1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-11-01

« · 2095209 Till forumet


Karlskoga - Modo 2020-11-01
Matchdags igen då. Tuff match idag men hoppas vi kan få ordning på spelet idag. Kämpa för 3 poäng idag tack. Gooo Modo!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: Tuff match, det ser kört ut på förhand, kämpa på.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper:

Hägga gör 2 grismål idag och Björklund är modoit så det löser sig.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Axle San: Jag hoppas du förstår varför nästan alla skulle peka på dig om man ställde frågan vilken som är HS drygaste person!

”Det ser kört ut på förhand”

Det är inte Tamba Bay vi möter, då hade jag kunnat ta ditt uttalande, men när vi möter BIk så är 3 poäng inte alls omöjligt.
Bik är favoriter men modo har bra chans på poäng idag!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Kämpa på som sagt var, chans finns det alltid.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Håller absolut med dig, nu tycker jag de får vända för MoDo jag tippar 2-4 och seger ikväll, vore skönt för arbetsron....
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
acerjocke: Ser ut som att Gagnon är sjuk. Experimentet med Heponiemi från förra matchen består. Omark måste se något där som inte jag ser.

Annars är det tombola och Olhaver är tillbaka.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
4th Line
23. Sylwander, Daniel
33. Tjernström, Max
28. Pettersson, Linus

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
40. Jellvert, Kalle
17. Häggström, Magnus

27. Mikkelson, Brendan
2. Öhman, Anton

2nd Line
25. Olhaver, Gustav
29. Aagaard, Mikkel
15. Sveningsson, Filip

37. Styf, Hugo
5. Corrado, Frank

1st Line
7. Åhström, Tobias
10. Heponiemi, Aleksi
26. Kaut, Martin

6. Dahlroth, Jesper
12. Lindgren, Jesper

Goalies
1. Dackell, Oliver
31. Lundin, Linus

Extra Players
32. Lindewall, Jeremias (LW)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Jobbigt att tappa vår viktigaste spelare i en sån här match, och då menar jag inte att Dackell är dålig.

Kan inte vara lätt med nya kedjor varje match. Förhoppningarna om att det ska skapas "kemi" på sån kort stund kanske är överskattat. Kontinuitet skulle kunna vara nyckel till att det skapas "kemi" på längre sikt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Zup: Absolut måste man spela ihop för att få kemi. Lövens förstakedja är bättre i år än förra. Ja och Karla var bättra andra säsongen osv.
Dock förstår jag aldrig hur Hepo kan spela center. Det finns inte en chans i världen att han klarar den defensiva biten. Framförallt inte i tuffare matcher.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Idag förväntar jag mig inga poäng. Vill bara se ett stort offrande och att passningar ska sitta på bladet och inte på skridskorna.

Glader ville bygga ett lag med fart men det spelar ingen roll hur mycket fart vi har om vi inte kan hantera spelandet i den farten.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Costanza:
Antingen förstår jag inte Ville och Omark’s taktik eller så är det ren och skär tombola
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Jag håller med. Tycker inte Heponiemi gjort en enda bra match som center. Skulle nog vilja se vad Olhaver skulle kunna bidra med som center i en match med bra spelare. Typ med Kaut, Heponiemi eller Karla om han hamnar här.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: Jellvert, Hedberg, Häggström och nu Gagnon har ju varit borta pga skada/sjukdom i omgångar. Lägg därtill Olhaver och Aagaard som varit petade där nån match.

Egentligen inte så konstigt att det skyfflas runt så pass mycket.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Zup: Och, varför sära på fjärdekedjan? Låt de få spela ihop. Ett koncept som fungerat i två år och nu sprider man dem hela tiden. Varför?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Zup: I det här läget skulle jag ha provat Åhström som center.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Från Hörnefors: min tanke också. Tillräckligt bra spelsinne för det och hyggligt tuff. Borde vara mycket bättre än Heponiemi och göra honom friare.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Lyth domare och Heponiemi fortfarande center... bäddat för succé
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Zup: Kul att Olhaver får chansen, gillade det jag såg av honom på försäsongen men han har inte synts mycket de inledande matcherna tyvärr.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Nära där
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Djuunaz: bara jag som har suddig bild?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: Jo, redan där fler målchanser än hela förra matchen mot BIK.

Fan, Öhman där måste du våga stå upp.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper:

Tycker det är allmänt lite mörkt i hallen, dåligt ljus eller nått
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Helt ok första 7 min

HEPPO vad händer👍
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: skitsnyggt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: Heppo kul
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: yeeeesssss!!!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper:

Målkaut är assistkaut idag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: lur på att det var offcide men ingen pipa , kul med ledning !
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
jonsson: ja ser dimmigt ut
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: Vi tog inte ens första utvisningen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: hur kan lindgren missa det där 1m passet vid uppspelet i pp.
Sjukt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Bara jag som tycker puckarna studsar mycket?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: Modos passningsspel är så fruktansvärt dåligt att man får lätta hjärnblödningar, Och sen varför detta ständiga långa burskydd i PP när vi har nära till båset, fan upp och anfall när vi har fördel!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:
Jag tycker man öppnat bra, gissar att man har mkt avslut från slottet. Får ge mig på Åhström han förtjänar sin plats.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Man hade ju kunnat önska bättre avslut när vi väl har chansen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gavelo: allt är verkligen inte perfekt, men förbannat mycket bättre. Vi kommer ju åt dem Med forechecl och uppspelen går mycket fortare.

Fan vad oflyt. Samtidigt tänkte jag att varför spelar han sådär. Varför inte längs isen när en kollega står vid blå.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: fanva orättvist. Tycker dackel är bra med klubban men det blir för mycket tillslut.

Sena tacklinar av bik hela tiden. Borde va pp nu. Farlig tackling där.fegt att båda åker på matchstraff...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Dakell, gud förbannat vad uselt beslut...
Varför försöka lägga sarg ut när vi har 5 spelare helt nära och spelbara....
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Slarvigt att bjuda in dem när vi öppnat bra.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Samtidigt är det oerhört otur. Även om det var ett dumt beslut då LP fått det oerhört mycket svårare än om han fått den längs isen, så är resultatet extrem otur.

Men, kan man bygga på det här så är det bara en tidsfråga innan vi lämnar botten.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Ja tycker detta är Modos bästa period denna säsong, bra energi och fart.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: En bra period generellt, spelet i PP är Tyvärr långsamt och lättläst, blir som samma samma utan finess.
Olhaver har tagit bänkningen bra och jobbar hårt.
Heppo är nog åter sämst på isen, allt går långsamt, spelar med små marginaler och verkar helt sakna fysiska förutsättningar.
Dakell gör en tavla som kostar oss ledningen men har väl i övrigt gjort det han ska.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: bara fem backar nu då, hoppas de orkar
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: Det är klart att de orkar. Tycker att det är löjligt att spela med sju backar. Fem backar i två perioder ska gå.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
wolper: Jag och domarna har verkligen helt olika uppfattning. Jag hade dömt 5+20 boarding och sedan 2 min roughing för vardera. "Fighten" varade i 5 sekunder, utan kastade handskar. Tacklingen däremot var livsfarlig.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Men så är det väl just nu, allt studsar emot och vi måste jobba hårt för att få studsarna med oss.

Kaut ser väldigt intressant ut, stark på puck, grymt skott och kan även spela fram och sätta upp spelet, dessutom verkar han jobba hårt.

Men vi borde söka honom för skott i PP oftare, heppo till Lindgren och direkt vidare till Kaut för skott vill jag se.

Ett steg framåt, kan det vara så enkelt att senast var det segt då vi vilat 1v, spelschemat för oss har inte varit optimalt med långa perioder av vila, bättre att få ligga på 2 matcher per vecka hela tiden än att köra 2-3 Sedan vila 1v.

Speciellt för ett nytt lag som ska sätta spelet.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Sveningsson - Aagaard och Olhaver tycker jag har varit riktigt bra. Forecheck klickar i bra i första perioden. Gillar att vi lägger in mycket puckar på mål och forwards har som uppgift att leta sig in framför mål.

Stor skillnad på inställningen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Zup: Jo, men vi har ju ett lag som är.väldigt skr8dskoskickligt, men kanske sämre på att hålla pucken. Då måste vi ta många avslut och jobba tillbaka pucken. Att tro att vi ska spela ut motståndarna som förstakedjan ifjol kan vi glömma.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Kollade reprisen nu, även om studsen är maximal otur så undrar man vad Dackell håller på med. Han kan ju lägga den till andra sidan på fri back, var ju bara en bik spelare i zon typ och den lyckades vi ge pucken.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Ja, Häggström det gäller att hänga med
Skit
Kommentera

« · 2095209