1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528783 inlägg · 4121 ämnen

Kasta matchprogram

Sv: Kasta matchprogram
knaskamilla: Ok, då hörde jag inte alldeles galet, då.

Hälge:

Du har nog rätt, har också för mig att de sa det på Hockeykväll.

Dream Team:

Timråklacken hördes bättre än MoDoklacken till där jag satt, så akustiken är det nog inget vidare fel på. Fast det får jag inte säga, för då anklagas jag för att vara Timråsupporter... (Vad var det för mysko trumma TIK-klacken hade med sig, förresten? Den hördes hur väl som helst. Var nog den som mest gjorde att den klacken hördes mer.)

Poffa: Jag tyckte dom sa på Hockeykväll att det var därför han blåste av, men jag kan ha hört fel.....eller så var det hel enkelt så att domaren gjorde fel.

Hälge:

I ÖA kallade man det för blockering vilket är fullkomligt omöjligt. Någon offside i målgården kan det heller inte varit för då borde man dragit ut tekningen vilket inte gjordes.

Det är bara att inse, han vet inte ens själv varför han blåste av.

Frisco: Så snäll är vi mot domare...

Blåste han inte av för offside i målgården ?

Det är väl en nidbild så god som någon att MoDo-publiken skulle vara mer hemmablinda än andra, men som god bortasupporter ser man ju gärna till att späda på den osanningen.. =)

En sak som dock är väldigt säker är att maken till mer bortskämd hemmapublik än den i Kempeholken får man leta efter.. visst var det hyfsat livat runt klacken och stora ståplats igår, men i övrigt så var det rätt visset.. återigen...
Skall dock sägas till försvar att det ljud som ändå ibland lyckas frammanas ur de SM-finaltörstande nolaskogsarnas halsar, tyvärr genast dör ut iom den kassa akustik som är i ishallen...

Frisco:

Moahahaha...

Poffa: Nu vet jag varför Domare Danielsson blåste av när KINGEN kvitterade.
www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=8FD25E56-D3DB-4C91-BFF9-65DE2E302F38

Frisco:

Nä, nu har du missuppfattat det här. Det är speciella regler som gäller för Övik och Kempis. Buar man åt domaren där är man cyklop gör man det i Timrå eller på Luzhnikistadion så är man bara normal.

Rinken: Att du inte fattar att all hemmapublik är likadana. Man vill verkligen att hemmalaget ska vinna. Så är det på Luzhnikistadion, så är det i Kempehallen och även i de små orterna såsom Timrå och dess trähall.
[bild]www.frisco.se/hs/sthock.jpg[/bild]

Roligast tyckte jag var när...Svarten (?) ramlade bakom mål och utvalda skaror på H Höger och O Vänster genast började bua och skrika "Helvete domarn!". Det är humor.

Er sittplatspublik är i det fulaste laget. Ni har säkert hört detta 1000 gånger, men det tål att upprepas, helt klart.
Och självklart är de flesta lags publik enögda eftersom man håller på hemmalaget. Dock så ligger ni flera, flera klasser högre upp på den här listan än resten.

Det pratas en del om att vissa spelare filmar ute på isen. Magnus Wernblom är faktiskt en av dem, hör och häpna.

orion:

Det gick tyvärr inte idag...

orion: Du har helt rätt i det mesta, jag tycker att dom ska hålla sig väl med oss hockeygrannar istället för att alltid reta oss. Jag tycker inte heller att vi är lillebröder. Igenkligen så tycker jag att vi är så långt ifrån bröder som man kan komma, fast självklart så ska vi ändå hålla ihop för hockeyns bästa i länet fast inte som bröder.

Nu; ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZätaZZZZzzzZZzzzzzzZZZZZZZzz

NuMo: Varken MoDo eller WoDo hjälpte idag mot Timrå IK, laget som spelar bättre ju fler skador vi har i truppen...
Ta ut er frustration på köpelagen från söder!

Frella: "...sån enögd sittplatspublik...kan ju buas då en spelare tar felskär och ramlar ju...värst är det när werner faller, då är det alltid utvisning tydligen..."

Du har ju helt missuppfattat det där och jag förstår inte varför du tar åt dig så mycket. Det verkar nästan som att det ligger en aningen dåligt samvete och gror.

Sanningen är ju den att vi busvisslar när Werner inte kan stå på grillorna. Det är värdelöst.

JimmyH:

Matchprogrma eller snusdosor. Jag var på en match i Timrå för ett par år sedan (fråga mig inte vilka de spelade mot, det var inte MODO i alla fall) och efter ett lite taffligt domaringripande så kom det under pågående spel in en snusdosa som for upp och ut for lössnusen över isen.

Böter! Det borde ge böter!

JimmyH: Max i Ö-vik påminner om Domustrappan faktiskt. Mycket snack - liten verkstad!

Poffa: Det är nog inte bara vi TIKare som är av samma åsikt. Utan en mer generell åsikt genom hela HockeySverige. Det tråden gick ut på var ju ändå att det kastades matchprogram på isen under pågående spel. Det händer aldrig i Timrå hur än många speglar vi har.

I Kempis är de enögdast och buar mest åt domaren. Bortstå har man väl börja lärt sig leva med efter att man idag sett Timrå där för 11:e gången (5 vinster, 6 förluster). Ska jag göra ett tillägg så har ni den segaste Max-restaurangen i Sverige i Ö-vik också ;)

God Natt!

Frella:

Se där, jag hör att speglarna trots allt används i Sundsvall med omnejd.

Poffa: Men du såg inga banjosar här. Själv ser jag nära ut från bra håll!

Poffa: precis frikyrkliga banjospelande enögda jättar som inte vet hur ska köra ut från en parkering...nåt i den stilen va?

Frella:

Nä, Kempis är värst. Pbuliken är cykloper, man ser inget från bortastå, vi är från landet och vi har sex armar eller vad det skrevs i TIK:s GB.

Efter fem år i Sundsvall som student så vet jag att speglar finns även där, undra när de kommer börja användas.

NuMo: Ibland känner jag mig som ett stolpskott. Fast vi vann och det är ju det som räknas eller åtminstone poängen i det hela.

Poffa: Inget lag i hela sverige kan ha en sån enögd sittplatspublik...kan ju buas då en spelare tar felskär och ramlar ju...värst är det när werner faller, då är det alltid utvisning tydligen...

Frella:

Se där. Ytterligare en cyklop från Timrå. När skall ni få sån självinsikt att ni ser att ni är likadana själva?

mike: Nä, Mike det får räcka med de matchprogram som blev inkastade. Modo gjorde ett mål och hade en straff, men fick noll mål ändå. Timrå hade en bra chans men gjorde två mål, Jag tycker det vore synd om matchen skulle avgöras för att Timrå fick ett stolpskott också.

Poffa: Äh lägg ner nu, domarn var ju knappast nån orsak till att MoDo åkte på däng, man hade sina chanser och tog inte tillvara på dem.

Härligt att se kärring Werner tappa besinningen redan från start med en slashing på Styf, sen bråk med "Janne" sen oxa bråk med Sanny, utan Werner har MoDo ingenting i PP.

Kasta in matchprogram under pågende spel, är riktigt lågt! Men så är di ju enögdspubliken som ägnar sig åt sånt, samt sittplatsfånarna i Jönköping.

Poffa: Kanske höjer publik-snittet. I brist på riktih Hockey, kör en Mike´vs Werna wrestling. Ring Nicke Andersson!!

westerlind: Jo ni har ju Lillen Eklund och Ove "kaninbröstet" Molin därnere i Gaevle så det är ju lätt för dig att säga - "sluta bråka"

mike:

Moahahaha... Sluta, du tar död på mig med alla dina dåliga skämt...

westerlind:

Som fullständigt partisk så bedömer jag dig som full...:)

JimmyH: Sanny i Tre Kronor. Ironin tar visst aldrig slut. Sov gott.

Poffa: Tror du jag är rädd för en fjolla så tror du fel. Ni skulle aldrig någonsin mer känna igen eran kära Werner om jag fick gå en endaste rond mot honom.

JimmyH: Sanny tacklar klockrent. CYKLOPEN idig talar. Säg vad du egentligen tycker.

mike, Poffa, Jimmy, NuMo m fl:

Sluta bråka nu smäponkar - som osaklig domare bedömer jag att ni är lika dåliga båda två.

HEJA, HEJA, HEJA BRYNÄS!

Poffa: Ja Wernblom startade fighten, då drog han på sig matchstraffet. Frustration. Sedan tycker jag också det är löjliga regler men domaren sätter inte dem utan följer dem. Så visst var det matchstraff.

Visst, Sanny har väl råkat träffat fel någongång förra säsongen och det blivit onödiga matchstraff men i år så har han tacklats bäst och hårdast i Elitserien. Ge killen chansen i Tre Kronor! Det är en backtyp vi saknat i landslaget.

Hälge:

Ooh jo, visst finns det de som gör fel i MODO också. Ofta faktiskt. Men det roliga är att man inte får tycka så i Övik för då är man cyklopisk. Gör man det i Timrå, Luleå, Linköping eller Leksand så är man bara sitt lag trogen.

Konstigt...

mike:

Hahahaha... Det skulle jag vilja se. Wernblom mot Nolbys stolthet.

mike: :-)

Poffa: Tänka sig att det alltid är det andra laget som beter sig illa, i det egna laget finns det visst aldrig några som gör fel.

Gäller alla.

Poffa o NuMo: Faen att man inte var där - jag hade aldrig tvekat att bli inkastad som ett matchprogram. Den dagen jag får chansen att bli det så ska Werner få se isen från väldigt nära håll.

JimmyH:

Drog på sig ett matchstraff? Har för mig att han drog med sig någon ut också. Dessutom är det pinsamt att se att sådant blir matchstraff. Ge båda spelarna 2+2 istället.

Sanny tacklar INTE klockrent, visst ibland gör han det men ofta är det en hel del saker som inte är speciellt snygga. Men det kanske man inte ser i det cyklopiska Timrå...

Frisco: Men jag är ju ironisk. Finns kålsupare i alla lag. Det inser alla utom publiken i kempeholken. Där slänger man sina matchprogram bara vare sig det är utvisning eller ej. Räcker med ett felskär.

Varför gnälla på Sanny? Han tacklar klockrent till skillnad från Wernblom som bara bufflar och grisar. Wernblom var kung för en vecka sedan. Timrå lärde sig en läxa och retade honom lite idag bara. Nemeceks uppvisning med honom i sarghörnet var rolig att se. Han vart ju helt ur balans och drog ju till slut på sig matchstraff också.

mike:

Det handlar om att kunna när det händer. Något som Sanny definitivt inte kan. Han brakade i isen så det dånade om det så fort fighten började. Hade det varit boxning så hade nog publiken ropat "läggmatch!"...

mike: Han låg och sprattlade på rygg som en sköldpadda. Svårt att slåss som en björn då.

JimmyH: Jorå Jimmy jag har suttit och skrattat för mig själv när jag lyssnade på Hockeylive. Om jag själv var domare och dömde i Kempis så skulle jag döma precis som de nu gör. dvs till bortalagets favör.

Förrseten, varför sänkte inte våran Sanny #9 när han äntligen fick chansen? Jag själv skulle aldrig ha tvekat en sekund!

JimmyH: Mitt förslag är tio domare och var sin spelare som gör upp på planen, med eller utan handskar. Ger mig faan på att domarna liks förb. vrider huvudet åt fel håll så fort det händer något.

JimmyH: Fattar du hur cyklopisk du är själv? Hagos beteende idag då? Sanny Lindströms i alla matcher? Znark.

« · 314567 · »