1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527623 inlägg · 4121 ämnen

Klubbnamn

Sv: Klubbnamn
Taddy:

Varför inte: Botniabanan - den första järnvägssträckan byggd helt i LEGO.

knaskamilla:

Inte för att vara elak så har jag redan åkt tåg gjord helt i LEGO.
Det finns ju på LEGOland i Billund eller vars det nu ligger.

Men kanske FVLEGO En hoppbacke helt i LEGO. Då kanske det är lättare att flytta den när Botniabanan kommer?????

Taddy:

Jag syftade mest på en riktig järnvägssträcka...men okej.

Jag är med på hoppbacken. Kanske går det att byta ut väggarna i Paradisbadet till LEGO också, så slipper man se den flagnande färgen?

knaskamilla:

Hmmm kan man inte bygga om hela gamla sporthallen så att den nya hallen får en fin arkitektur som matcher alla nya byggen i området?

Tingshuset ser ju redan ut som en enda stor legobit menar jag.

Taddy:

Det borde man ju kunna göra. Jag tycker dock att man ska riva Öviks fulaste byggnad (trots att den ser ut som en stor legobit).

knaskamilla:

Nu är det ju faktiskt så att denna fula byggnad faktiskt vunnit en massa priser (Var domaren mutad av LEGO??) så den lär väl aldrig rivas.

Man borde i alla fall kunna lägga på någon ytbehandling på huset typ helt bräslå eller totalt byta fasad.
Ja vad som hellst för att få bort denna betongbit.

Eller om nu detta är för dyrt, så bygg fyra runda ploppar längst upp så man kan he dit en till LEGObit om man vill bygga ut.

Skall väl bli ett stort fint LEGObitsparkeringhus nedanför badet när botniaLEGObanan nått hit under FVLEGObacken.

Taddy:

Fyra ploppar på taket var en bra idé. Så kan man bygga på en orange legobit, för det skulle ju matcha fönsterkarmarna perfekt. Det kunde kanske bli en hel LEGOskyskrapa av det till slut?

På tal om Danmark. Snackade med en dansk idag, som tyckte att det var otroligt konstigt att jag inte kände till en dansk spelare som hette...Franz eller något sådant. Tittade på hans statistik och upptäckte att han spelade i Rögle åren innan jag såg min första hockeymatch, och i Leksand innan dess. Någon som vet vem jag pratar om?

knaskamilla:

Men denna LEGObit som heter Franz är det inte den som spelar i laget som tror att de kan bygga en arena och locka LEGOfolket över den stora bron för att se hockey?`???

knaskamilla:

Heinz Ehlers, inte Franz. Spelade även i AIK. Han och "Burra" var ett radarpar med många roliga upptåg, dock barnförbjudna...

Lumber Jack:
Skummade bara igenom vad Knas hade skrivit.
Trodde denna hade spelat junishockey i sverige.

Men MIF hade ju en Franz dansk i laget i fjol.

Men nog vet man vem Heinz är.

Lumber Jack:

Franz, Heinz...skitsamma... ;)

Nåja. Enligt människan jag pratade med så är det Danmarks bäste genom tiderna. Eller vad han nu sa.

Han gratulerade också till värvningen av Damgaard. Han verkade inte hålla med MIFarna om honom, om man säger så.

knaskamilla:

Nu tror jag ju att MIFfarna är mer bortskämda med bra spelare än vad danska dito är, men han kan nog göra ett bra jobb.

Heinz var ju en som man retade sig på lite nu och då.

Då var det dags för årets näst största comeback då (har hållit mig borta från HS ett tag), vi vet ju alla vem som står för årets största comeback.

Har två förslag till Modos tilläggsnamn, om de nu verkligen ska ha ett sådant. Vet inte om M-REAL har kvar Modo Papers varumärke Silver Blade. Om de har det så vore väl ”Modo Silver Blades” inte så dumt. Borde kunna dra in ett ett duktigt sponsoravtal med M-REAL. Silver Blades skulle man med lite god vilja kunna översätta till skridskoskenor och dessutom så verkar ju Modo ha en förkärlek för silver.

Det andra förslaget har en svag koppling med alla underbara danskar från LEGO-landet. ”Modo Mercenaries” (mercenary – LEGOsoldat) låter rätt tufft, men vem skulle nånsin stava rätt, vet inte ens om jag gjort det.

gizMODOs: Tänk vad många bra(?) förslag man kan komma på bara man släpper tanken fri ett par minuter. Själv är jag lite stolt över att ha varit den som startade Lego-tråden, men grämer mig något att jag inte kunde komma på en lika klockren koppling till "legosoldater" som du :)

Heter det förresten alliteration när man skriver en text där varje ord börjar på samma bokstav? Typ 'Kalle kastar kvastar'.

'Modo Mercenaries' låter ju rätt snyggt, men få utomstående fattar kopplingen. Hur vore det om vi kunde försöka få in den store bygdens son (Peter Forsberg) i namnet på nåt sätt. Hmm Fors...berg. Berg heter ju mountain på engelska. Berg är till för att bestiga. Om ett par år (när Foppa återvänder) kommer vi garanterat att nå toppen. Så vad sägs om 'Modo Mountainclimbers'?

Jag slutade förresten trea i årets VM i långsynthet om ni undrar...

MoDo är väl ett namn med efternamn redan i sig själv? Är det alltså ni som har startat dubbelnamndumheterna från början tro? Fy på er.

Gone: Du tänker på Mo-Domsjö antar jag?

Tja...tror väl knappast man kan klaga på att MoDo är väldigt långt och utrymmesskrymmande 'dubbel'-namn. Annat vore det väl om man skapade trippel- eller fyppling(?)-namn osv.

Det vore skillnad om vi hetat 'MoDo ReMi FaSo LaTi'
Först då hade du kunnat klaga på oss.

Lumber Jack: De var ett radarpar även på krogen nere vid älven i Leksand vid gamla bron om jag minns rykrtena rätt. Hmm vad hette den? Ähhh, kommer inte ihåg va den hette men det var garanterat barnförbjudet...

Lumber Jack och Frisco utan minne: Goldis kanske den hette?

Modo har redan ett andranamn, Hockey! Modo Hockey, klockrent!

Undrar jag om ledningen någonsin funderat på att helt byta namn, Modo är ju lite som HV i den aspekten att det inte är en hit rent, hmm vad ska man säga, estitiskt(?).

MartinS: Jag tycker att Alfredshem är rätt namn.

Varför bytte egentligen klubben från AIK till Hockey, nån som har svaret?

MartinS: Ingen aning. Antagligen känns det trevligare att förknippas med hockey än med AIK.

westerlind:

Det finns väl fortfarande en fotbollsektion för ungdomslag. Eller den kanske är skild helt från hockeyn. Ligger svaret där kanske?

samjo:

Hette väl från början ALfredshems IF efter den lilla plätt som fabriken ligger på om jag inte minns fel.

Hur man än ser på det hela så tycker jag man skall gå tillbaka till tiden då man hade klubbfoton med Viggen eller vilket plan det nu var och hade en snygg vinge på bröstet.

Då kunde motståndarna kalla oss Modo chickenwings och vi själva stoltsera med MoDo Red Wings som om det inte redan var upptaget av någon farmarklubb till modo.

westerlind:

Anledningen var att de skulle skilja på fotbollen och hockeyn. Då fotbollen faktikst varit på någorlunda hög nivå. Div 2 tror jag.
Tror den var i div 3 när jag lirade mot Timmy en gång i tiden om jag inte minns aldeles fel.

« · 92734