1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531093 inlägg · 4122 ämnen

Kontraktsläget...

Kontraktsläget...
Någon (Frisco, Poffa?) som har koll på hur kontraktsläget ser ut inför nästa säsong?

Sv: Kontraktsläget...
Nikki: Nånting sånt här är det. HAr ni felaktigheter och sådant ändra direkt! Jag lovar inte att någonting stämmer.

Målvakter
30 Mikael Zajkowski -06
35 Tommy Salo -06

2 Brian Muir -05
3 Mattias Timander -05
4 Jan Öberg -05
5 Hasse Jonsson -07
6 Tobias Enström -05
7 Jesper Damgaard -05
12 Daniel Sedin -
13 Mattias Weinhandl -
15 Andreas Salomonsson -07
17 Fredrik Warg -05
18 Peter Öberg -06
19 Markus Näslund -05
20 Henrik Sedin -
21 Peter Forsberg -05
22 Joakim Lindström -05
23 Magnus Hedlund -05
24 Conny Strömberg -??
26 Mattias Wennerberg -05
27 Alexander Steen -05
29 Morten Green -05
34 Mattias Hellström -??
39 Per Svartvadet -08
40 Magnus Gästrin -05
43 Lars Jansson -06
58 Dan Hinote - En dag i taget

Nikki:

?? Adrian Aucoin - 05

Nikki: Hmmm

33 Pierre Hedin -

Frisco:

8 Hedman och 32 Viklund, då?

Shit, det är inte så många med kontrakt över nästa säsong om din lista stämmer...

knaskamilla:

Jag hade de med ett tag medn de försvann.

8 Oscar Hedman -07
32 Tobias Viklund -07

Läste just ÖAs artikel om Jocke Lindström, som (av förklarliga skäl) inte är så nöjd med sin situation för närvarande.
"- Om jag förstår Modo? Det vill jag inte uttala mig om."

Stackaren har till och med haft anbud från andra ES-lag (BIF och MIF, månne?), men får ändå (förmodligen) ägna sig åt att spela i J20 resten av säsongen. Vad tror ni, kommer han att vilja vara kvar här nästa säsong? Eller är killen förlorad? Det beror väl kanske på vad Steen tar sig till, iofs...

knaskamilla:

Vill han fara efter denna säsong så är det nog bara att låta honom gå. Jocke har länge varit lovande men aldrig tagit steget. Visst, han har varit skadad och den här säsongen har han inte platsat med så många andra bra spelare, men frågan är väl om han någonsin kommer gå från lovande till bra? Jag tror tyvärr inte det. Han har ett enormt spelsinne men blir allt för lätt irriterad och han har dessutom väldigt svårt för att släppa ifrån sig pucken.

Nä, bättre då att ge mellanbror Enström chansen.

knaskamilla: Tyvärr så blir det ju livsfarliga kontringar så fort han tappar pucken, vilket är för ofta för att det skall vara nyttigt. När hans dribblingar fungerar så tror man ju faktiskt att det är en kommande stjärnspelare man skådar.

« · 486455