1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478633 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2020-01-08

2021536 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Nu har jag facit och lösningen åt alla (publiksnitt dividerat med tätortens folkmängd):

Jag ger er... Sveriges fem mest hockeyintresserade orter! (räknat på lagen i SHL och HA):
103% - Leksand
51% - Tingsryd
20,8% - Mora
17% - Rögle
17% - Oskarshamn

Timrå fick inte vara med då jag räknade in Sundsvall där också😁

Modo har 10,2 så vi har en del att jobba på💪🏻

Går inte att ifrågasätta detta facit. Hänvisar alla eventuella frågor till Bolibompa-redaktionen.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
snubb: Vet ej vem du syftar på, men jag sa någon gång att jag inte skulle byta någon av våra 4 bästa backar mot nån av era, och det tycker jag fortfarande.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Nucky: Lövenfansen slöt upp även när vi harvade i division 1 i tre år. Nog borde då modoiterna kunna sluta upp i HA?

De senaste tre åren så har vi gett chansen och även kontrakterat våra bästa juniorer typ Norberg och Rainersson. I år har även David Eriksson fått chansen. Det är dock jättetydligt att våra juniorer inte håller nivån som krävs. A-lagets främsta uppgift är ju ändå att vinna. Det sagt så hoppas jag att vårt j20 snart spelar i superelit så vi kan få ordning få juniorsidan.

Sedan har vi visst ett damlag, men jag håller med om att det satsas för lite på det.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Nucky: "heart of hockey"..Hur som helst, med era framgångar borde ju någon typ av hockeykunnande infunnit sig också och en objektivitet om hur andra lag presterar. Löven har varit värdelösa länge och haft en dålig organisation så vi är sjukt glada över framgångarna. Kommer bli total ångest i finalen mot er sen i vår, får hoppas vi håller hemmaplansfördelen då Modo är det lag som överhuvudtaget kan skaka löven i år. Vi är ju bara 8 poäng före trots att ni är så mycket bättre, både på papperet och planen. Enligt er själva då.. :)
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
goleafs: Förväntar du dig att ett lag som befunnit sig i en nedåtgående spiral i drygt 10 år, och gått från Sveriges bästa lag till att spela i div.2 och möta lag som Almtuna och KIK ska fylla hallen mot dessa lag?
Jämförelsen med er haltar en aning eftersom ni inte haft egentlig framgång sedan Hedenhös dagar.. finns väl knappt nåt lag som varit så jävla genomusla som er de senaste 30 åren.
Vi däremot har skeppat spelare till NHL-på löpande band(några av dom har varit bland världens bästa som du vet), vunnit SM-guld och spelat finaler, vunnit J18 och J20 SM-guld samma år och har ett damlag som också varit i Final ett antal gånger.

Sett till den historia vi har, så smäller inte ett möte med Almtuna en Tisdag i December lika högt för oss som det gör för er, vilket är fullt förståeligt.
Det tror jag nog ni förstår också om ni tar det ett varv till.
På tal om J20 och damserien, hur många juniorer har ni provat i år? Har ni ens ett damlag?
Säg nu inte att det inte finns pengar, ni hade kunnat hoppa värvningen av Palmquist och startat ett damlag istället.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Ni kan fylla hallen i derbyn och jippoarrangemang, absolut.

Men vart är passionen och kärleken för laget? Almtuna en onsdag spelas också om 3p. Inte bara lördagar mot löven/timrå som är viktiga matcher.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
snubb: Skulle gärna ta cooper över Hedman och wiklund över hägga, mer än så vet jag inte om man jämför spelare för spelare i kedjorna.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Klart man har hybris när efter en sån här säsong. Sen är det otroligt underhållande att läsa ibland här inne också. Enligt er själva så är ju Modo överlägset bästa laget i HA. Någon här inne skulle inte ta en enda av lövens spelare förutom Cannata före någon i Modo osv..Alla lövens vinster är mer eller mindre tur och bla bla..Humor :D
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
När några hybrislövare kommer hit och gnabbar om publiken är det skönt att veta att löven aldrig kommer slå 7049 den här säsongen😎
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
goleafs: Nej, men det säger väl en del om hockeyintresset i en stad om man tar Hästen och Almtuna som exempel? Leksand har ju mer folk på matcherna än vad som bor i tätorten så jo det finns nog viss mätbart mellan hockeyintresse och storleken på en ort.

Säger att Modos publiksnitt är dåligt med tanke på hur bra det gått i år. Dock förstår jag inte Lövenanhängarnas hets då ni hade några hundra pers mer i snitt förra året. MEN återigen så önskar man ju att fler modoiter letar sig till arenan också, precis som Löven lyckats få till DENNA säsong.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Harry Luras: Löven drar ju absolut mest såklart. I övrigt finns elitlag i innebandy på dam och herr, samma i basket och UFC tog sig upp i superettan i fotboll och Umeå IK till damallsvenskan. Dock är det ju en kort del av säsongen som överlappar där. Men det finns en del konkurrens iaf som säkert får ett par hundra eller ett tusental att välja något annat än hockeyn.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Harry Luras: Med det argumentet borde alltså Almtuna och Vita Hästen sälja ut varje match? Eftersom det verkar vara storleken på städerna som spelar roll för er modoiter...

Nä, det argumentet håller inte.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
gizzo: Vilka andra idrotter i Umeå drar mycket folk?
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
gizzo: Ja, Modos publiksnitt är ju under all kritik!
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Rytter: såg typfelet och förstår att du menade modo 😁
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
gizzo:

Håller med det är sjukt illa att inte fler sluter upp kring löven och att en sådan liten % av invånarna faktiskt bryr sig om laget nu när det går så bra. Med det underlaget är ju allt utom fullsatt varje match en skandal. Speciellt när man kan åka 3000st på bortamatch.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Fan va skönt med vinst igår och 3 poäng! Nu ligger vi stabilt på andra plats med 5 poängs försprång mot trean å fyran och en jäkla massa poäng ner till västerås. Nu tänker jag passa på och njuta en stund😀
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
gizzo: Att tillägga: Måste gå tillbaka i historien ända till guldåret 1987 för att hitta en siffra som är bättre. Då hade klubben ett snitt på hela 3 986 i grundserien och 4 069 totalt. Året efter, då laget också tog sig till final, låg publiksnittet på 3 527 – och 3 422 i grundserien.

Så årets siffra är riktigt bra och självklart blir det hybris efter alla år av misär men att häbga publiksnittet i julgranen, ja det gör jag alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
gizzo: Det hittas ju på publiksiffror i Umeå. "En tom stol är också en åskådare." En av de så kallade västerbottenssanningarna.
"I en av VK/Folkbladet matchexempel redovisade Björklöven en publiksiffra på 3794 medan VK räknade till 1571 synliga åskådare på plats!"
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Harry Luras: Svårt att jämföra storleken på städerna då det finns så otroligt många andra sporter som konkurrerar om publik med hockeyn i Umeå. I övik är det väl paradisbadet framförallt. Dock sjuk trist att det inte är fler som går på matcherna när det går bra för laget och det spelas en underhållande hockey.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Eller: Kikar man förra säsongens hemmasnitt så hade Löven 400 pers mer i snitt. Ta det med storleken städerna emellan så vette fasiken om det är så jäkla mycket att hänga i julgranen. Minnet verkar vara kort bland Löven-anhängarna... Och resulterar i hybris detta år.

Det tragiska är väl att Modo har något sämre hemmasnitt i år än förra säsongen, trots betydligt bättre och roligare hockey.
Löven å sin sida verkar ju i år ha lyckats locka till sig de medgångssupportrar som tidigare legat hemma och pillat sig i naveln...
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Vad är egentligen folkets lag i Sverige?
Räknas det vem som har flest fans?, räknas bara folk som går på matcher?, ligger det någon grundläggande undersökning bakom ?!

Räknas bara folk på hemmamatcher så är Frölunda helt klart folkets lag med 12044, eller räknas bara folk på bortamatcher, då ligger nog Leksand bra till, eller räknas bara folk med hybris, ja då vinner Löven glasklart!

Vad är folket lag?
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Ja det blir väl så då framgångarna har legat helt under isen sedan 1987.
Låst ämne


Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Till den där snubben som tycker att löven är folkets lag.

twitter.com/AlfredAwful/status/1215205414285062144?s=19
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Gavelo: finns spelare i Norge med nära anknytning, KJ 29 p på 29 matcher med det toppar han poängligan i Sparta, VÖ 17p !
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Det var ju bara för att Linus var bra i mål och de var ineffektiva. Man kan verkligen inte hävda att vi var fullt fokuserade och inte släppte till onödigt många målchanser.
Jag tycker att det var bättre än mot Almtuna, men situationen hade kunnat bli densamma.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
J F K: Tycker aldrig vi bjöd in dom in i matchen, 1-4 och 2-5. Vi gjorde det dom krävdes för 3p, inte mer inte mindre.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Charliejfz: Ja, det borde ha varit en bekväm vinst, men jag gillar inte hur vi många gånger går ned oss rejält i matcherna och bjuder in motståndarna. Är det någonting jag verkligen är imponerad av gällande Löven är att de är mycket mer konsekventa än oss defensivt. Mot Almtuna hemma var det på vippen att de skulle kommit ikapp och det var inte direkt så att KIK saknade chanser igår heller:/
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
En bekväm vinst igår för er. Hoppas bara KIK kan hålla sig kvar.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
J F K: Tycker du sammanfattar LPs match och situation väldigt bra. Det jobbiga är att nu när andra kedjan förhoppningsvis har kommit igång, så har jag lite svårt att se var man ska hitta plats för honom.

Karlkvist-JJ-Tambellini är given.
Rosdahl-Olofsson-Forsberg var ju Björns ursprungsidé, och nu verkar det faktiskt funka helt okej än så länge.
300kg gör det de ska.

Det är väl i kedjan med Jellvert och From som det finns utrymme, fast jag tycker det har känts mer intressant med Wahlgren tvillingarna där. Hagelin är säkert tänkt att komma in när han nu blir frisk också.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Gavelo: Visst har du rätt i att det är orättvist att jämföra mot vad jag tycker är allsvenskans mest kompletta forward:) Det blir så tydligt hur komplett Tambellini är när man försöker hitta en annan tredjelänk i den kedjan...

Mot de sämre lagen tror jag att Linus kan vara nyttigare än att flytta någon som Sylwander dit, men mot Timrå och Löven ser jag hellre att man skulle byta ut Tamebellini mot Sylwander.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
J F K: Okej, ja att han skulle fylla rollen från en av allsvenskans bästa spelare var kanske inte riktigt vad man hoppats på men att han iaf inte föll bort helt får man se som bra, är nog tufft att leva upp till förväntningarna som kommer av att lira i 1:a kedjan.

Såg förresten att Modo ger sig ut utomlands för att titta på spelare.
Stod i Allehanda under gårdagen.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Gavelo: Han fick utrymme i PP och glänste inledningsvis, men det märks ganska tydilgt att han inte kan leva upp till Tambellinis roll i den kedjan. Han är lite för lätt och tar för lite plats. Killen är helt klart teknisk, finurlig och har bra spelsinne, men än så länge räcker det inte riktigt.

Det finns de som tycker att Helllkvist verkligen gav Linus chansen då han fick spela i förstakedjan, men tyvärr har Linus inte självförtroendet för närvarande. Därför är det verkligen inte lätt för honom att "ta chansen". Lite samma som för Öhman. Det hjälper inte att man en match får förtroende, utan man måste bygga upp det under tid. Nu - äntligen - ser Öhman ut som den back jag förväntade mig, men det krävdes också många matcher på raken med förtroendet (och vetskapen om att Norlinder var borta så att han inte kunde petas vid en dålig insats).

Han stod noterad för ett mål då Sylwander skickar in en puck från kanten och Linus var nära att styra in den. Förmodligen tog det antingen på en KIK-spelare eller så var det en rejäl tavla av målvakten som missade pucken.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Rytter: Ni som såg matchen igår, hur tog LP chansen, han stod noterad för 1+1 men som senare ändrades till 0+1.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Robin Ztorken L:

Björklund har sin vanliga mitt i säsongen dipp. När det börjar närma sig slutet och man släpper upp lite på träningen tror jag han kommer igång igen. Går vi till kval kommer detta vara en tank som smäller in mål.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
hockey_21: Där passar han perfekt!
Dom som vi nu behöver få fart på är Häggström (om han ens ska spela mer) ?.
Sen behöver Björklund sättas i en bättre omgivning, karln är ju iskall just nu.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
dempa: Dessutom hur rättvist som helst.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Rytter: jag tänkte precis samma sak som du.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Highlights...
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
jonsson: ja Bik hade sagolik tur i förra matchen mot Västervik, kvitterade på en lobb från egen zon med 1sek kvar, så räcker med gratispoäng -;)
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Nucky: Exakt, fyvfan så besviken man blir, hur fan kan man inte värva en stor jävla slovak med 2 meters klubba som kan dra slagskott från egen förlängd mot tom målbur....

Denna seger är som en förlust, jävla Börje, skulle vilja dra på han en smäll 💥 🥊
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Nucky: Var är ni, alla externa finansiärer? Vi vill ha mål, mål, mål, mera mål....
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Gavelo: Vi måste värva nån som kan sätta puckar i öppet mål, detta håller inte
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Gavelo: inga poäng från jj. Han är slut.
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
dempa:

Tänk att dom höll på hinna ikapp
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
dempa: mora vann!! grymt, tack!
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Monno: Modo lyckas alltså inte att göra mål på dom 4,5 minuter som Kik plockat målvakten....

Avgå alla
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
dempa: verkar ha en del känslor för Kik, jäkla tryck de fick på slutet
Låst ämne

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Monno: 4-5 BIK mot Mora med uttagen målvakt. 43 s kvar
Låst ämne

2021536 · »