Inte för att det kanske intresserar alla er som skriver oerhört hockeyrelaterade inlägg samt har ett ES- lag som ska spela semifinal, men det är ändå anmärkningsvärt och värt att noteras att man nu är inne i en sjunde period i matchen mellan Troja och Bofors.
Jag visste det scim. Du skulle naturligtvis ha rådfrågat mig innan du satte igång med matlagning.
250 km kärlek:
Fantastiskt. Killarna måste älska att spela hockey. Hemma på min gård när jag var liten hände samma sak gång på gång. Mammor och pappor fick komma ut och lyfta in oss i öronen långt efter mörkrets inbrott, när vi spelade landhockey. Svart asfalt, mörka vattenpussplöta slitna tennisbollar, piskställningar och örnögon är viktiga ingridienser i landhockey.
NuM, ok, nästa gång spisen ska användas till saker mer avancerade än pasta och falukorv ska jag rådfråga dig (eller poffa som också verkar besitta vissa kunskaper i ämnet).
Om skillnaden mellan pannans värme och gräddens kyla är för stor kan en explosionsartad reaktion inträffa. Se alltid till att grädden är varmare än kylskåpskall har jag fått lära mig av kockisar.
Kan inte låta bli att småle åt era inlägg. I morgon kan ni skylla ( om det är någon som ifrågasätter hockeysnacket) på att klockan var mycket. 24 skott på sex perioder??? Det blir transportsträcka för lag som Timrå när kvalserien sparkar igång.
Mormor hälsar förresten att ni förlorar i en sjunde match mot Timrå IK i nästa års SM- final..... och min mormor har för det mesta rätt. =)
poffa: Jag gissar på att sanningen ligger ruskigt nära dina farhågor.
Undra vad lagen säger om detta övertidsarbete? Kanske blir ämne för diskussion hos hockeyförbundet i morrn, om matchen är slut vill säga. Facket kan vara några hårda jävlar när de sätter den sidan till.
I matchen mellan Arboga och Bofors var det någon (minns inte vem) som påpekade att en match mellan Färjestad och hmm, HV (mycket osäker) hade gått till den femte förlängningsperioden.
Den längsta match som någonsin spelats varade i 2.56.30 tim. och spelades mellan Montreal Maroons och Detroit Red Wings den 24-25 mars 1936. Detroit vann med 1-0 i den 6:e förlängninsperioden. Matchen slutade 02.25 på natten.
Pierre Hedin körde över en och så var de bara nio.
Nio små hockeypojkar jagade omkring som en skållad råtta,
Miroslav Hlinka sköt matchens första mål och så var de bara åtta.
Åtta små hockeypojkar möttes av publikens spridda ”Buu”,
en åkte ut och så var de bara sju.
Sju små hockeypojkar spelade som det vore ett spex,
målisen Daniel Henriksson gav upp och så var de bara sex.
Fem små hockeypojkar tittade på när 13 blåste förbi som en rem,
Mattias Weinhandl gjorde 6-2 och så var de bara fem.
Fem små hockeypojkar insåg att goda råd var dyra,
Peter Andersson visade ut Shayne Toporowski och så var de bara fyra.
Fyra små hockeypojkar försökte i alla fall att le,
domaren blåste igen och så var de bara tre.
Tre små hockeypojkar orkade inte över egen blå,
Mattias Wennerberg gjorde MoDos nionde mål och så var de symboliskt bara två.
En tapper målis lämnade övergiven med arslet i kläm,
matchen blåstes av och tio hockeypojkar fick äntligen åka hem."
Ola Idenstedt, Luleå-MoDo 4-9, 18/3 -02
Var fick han idén ifrån?? Alltså...varför? Jejje. Lite halvroligt är det.