Taskmört, är det sorkens favoriträtt eller ???
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Nu ältar vi...
Ska vi byta ämne...?
Vad tycker man om handpassning i egen zon?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:

"...samma kant". Hm, har jag aldrig hört förut.

poffa:

Taskmört :-)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
poffa >>

Visst kan det röra sig om fler statistiskt sett, men som det så vackert heter "du kan inte dra alla över samma kant".

Jag jobbar extra inom taxi, så jag vet hur medelålders män kan bete sig. :-)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
sorken: som sagt rötägg.....
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
sorken:

Där slog du huvudet på spiken. Du har inget att säga till om...:)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Joo, nog saknar man Partytältet som de slog upp utanför Kempis då, Den Underbara Våren!!!! Synd det inte permanentades. (ärtsoppan kan man ju iofs vara utan).
Apropå kö till/från Kempis:
Den dag Foppa får till sitt 18:e, ska det väl brytas en väg över knösen, är det tänkt,va?
Den vägen kan ju verkligen behövas när han själv trär på ett par Bauer över sina sargade fossingar i Templet.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Efter den hatiska semifinalen mellan MoDo vs Djurgården för nåra år sedan var det en MoDoit som försökte riva sönder min flagga. Men en uppstoppad och stroppig översittare som jag har väl inget att säga till om :-)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:

Som svar på din fråga. Du kan på sin höjd få en lättöl till korven om du inte sitter i någon av logerna.

Vad det gäller händelsen i LLA så är det statistiskt svårt att tro på att de 20 var de enda idioterna i hela hallen. Skall kanske tillägga att de 20 inte var i gemensam grupp utan var tre olika borde med personer från 20 upp till 60 år ungefär. En äldre människa i sina bästa dagar uppträder inte sådär.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
poffa >>

Ja, inte att det handlar om storhetsvansinne och inte att övriga publiken i LLA är likadan. Jag tolkar det som en isolerad händelse med 20 puckon involverade. Förresten, av ren nyfikenhet, säljs det ingen öl i Kempis?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lunkster:

Sådana fans är förkastliga och borde inte få finnas. Tyvärr är det alldeles för många sådana runt om på våra kära hockeyarenor.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Sant...
Jag har fått min flagga uppeldad av sthlm skinheads i en lufttrumma i färjestads ishall och mer eller mindre hotad till livet... so I get your picture
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
LJ:

Man kan ju göra som ni, hålla upp "Garde Af..."-flaggan lite grann just då ni skall till och dricka.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lunkster:

Du behöver inte be om ursäkt. Det som gjorde mig upprörd var att just de 20 personerna runt omkring mig då var just de rötägg som du pratar om. Statistiken skulle leda detta till att det finns mer än ett par rötägg just där.

BJ:

Visst kan man tolka det på många sätt. Skulle vara intressant att veta hur du tolkade det.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
poffa:

Kan inte det bero på att vi måste gömma vår alkohol för Kling och Klang i Kempis ???
Vi känner stor sympati med de droppar som lyckas smugglas in och avnjutas på stå (OK, eller H-Höger...)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lumber Jack:

Jag är extremt partisk och vill inte diskutera Loob med dig mer. ;-)


Gillar inte heller "snittgårdaren" av samma anledning som du men som sagt: Har man gjort nåt stort så måste man få vara stolt men som du säger så måste man ju inte trakka ner på motståndarn för det. Tror vi är överens där i alla fall! :D
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Ja du, poffa, man kan nog tolka in vad man själv vill i olika situationer.....
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Sånt är förkastligt och jag tror inte att någon här på forumet tycker att det är ett roligt beteende... tyvärr så finns det rötägg lite här och var... Jag ber om ursäkt å deras vägnar....
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Lumber Jack >>

Ja, tänk så mycket diskussion och så kom du in och nystade upp allt i ett nafs. :-)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Känns som om denna diskussion inte kommer någon vart. Kan det bero på att det hela i början handla om ironi och humor som vissa inte sett och sedan måste försvara sitt lag till sista blodsdroppen.

Angående öl i LLA: Där håller jag med Frisco, i pauserna var 2000 människor i kö för att köpa öl, trångt, ingen medkänsla och när vi MODO-iter fått en öl som man försiktigt försöker förflytta till en yta med lite plats då knuffar en FBK-are till en så halva ölen hamnar på tröjan. Vad får man då höra? Förlåt? Ursäkta? Näää, "det kan du ha lappjävel" var det man fick. Det underliga var att folket runt omkring garvade åt det och höll med. Sånt tyder på endera dålig uppfostran eller storhetsvansinne. Välj själv.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Det känns som om vi ändå är överens i det stora, det är ju trevligt.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Jo, det kommer hypas å det vildaste. :-) Forsberg, Näslund osv.

Senast igår www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,151593,00.html

Men VF är på "g".
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Du hann svara medan jag skrev... ;)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
easy:

Eeh, uppblåst för att jag inte gillar Loobs kärringfasoner??? Det kallar jag kritik.

Du har helt rätt i att man ska vara lite stor på sig när man gjort något bra och så, men det som verkligen visar att man är en stor och värdig vinnare är att man visar ödmjukhet och det kan man inte anklaga "snittgårdaren" för att vara.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Jack: Jag förstår vad du menar, jag kan hålla med till viss del också. Men det är, som folk redan påpekat, oftast medias fel att det blir så. I år har jag personligen blivit fasligt trött på att höra talas om Gerber och Bengt-Åke. Men, för ett par år sedan var det två tvillingbröder med äppelkinder som var så fantastiskt duktiga när de stod i ett sarghörn och passade till varandra... ;)
Min poäng är att media skapar hype, och det gjorde de kring MoDo -99 framför allt. MoDo skulle inte gå att slå... Jag hatade MoDo då, för jag var så trött på att höra hur mycket bättre än alla andra de var. Ilskan borde ju ha riktats mot "experterna" istället för mot MoDo som är en fin klubb och ett föredöme med sin förmåga att fostra talanger och spela offensiv hockey. Liksom ilskan nu inte ska riktas mot Färjestad, hur trött man än är på att höra hur bra de är, utan mot de självutnämnda experterna på aftonbladet och expressen. Är det någonstans det finns uppblåsthet och självgodhet så är det där.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:

Jag klandrar inte heller FBK för hypen, jag är dessutom övertygad om att det kommer bli än värre för oss när the emperor returns.

Men skriverier om plantskolan är det väl väldigt lungt med nu för tiden, eller? Där har väl Frölunda "tagit över".
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Glimten i ögat skadar aldrig...

Angående "den gamle hockey-fjollan Loob" så tycker jag att du själv ger prov på den uppblåsthet som du själv föraktar. Jag tycker att man ska få vara stolt över att man åstadkommit något bra i en klubb.

Är själv ingen Djurgårdsfantast men jag måste berömma klubben för att man numera vågar spela mer offensiv hockey.

Visst känndes det tungt att bli slagen av DIF i finalen förra säsongen och visst var alla djurgårdare uppblåsta. MEN de hade gjort nåt bra som de hade anledning att vara stolta över.

Finns det inte anledning för FBK att var stolta den här säsongen? Personligen tycker jag det är kul när en tränare vågar säga att han tror på guld innan säsongen börjat. Det kallar jag inte uppblåsthet utan möjligtvis kaxighet. Något som det finns för lite av i svensk hockey.

Låt folk få heja fram sitt lag utan en massa gliringar!
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
scim >>

Ok, då är jag mer med. :-)

Lumber Jack >>

Mediahypen är väl ändå inte FBK:s "fel"? Det är ju medias. Så gapa inte på FBK utan på Wennerholm och kompani.

Om man ska vara petig så skulle man kunna kalla artiklarna om MoDos juniorverksamhet för en mediahype. Dessa har ju inte varit få de heller. Men det är ju ett faktum att j-verksamheten är bra, så ingen klandrar MoDo för hypen.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Tråkigt att du tycker så.... jag har inget emot något elitserialag alls, bara dom inte bråkar på eller utanför isen... kommer ihåg problemen med balck Army tidigt åttital...
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Det folk inte gillar med Färjestad är främst det folk inte gillar med Djurgården, en uppblåsthet och självgodhet som stinker. Som hockeylag gillas oftast de båda, men inte snacket runt om kring. Även Leksand ligger starkt i riskzonen att hamna där, de är dock inte tillräckligt bra för att man riktigt ska orka bry sig.

I Djurgådens fall är det fansens och den s.k. Stockholms-mentaliteten som är drivkraften till folks ogillande.
I Färjestads fall är det den otroliga mediahype som pågått i år som får en att inte vilja veta av klubben och den gamle hockey-fjollan Loob (en gudabenådad hockeyspelare men samtidigt en av de största kärringarna ES har skådat).

Men personligen älskar jag både DIF och FBK som motståndare, då vet man att det kommer att bli bra matcher med fart och fläkt och mycket högt underhållningsvärde.

Vi ses samtliga i Curva Nord på måndag, eller hur?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ >>

Det är alltid beklagligt när folk inte ser humorn i det som ofta(st) skrivs här. Vi borde nog sätta upp en varningsskylt.

Hatten av för dina hockeykunskaper dock.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
scim >>

Ja, då får jag väl beklaga att du inte är kapabel till att förklara.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ >>

Isåfall kan jag inte annat än beklaga.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
scim >>

Nej.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ >>

Är inte det uppenbart?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
scim >>

Åt vad då?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Frisco >>

Hade för mig att Hlinka var Tjeck, men uppenbarligen så är han Slovak. Men man behöver inte vara Tjeck för att spela i Tjeckiska ligan, vilket Hlinka har gjort.

Har FBK ingen ungdoms/juniorverksamhet i den egna föreningen eller jämställer du J20-laget med hela denna verksamhet? Du ska ju inte tro att de pengar som har gått till J20-laget kommer att läggas på A-laget. Dessa pengar kommer att gå till Skåre och övrig ungdoms/juniorverksamhet inom FBK.

Det är dags att du plockar av MoDo helgonglorian och inser att de är lika elitinriktade som övriga lag i ES.

Till sist: som jag trodde, inga argument.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Jag kan inte annat än skratta.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:
Hinner skriva ett snabbt svar innan taxin går.....

Det var du som nämnde Slovaker, Danskar och Tjecker. Tjecker????

Klarälven är en flod!!! Men i Sverige kallas floder för älvar trots att de är FLODER.

Jag sa/skrev vad JAG fått för intryck av LLA. Inte hur det egentligen kanske möjligen är.

Jag har sagt det förut. Jag tycker varje klubb som ska vara föredömen i Svensk Hockey ska ha en ungdoms/juniorverksamhet i den egna föreningen.

Pratat illa...???

Lila tröjor???

Nu tutar det utanför...
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
"Tjeckiska spelares lönelägen vet jag inget om."

Du var ovetande, jag informerade.

Vad vet du om FBK-publikens intressen? Har du frågat alla på plats? En sak ska du veta, ett flertal av de som besöker FBK:s hemmamatcher åker 15-20 mil enkel resa för att titta på hockey och knappast för att få dricka öl. Klarälven är en älv och ingen flod. Amazonfloden är en flod.

Jag tycker det luktar bitterhet lång väg, men jag kan inte förstå varför. Vad har FBK gjort som har fått dig att bli så anti FBK? Skapat sig en bra ekonomisk grund att stå på? Skapat ett framgångsrikt lag? För inte har de köpt sönder MoDo. De har inte slagit ut MoDo ur ett slutspel pga att detta är det första de möts i. Det är 68,9 mil mellan Karlstad och Ö-vik så det är inget derby när de möts. FBK har inte pratat illa om MoDo som klubb. Är det en "vi mot dem"-känsla du vill skapa, eller?

Det är lustigt hur vissa börjar generalisera när de inte har några egentliga argument.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:
Förstår inte varför du förklarar det med Tjeckiska spelare. Inte har väl Färjestad nån Tjeck i laget?

Nej nu ska det inte skrivas nåt mer här idag. Nu ska Frisco förflytta sig söderut med destiantion den överskattade arenan vid Klarälven (även den överskattad då den kan räknas som Sveriges längsta flod endast om man räknar med den del som flyter genom Norge) s strand. Det intrycket jag fått av den arenan 'är att den ser ut som en stor plåtburk och att puvliken är mer intresserad av att dricka öl i pauserna än av hockeyn. Men det är väl så det går till i NHL?

Peace..!!

/ / Frisco
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Frisco >>

Då kan jag upplysa dig om att spelarna i Tjeckiska förstaligan generellt sett tjänar mer än de motsvarande i ES.

Vad tror du en Slovak som spelat i NHL och gärna vill dit igen begär i lön för att spela i Sverige? Jag gissar på att det inte är pengar till bussen och ett mål mat om dagen precis.

Även MoDo vill ha mer pengar så att de kan bygga ett starkare lag. Även organisationen kostar. Jag tror knappast att Hedin och övriga herrar i styrelsen plus tränare, ledare och andra på kansliet jobbar gratis.

Alla lag jobbar för en så bra ekonomi som möjligt. Vissa lyckas bättre än andra, vilket inte betyder att de är girigare än övriga. Gå upp till Hedin och fråga så förklarar han nog för dig att MoDo omsätter x antal miljoner de med.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Antagligen så är de utländska spelarna de billigaste... (endast gissning) Jag menar skåningarna och stockholmarna lär väl vara de dyraste.... eller smålänningarna kanske... dom ska visst vara snåla...

Hmm... kommer inte på något mer att generalisera, känner mig därför lite utanför i den här gästboken...
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
BJ:
Tjeckiska spelares lönelägen vet jag inget om.
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
Frisco >>

Så du menar att de kostar mer än Danskar, Slovaker och Tjecker?
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
De kommer inte bara från konstiga länder, de är bra också! ;)
Kommentera

Sv: I´m Impressed!!!!!!
easy:
Självklart förstår jag att det krävs bra ekonomi för att ha Ryssar, Schweizare och Österrikare på lönelistan=)
Kommentera

« · 74527 · »