1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483043 inlägg · 4079 ämnen

J-20

« · 1572321 · » Till forumet


Sv: J-20
Monno: Vet du att jag är av exakt samma uppfattning.
En ruskigt duktig skytt och målskytt men väger aldeles för lite, ett jättetrkniskt sugrör.
Har förljt possler sen 3-4 år och han har alltid känts som att han är i en annan liga jämfört med alla andra på isen, såg han första gången när han var typ 15-16 och WOW tänkte jag, de där kommer bli en jävla stjärna.
I juniorligan går det utomordentligt men när han kommer upp till de större pojkarna så är han lite för valpig!

Men me tiden och rätt fys så tror jag Modo har en nu Pär åge ;-)
Kommentera

Sv: J-20
Berka: Upplever honom som lite mjuk. Men tränar han ordentligt i sommar så. Annars är det lite Jesper Olofsson varning på han.
Kommentera

Sv: J-20
Salle: Possler fortsätter leverera.

Något för A-laget ?
Kommentera

Sv: J-20
ante08: Matchen slutade 2-1 och därmed är J20 klara för Semifinalspel i Örebro under påskhelgen.


Kommentera

Sv: J-20

Även dagens match kan ni se på länken här nedan med start kl12.


 

Kommentera

Sv: J-20
Gusse:4-1 ny match i morgon kl 12.00 ....
Kommentera

Sv: J-20
ante08: Har kameramannen somnat?
Kommentera

Sv: J-20
ante08: va fasen nu råkade jag anmäla ditt inlägg å.

Jävla dumt å ha knapparna så nära varandra!!
Å lika dumt å ha tjocka tummar
Kommentera

Sv: J-20
Berka: Haha det sistnämda vet jag inte om jag håller med dej om. Men må bästa lag vinna.
Kommentera

Sv: J-20
ante08: De tackar jag för!

Heja Modo
Kommentera

Sv: J-20
Berka: För övrigt kan du se kvällens match på länken här nedan.
Kommentera

Sv: J-20
ante08: Tråkigt man inte har TV4 sport ..
Kommentera

Sv: J-20
JSM-finalspelet för J20 direktsänds i TV4 Sport.
Kommentera

Sv: J-20
Tyvärr torska J20 första mötet borta mot saik med 2-1

Kom igen nu för fan, Modo j18,j20 och damerna har dominerat hela säsongen, något lag ska väl för tusan klara av att gå hela vägen nu?!?
Kommentera

Sv: J-20
zigge: Slagsmålet berodde på att de vitklädda hänförda av en smurf var dåliga förlorare.
Kommentera

Sv: J-20
Berka:Nämen? Hur är det möjligt? Med den slocknade plantisen? O som vanligt visar sig Brunsås-andan, ett jätteslagsmål efter förlusten.
Kommentera

Sv: J-20
J20 skickade Brynäs på sommarskola igårkväll!
Matchen slutade 3-1 efter ett sent ledningsmål av Robban Hägg , 3:an hamnade i tom kasse och Modo är vidare med sammanlagt 2-0 i matcher.
Kommentera

Sv: J-20
Salle:
The broadcast is too long to be transcoded

Kan ju ha att göra med att jag just nu surfar mobilt?!
Kommentera

Sv: J-20
Berka: Jag kunde "spola" fram till valfri tid utan problem.
Kommentera

Sv: J-20
Carl Lejonkräk: Tack, men det var för stort för att ladda hem tydligen
Kommentera

Sv: J-20
Avgörandet ungeför 2:07:30
Kommentera

Sv: J-20
Berka:Heeeeeela matchen :-)
Kommentera

Sv: J-20
Berka: Det är nog Gustafsson rätt man att svara på.
Kommentera

Sv: J-20
Salle: kommer det upp videosammandrag av matchen?
Hörde att avgörandet var rätt stiligt?
Kommentera

Sv: J-20
Grabbarna vann just den 1:a åttondelen borta emot BIF.
Det blev Edwin Hedberg som fick avgöra (igen) när han knaptt 5min in i förlängning satte 2-1.

Retur på fredag kväll kl19.00 i FC.




Kommentera

Sv: J-20
Huge: respekterar en tränare som vågade gå från styrspel tillriktat underhållande hockey. Han anpassade spelsätt efter materialet. Sen att våran mindre duktiga sportchef valde att värva bunkrare istället för snabbskrinnare är knappast Tommys fel.
Tommy gör en del som jag inte håller med om,, men är så jävla glad att slippa Czarnecki
Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: "Om Byström är så bra som många tycker här, ja då borde han givetvis prioriterats högre i Modo. Nu tog man istället in ytterligare än import och släppte iväg Byström. Märklig väg att gå"

Säger alltså inget mer än att många som tycker på såna här forum inte vet vad dom talar om.
Hade Byström nu varit så bra som läktarcoacherna tycker, så hade han väl varit given i laget, eller....?

Inte konstigare än när du själv sitter och yrar om våra egna spelare och blir skitförvånad när TJ väljer en spelare som du tycker inte borde få spela.

För övrigt har jag så här långt inte hört ett ord från din sida om att sparka TJ, trots att han enligt ditt klassiska citat uppenbarligen var den enda anledningen till guldet. Vi hade som bekant det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen och sen räckte det med att tillsätta TJ, och vips: alla blev stjärnspelare.
Nu har samme TJ haft nästan en hel säsong på sig att få ett lika uselt gäng spelare att bli guldklimpar, men inte lyckats speciellt bra.
Ändå tiger vårt småländska orakel som muren när det gäller TJ.
Märkligt....
Kommentera

Sv: J-20

Jörgen Jönsson kan inget om hur man tar hand om juniorer

Malmö lånar Färjestad-duo

Malmö har gjort klart med två Färjestad-talanger på lån.

Backen Calle Andersson, 18, och Linus Fröberg, 19, kommer att spela i klubben tillsvidare, inget specifikt slutdatum är satt på lånet. Färjestad kan dock hämta tillbaka spelarna när de vill.

–  Båda behöver speltid på hög nivå och det kan de få med Malmö i Allsvenskan, säger sportchefen Jörgen Jönsson till Färjestads hemsida.

- Calle är ju i högsta grad med i kampen om en backplats till slutspelet och Linus är ju en forward som har spelat i slutspel så båda är ju även fortsättningsvis aktuella för spel hos oss, men i nuläget är det viktigt för bådas utveckling att de får speltid, fortsätter Jönsson.

/Patrik Larsson

Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: haha du har verkligen fruktansvärt dålig kunskap "de finns 2 sidor" ;-) tihi, att du sen kallar Modo, det lag som kanske är Sveriges bästa på att ta hand och ta fram sina juniorer bevisar ju bara hur dålig koll du faktiskt har.

God jul
Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: Va bra.
Kommentera

Sv: J-20
NuMo: Ja då får han ju vinna guld iallafall
Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: Nog och nog. Han kommer att mogna, men hur bra han blir vet vi ju inte. Kanske bara som en medelmåttig Brynässpelare, men då kan han ju spela där.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J-20
NuMo: Då blir han nog inget heller.
Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: Eller så är det så enkelt att han inte är mogen mer för tillfället.
Kommentera

Sv: J-20

Berka: Ja det ha de, eftersom han inte är tillräckligt bra?

Det finns två sidor.

Antingen är Byström för dålig helt enkelt, men det vill ingen gå med på.

Eller så Är Modo dåliga på att ta vara på en sån talang som Byström, men det vill ingen gå med på. Märkligt var ordet.

Kommentera

Sv: J-20

J F K:

Gurra har ju så dålig insyn och verkar inte hänga med vad som händer i hockeysverige överhuvudtaget. Ifall han hade läst på lite kanske han hade sett att Modo trodde på Ludde så pass mycket att man skeppade Stehlik och gjorde plats åt Ludde i truppen. 

Han fick den istid han förtjänade i ett tredje backpar, när inte det dög så gick man med och låna ut honom för att han skulle få mer istid och gav istället Hägg chansen att konkurera med Torp om sista platsen.

Sista från mig i denna fråga för Gurra är tydligen inget annat än ett troll.

Kommentera

Sv: J-20

J F K: Jag kan lova alla här inne att ni kommer diskutera Ludde med Gurra om 3 år om ni inte ignorerar honom snart.

Vi som är utanför diskussionen skulle uppskatta det iaf!

Kommentera

Sv: J-20

Berka: Antingen bänkades Ludde eller så sattes han på sidan då han bett om att hitta en klubb att lånas ut till, vilket gjorde att man tvingades spela in Hägg.

Oavsett så är det inte MODO som inte givit honom istid. Det är coachen. Modo representeras i den här diskussionen av sportchefen, men han kan ju knappast tvinga coachen att spela vissa spelare. Det måste väl till och med du Gurra begripa? Så Modo satsade på honom genom att göra plats för honom i laget. Han har fått all tänkbar hjälp och Modo hittade snabbt en klubb för honom där han fick mer speltid. På vilket sätt är det fel?

Tyvärr Gurra nu ger jag upp. Jag har i en del situaioner jobbat som lärare och jag är tacksam att ALLA de elever jag haft förstått bättre än dig.

Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: Förklara gärna hur man satsar hårdare på en 5/6 back?????! Ska man peta någon av de 4 första med förklaringen att en av våra första års juniorer vill ha mer speltid, haha gurra snälla lägg mer nu, du har snärjt in dig och dina inlägg lurar inte ens sånna som jajjen längre.

Hade du haft tillräckligt med kunskap så hade du förstått att Modo gjort helt rätt i Byström frågan
Kommentera

Sv: J-20

J F K: Han var ju bänkad!!! Modo valde att satsa på Hägg samt tog in en till back..

Hade Modo haft tillräckligt med förtroende för Byström så hade de satsat hårdare på honom istället.

Kommentera

Sv: J-20
Gurra88: du verkar tyvärr ha stora problem att förstå. Modo har väl inte gjort fel här. Ludde tycker inte tio minuter per match räcker, modo har lovat så man lånar ut honom enligt hans önskemål.

Du säger att modo inte tar hand om Ludde, men det är ju fan tvärtom. Timander spelade ett tag i Husum division ett, utlånad från modo. Han har väl fler matcher i NHL än max en handfull brynäsutbildade killar! Nordgren lånades ut till Övik Hockey. Salomonsson.

Jag kan förstå att du tycker att det är märkligt med en sportchef som står för sina ord, men det gör inte jag.
Kommentera

Sv: J-20
J F K: Han vill har kontinuerligt med speltid står det. Något han har enligt dig och att det bara var en tillfällighet att han var petad några matcher. Modo värvade en finne och Byström kom ännu längre från top6. Klen typ som inte stannar och kämpar ett tag innan han begär utlåning, men också ett mycket märkligt agerande av Modo.
Kommentera

Sv: J-20

Gurra88: Här har du en länk på det, men det stämmer väldigt bra med den inside-information jag har.

Det är väl snarare du som alltid är tvärsäker. Jag har flera gånger idag indikerat att jag tror att det är såhär. Detta trots alltså att jag har betydligt bättre kontakter inom Modo än vad du har. Du däremot verkar tvärsäker på att jag har fel, utan att du har någon som helst aning.

Kommentera

Sv: J-20
J F K: har du länk på det? För övrigt kul att du isåfall sväljer det med hull och hår
Kommentera

Sv: J-20

J F K:Gurkan, med alla sina HS-poäng o fina cv:n, KAN inte ta in såna här saker! Han har sin bestämda uppfattning, that's it! Världen e platt, såerebara!

Varför diskutera med en sådan?

"Never argue with a fool, people might not see the difference"

Kommentera

Sv: J-20

Gurra88: Marcus ville ha Ludde kvar, men han krävde mer speltid och hade blivit lovad att få lämna om han var missnöjd.

Hur svårt är det att förstå egentligen? Är det för många ord i den meningen? Är det så att man som brynäsare alltid håller fingrarna i kors när man lovar saker?

Kommentera

Sv: J-20
spud:Måste göra en "BIFare" o kopiera in Ditt inlägg, o fullkomligt hålla med denna eftermiddag:"

På tak om nåt helt annat, nån som vet varför Brynäsor får vara med här på HS? När de inte kastar skit på sig själv, sina medsupportrar, sitt lag eller de som styr sitt lag. Då kastar de skit på andra.
Det känns som att Brynäsorna har straffat ut sig själv i flera år men ändå får de fortsätta.

Kommentera

Sv: J-20

J F K:

Nej precis det är ju främst talangen och individens vilja att förbättras som är avgörande ifall en junior kommer att etablera sig på först och främst ES-nivå, och som du säger så har nog detta saknats i våra tidigare årskullar.

Sedan har vi supportrar en del i det hela också, vi tenderar ju att övervärdera juniorer eftersom vi gärna vill vara med om att en ny stjärna föds. Anton Byström måste ju vara det färskaste exeplet på detta t.ex.

Kommentera

Sv: J-20
Rytter: Om Byström är så bra som många tycker här, ja då borde han givetvis prioriterats högre i Modo. Nu tog man istället in ytterligare än import och släppte iväg Byström. Märklig väg att gå, men vi övriga lag är väldigt tacksamma.
Kommentera

Sv: J-20
J F K: men det blir ju samma sak bästa år? Näslund fyller laget med importer och Max två platser tilldelas juniorer. Lägg ner juniorverksamheten
Kommentera

« · 1572321 · »