1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474670 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-11-01

2095637 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal:

– Jag har inte skrivit på något, men det är lätt att läsa mellan raderna eftersom jag inte blir kvar i Finland. Dessutom, gör man en sån här insamling skulle det liksom vara lite konstigt om jag gick till Södertälje för att ta ett exempel, säger Patrik Karlkvist.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: Emil Forsberg pytsade just in 20 000!
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: ingen Karlqvist på onsdag enl intervju i ÖA sambon arbetar veckan ut, med vad o var står inte
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Bad_Brett:
Ja är rätt kluven, men gillar din idé om att röra om i 4 linan. Nu har vi 15 forwards att jobba med räknar in Lindevall då han fungerar bra i en kompletterande roll. Ser ogärna att vi skeppar någon då vi bli tunna, och vi bör se vad vi kan utveckla i spelarna i första hand. Så behåller gärna Olhaver.

Ser gärna en superkedja men kan en uppställning med Karlkvist- X - Sveningsson leda till att vi ha två kedjor som kan få tryck i anfallszon så får man gärna köra på det.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:
Kempe skulle kosta 25 000 per dag, så skall MoDo stå för försäkringen så är det nog bara att slippa.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
erjo: Jättebra fråga. Det verkar vara oerhört dyrt att försäkra sådana som Viktor, vilket gör att vi i princip får hoppas att han betalar ur egen ficka. Viktor har ju inte som många av tidigare lockout-spelare hunnit tjänar några större summor.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Majbrasan: är bröderna Olofsson avskrivna eller vad händer med dom nu när de skrivit kontrakt?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Jag gillar på förhand de två uppsättningar du nämner! Är ense om att dels Kaut-Heppo bör spela ihop, och att Svenningsson-Karla bör spela ihop. Insert center i båda fall.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Bad_Brett:

Varför skulle inte Kaut-Gagnon-Heppo kunna bli en superkedja? Våra två på pappret starkaste offensiva spelare där en en är en artist och playmaker som kan sätta upp målchanser och en en powerforward med grymt skott, sedan en rutinerad center som balanserar upp kedjan och ser till att vi ofta får börja med puckinnehav vid tek. För mig är detta superkedjan. Sedan om de drar så handlar det om att fylla på med 2 forwards på sidan om Gagnon och hålla övriga kedjor intakta.

Jag ser inte att vi har något annat alternativ, vill inte ha heppo som center utan tror vi får ut mer av honom på kanten, så vem ska centra superkedjan isf.

Angående aagaard så visst han har börjat trögt, med tycker mig se att något finns där och han kommer mer och mer, känns som betydligt högre uppsida än Jellvert. Ifall han ska skeppas vilka 4 centrar ska vi spela?

Sedan kan Karla-Aaggaard (eller ny center) - Svenningsson bli en riktig bra kedja på sikt då den också har alla komponenter. Tycker inte vi ska lägga våra två högerskyttar med bra skott (kaut och karla) i samma kedja då de kan driva var sin kedja.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KB65: Jo, det finns helt klart en fördel om vi kan få igång Svenningsson och skapa ett radarpar med Karla i sådana fall. Då är vi hyggligt rustade om både Heponiemi och Kaut drar. Kaut är för bra för den här serien, så han får vi aldrig behålla, men visst finns chansen att behålla Hepo som inte visat mycket alls.

Jag förstår inte poängen med att inte spela fjärde som fjärdekedja. Flytta runt Sylwander och Häggström är bara löjligt, för de kan inte spela i en poängkedja. Häggström för fladdrig och Sylwander för långsam i tanken. Antingen ska de två spela i en fjärde eller inte alls.

Aagaard ser jag potential i. Mer än i flera andra hittills. Han har en bra förmåga att dyka upp framför mål där pucken kommer. Nu har vi inte så ofta fått pucken till målet, men om vi kan spela som igår så kan han mycket väl vara den som petar in en del puckar.
Olhaver är iskall. Som en Sylwander, men som ännu inte vet hur han ska spela. Han såg hygglig rapp upp under försäsongen, men har som många andra tappat tempo.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Bad_Brett: Fast superkedjan splittras efter typ två veckor om camperna drar igång som planerat.

Karlkvist - X - Sveningsson känns som det bästa alternativet och något att bygga vidare på om vi inte skulle få tillbaka lånen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
mrpm: Det är därför Hägga och Max ska bort. Jag har betydligt lättare för att acceptera att en kille som LP är horribel defensivt, än att spelare som Häggström, som borde vara en vattenbärare på den här nivån, är det.

Själv är jag inne på att sätta ihop en fjärdekedja som faktiskt kan vara ett reellt hot framåt, med, låt oss säga, Hedberg, Sylwander och Ohlsson.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Tyvärr så har den där fjärdekedjan varit horribel. -6 på dem.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: I vanliga fall hade jag hållit med, men tror inte man ska underskatta vikten av att få ihop en superkedja. Det är ju sådant som ger arbetsro till resten av laget, där de känner att det räcker att spela 0-0 för att man ska vinna.

Aagaard är helt horribel. Att han gjorde några mål mot ett strykgäng och en hyfsad uppåkning idag förändrar inget. Han och Olhaver är de jag hoppas man skeppar illa kvickt, tillsammans med Ville. Ser verkligen noll potential där.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Precis Kaut och Karla känns som de kan driva varsin kedja, dumt att sätta de tillsammans.

Tycker Kaut/Heppo börjat bygga på nått, sätt Gagnon mellan dessa, tycker han balanserar upp bra och vi ska inte underskatta att det är ca 65% chans att den kedjan får börja med puck under kontroll pga hans tekningar. Sedan uppfattar jag gagnong som rätt smart som inte behöver ha mycket puck själv utan kaut/heppo kan spela give and go med honom.

Andra är svårare, Karla är självskriven, sedan ser jag gärna Aagaard som center, ifall vi inte värvar in en nya av klass, tycker han kommer mer och mer, ser mer offensiv uppsida i honom än Jellvert. Sedan som sista länk så kan man kasta in vem som helst av Svenningsson/Ohlsson/Hedberg och ev Åhström. Men mitt förslag är att försöka få igång Svenningsson som ska vara ledande spelare, han har skott samt en jävla fart under skridskorna och spelar rätt intensivt och fysiskt och kan ge Karla ytor och ta tillvara passen han får av Karla. Så mitt förslag är

Karla-Aagaard-Svenningsson

Som tredje kör vi då

Ohlsson-Jellvert-Åhström (så länge hedberg är skadad och ur form)

Lite orättvist att peta Åhström efter hans fina inledning, men vi måste ha igång vår spets med potential. Sedan kan nog Åhström få ut helt ok i denna omgivning också. Kan få vara tredje på pappret men gå in och ta tid av första/andra om dom har en dålig dag.

Fjärde blir

Sylwander-Max-Hägga

Dom ska fan bara se till att vara 0-0 och vara jobbiga att möta se till att smälla på alla motståndare och förstöra. Sedan lämna över i offensiv zon efter som fått ner pucken och fått till en blockering.

Hedberg får börja försöka slå sig in i tredje/fjärde när han är spelklar igen.

Så skulle jag formera laget om alla är tillgängliga och låta de nöta ihop på träning och match för att skapa kemi.

Olhaver var ok idag, men tycker han visat för lite för att ta en ordinarie plats.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Han är lite seg i åkningen, men kanske kommer det i takt med att han kommer ikapp efter benbrottet. Att han har lite svårt med passningar i egen zon kan bero på att han säkert i AHL spelat sarg ut och därför blir det en omställning att hålla pucken inom laget och även våga spela in framför eget mål.

Men, jag hade högre förväntningar på Aagaard och kanske är det därför jag hoppas att det blir bättre.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:
Jag tycker mig även se en viss hårdhet i honom, orädd.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: Aagaards pass låg bakom 3-3. Jag tror att han skulle passa med Karla. Han har spelsinne och är bra på att gå rakt mot mål. Prova svenningsson där och det kan bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Nucky: Hoppas du menar insticken i offensiv zon, haha, för dom i egen zon blev giftiga.

Tror det blir en bra säsong till slut
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: Jo, men han hade några fina instick också som kunnat bli farliga. Bara hålla tummarna på att det inte var tillfälligheter :)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Minns inte nu, men hade han inte en skadehistorik förra säsongen? Hoppas inte det är nåt relaterat till gamla skador bara.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gusse: Han vill man gärna se på isen snart. Han har ju gett oss chansen att vinna matcher när vi inte ens skapat en målchans
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Gusse: jo, på allehanda skrev de att det var en smäll under den matchen som hållit honom borta.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Nucky: Fast Aagard gör några horribla blindpass i egen zon, så låt han gärna vara i mittzon o framåt :)
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KRM: Såg ut som Peters fick sig en smäll mot Vita Hästen. Han fick väl en spelare på sig och grinade lite illa.Han spelade klart matchen men fick säkert en lättare skada. Han är nog med på onsdag gissar jag
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
hanzon: Jag tror att det är ett väldigt stort misstag att sätta Karla med dem. Den blir offensivt snedfördelad och vi kan inte dra nytta av Karla för att få igång en vass andrakedja.

Vi behöver spelare som kan bryta mönster och hålla i pucken. Vi måste sprida ut det mer.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: Nog var det ett embryo till förbättring vi såg idag.
Tycker Aagard gör sin näst bästa match ikväll när hans kedja glimrar till ett par gånger.
Åhström gör det bra i 1:a, han syns inte mycket men städar bra och bereder plats till andra. Dessutom har han tagit steg varje år i A-laget vilket inte är en självklarhet. Honom ska vi vara rädd om.
Skickar hellre Gagnon som har liknande egenskaper plus en grym tekare, men för svag för en förstalina.

Blir jävligt spännande med Karla, tror han kommer lyfta vem han än får spela med.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
hanzon: undrar om Karla blir spelklar till onsdagsmatchen?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tarasov: Hepo trivs verkligen med Kaut, får vi även in Karla i den femman så lär den bli suveränt bra
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Johan J: åtminstone för mej , enda vägen är ju uppåt nu. en 5 månaders formtopp börjar skönjas
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Nu har det vänt för Modo.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Axle San: Fast nu har han fått en kedjekompis på rätt nivå, då blir det inte så mycket onödigt tråcklande. första målet idag var så grant, trodde nästan det var Ångermanlands töser som lirade
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Han är bra på att skymma framför mål i PP, men med puck är han farligare i egen zon än i anfallszon. Fast hans språkövning när Belov anlände förlåter det mesta
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Monno:
Äh vi kör på din idé
Karla-Hepo-Kaut bara att ösa på...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Dagis: Ja, dom var bedrövliga där, minns inte vilka det var(spelar ingen roll nu om dom inte gör om det, haha) men undrar om inte vår lagkapten var en av syndarna
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: Kul att se Heponiemis dribblande men ibland finns det fina passningsalternativ men han försöker ändå trockla sig förbi tre till fyra spelare. Bättre avvägningar där men det kanske beror på att någon form av grundspel saknas.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: precis. Jag satt och skrek men he ut puck jäveln. Gör vad som helst men få ut pucken. Det är inget att fundera på. Dra på dig ett matchstraff, slå ner domarn kasta ut pucken med händerna, jag menar vad ska hända? Oavsett konsekvens så blir det iaf inte mål för motståndarna.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Absolut, sa just det att han är bra men har vi verkligen inte bättre spelar för förstafemman, då är det kris!
Det är just det som är problemet, vi har inte ens en fösrtalina som kan producera på riktigt.
Alla femmor känns som lättmjölk
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K:

Laget spelar dåligt för tillfället, men vi har iaf de bästa supportrarna. Vi har nästan dragit in 500ksek på ett dygn, sjukt imponerande. Kul att se så många stötta klubben när det går tungt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
puffe: Jag tycker bara att Sylwander har en plats när fjärde spelar ihop och jobbar ned motståndarna. Det blir helt fel att ha honom i en enhet som ska lira. Då tappar han oerhört mycket puck och är för seg för att erbjuda något understöd.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KB65: Kul att se Heponiemi göra små trollerinummer på isen. Med Kaut har han fått en lämplig lekkamrat. .

Annars som MoDoit: vilken berg o dalbana.

Man njuter av första perioden tills det olyckliga målet, andra är en ökenvandring,
sedan visar man moral i tredje, oerhört starkt att komma tillbaka.

Sen i förlängningen missar man 3 gånger att oattackerad få ut pucken ur zon i spel 3-4.

Vi klarar det ändå o hoppet om 2 poäng spirar...några sekunder.

Sylwander är bra, bara han inte har puck.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
KRM:

Klev av träning tidigare, inte hört nått mer än så. Får hoppas på någon lättare skada eller förkylning.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Rytter: Finns det någon information om Peters?
Modo brukar ju skriva om laget inför varje match, men inte idag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Från Hörnefors:

Tycker nog att Viklund och Gagnon saknas i laget. Gagnon för att han vinner mycket viktiga tekningar och ser till att vi får börja med puck inom laget, samt att han stabiliserar upp sin kedja.

Viklund saknas då jag tyckte han tog steg och kom in i det bättre och bättre tills han blev skadad.

Hedberg saknas också så vi får in mer fart och fysik, men tydligen verkar han spelat skadad så han är långt att få ut max från sitt spel.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
J F K: Tycker han sett seg ut. Men det är det ju fler som gjort. Svårt att bedöma kanske när spelet hackar.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tyler Durden: Gagnon saknar inte tempo. Han är väldigt snabb. Problemet är att han känns mer som en kontringsspelare än någon som är farlig i uppställt spel.
Han hade nog varit bättre i den här matchen där det var tempo, för det passar honom mycket bättre.

Därmed inte sagt att han är bra nog för att vara förstecenter.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Från Hörnefors: håller med låna in en kvalificerad center, finns plats då vi har många skadade
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Tyler Durden: Dom ända jag saknar är Wallinder och Peters. Och dom ända jag skulle sakna från dagens trupp är Lindewall och Corrado.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Heyerdal: kändes inte som man saknade Gagnon. Hänger ju inte med i allsvenska tempot. Bra på teka men nog måste man kräva mer av en 1a center.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
Från Hörnefors: Lär nog knappast hända. Ser hellre - som många andra - att vi försöker få två riktigt bra kedjor. Varken Timrå eller Löven har bara en kedja som ska göra allt. Sätt Karla med Aagaard och Olsson/Svenningsson eller liknande.
Kommentera

2095637 · »