1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528942 inlägg · 4121 ämnen

Inför SSK - MODO

Inför SSK - MODO
Vi kör väl igång en tråd inför kvällens huvudnummer.

Personligen tror jag att det blir tufft men att MODO vinner med 4-2. Vad som känns oroande är att vi har två bra backar och en back på skadelistan.

Sv: Inför SSK - MODO
Poffa: Taskigt av dig att kalla junioren Enström för en back. Jag tycker att han också är hyfsad.

Frisco:

Om du tror att det är det jag gör så visst...

Är det nån mer än jag som tycker att det är lite trist att pirro inte satsar på en riktig 1:a line redan nu från början typ: Werner - Svarten - Höghard. De flesta andra lag kör ju med en utpräglad sådan typ Frölunda. Sedan skulle ju lineupen på hemma matcherna bli mäktiga oxå.

borje:

Ja och nej (svenskt och bra...) Så här i början kan det vara bra och prova sig fram och se vilka spelare som kompleterar varandra. Sen kan man vräka på med en kraftig 1:a line. Som det är nu är det bara ett antagande att W-S-H skulle vara bäst, typ.Men även den kombination bör ju också prövas så småning om.

borje: 2:a-kedjan ser ju riktigt skön ut, vilken speed det finns i den med Salle, Hedlund och Högardh.

2-3 slutar matchen. Med Modovinst. ;)

Hawerchuk:

Och tyngden har vi i Gästrin, P Öberg och Wennerberg. Den kedjan lär nog vara en av de jobbigast kedjorna i Elitserien att möta.

Poffa:

P Öberg - stark som Karelin!

knaskamilla:

Det vet jag ingenting om, men de har ju i alla fall tyngden för att kunna gå ut och köra över motståndarna.

Poffa:

Helt klart. Enda invändingen jag har mot uppställningen är att jag hemskt gärna skulle vilja byta plats med Green mot Svartvadet och ist för Green ha Warg som center. Svarten är en mycket mer fysiskt spelare än innan han lämnade ES för NHL. Han skulle passa perfekt med Werner och Pettersson. Men jag har bara sett en försäsongsmatch så kanske jag är ute och cyklar...

För övrigt.

Från Expressen (www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=751&a=65178):

"...i en rad andra toppklubbar utom Frölunda. Som Färjestad, Djurgården och Modo."

Äntligen... =)

Förresten... Inget HTML längre? Och inget förhandsgranska... ajaj...

Poffa:

Nä, men man får ju lita på Mattias Ek. Kondis som en vältränad Gunde Svan har han tydligen också.

Hawerchuk:
Tar du bort "(" före länken så funkar det ;)

knaskamilla:

Så kan det nog vara. Träningsvillig är han i alla fall. Men ingen slår väl gamle fysmonstret Anders Berglund. Efter träningarna så hängde han på sig träningsoverallen och sprang de 7 kilometrarna hem.

« · 291731