1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Kvartsfinal 1 120310

« · 1475234 Till forumet


Kvartsfinal 1 120310
– Det här ska bli ruggigt roligt. Det är ju det här man håller på för – att få spela play off. Vi är redo, säger MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Frisco: "Det här ska bli ruggigt roligt. Det är ju det här man håller på för – att få spela play off."

Ska Uffe spela?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Frisco: Kan vi inte ha en mer känsloladdad titel på tråden?

"Kvartsfinal 1 120310 - Slaget mellan Västernorrland och Västerbotten"

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wayne Gresky: Caught between a rock and a Hardyplace
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Handlar bannern om vad som blir gravat först, laxfilén eller renfilén?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Vilka tror ni vi får möta i semi?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Frölunda!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Paddan:

Då är vi alltså i final, på tiden! 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Jag gissar att Luleå och HV går vidare, vilket innebär att vi får möta HV i semin eftersom Luleå inte vågar möta oss. HV slår vi ju enkelt. Den intressanta frågan är därför om det blir Luleå eller Frölunda i finalen. Jag hoppas på Luleå för då är guldet så gott som hemma. Jag tror jag tar och firar lite i förskott redan nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Jepp, och tänk, det behövdes bara elva matcher för att vinna guldet i år
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Paddan:

Jag har saknat guldet, ska bli skönt då vi får det. Då blir det kanske tyst på Löven-fansen på jobbet...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Löven fansen är väl annars de mest lätthanterliga fansen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

spud:

Nä, de snackar fortfarande om 7-1 vinsten i Umeå 2002-03...Vid MoDo-förlust kommer de alltid fram vid kaffeautomaten:

-"Hur mår du idag, tungt?" :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Jag rör mig i samma miljö, och jag upplever det som ett väldigt litet problem. Brukar fråga vilket som är det västa laget på Teg just nu. För övrigt gäller det att få med dem på båten, prata mycket skit om SkAIK så är de snart MODOiter.. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

spud:

Jag skojar lite med dig. Idag är de riktigt tysta. Jag tror de mår lite bättre om andra fans lider lite också. Men de sa att de var uppriktigt oroliga för Timrå...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: lycka till i morgon mot Skellefteå, era ....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wayne Gresky: Om Luleå och MoDo går till semi så blir det just de två lagen som möts. Val är det bara inför kvarten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

arnio:

Tackar! Behåll balansen. Stå upp när andra faller. Ta båsdörren från Svedberg. Stötta Läkerol och Brända Bocken!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: vadå?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Fi fan, man bor i Västerbotten, varenda jävel håller på SAIK, utom jag. Stolt Modoit!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie:

Finns fler modoiter än vad man tror. 16% av norrlänningarna är Modoiter. MoDo är dessutom en av de populäraste klubbarna i Sverige.  Brynäsorna håller inte med.

Kommentera


Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wayne Gresky: Du får väl starta upp tråden till kvartsfinal 2 med lite andra ord. Själv tycker jag att det är Ångermanland som spelar mot Västerbotten. Det kanske är mer slaget om Kvarken?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Referee(s) Wolmer Edqvist, Mikael Nord
Linesmen Anders Ahlström, Jan Sandström
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie: Modioter verkar anklaga de flesta för att filma, so what if Mr Tollefsen says så, han spelar ju fult själv. Han borde hålla käften och sluta göra otillåtna saker själv innan han öppnar käften och vräker ur sig.

Modioter med Sundstöm i spetsen borde sluta att gnälla på domare och motståndare och lära sig spela hockey i stället.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Bra skriven artikel... "Örnsköldsvikslaget gästar Skellefteå - och då delar lagkaptenen Ole-Kristian Tollefsen ut en passning till sin dito i motståndarlaget, Joacim Ericsson..."
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Avd. citat ingen MODOit får säga.

"Vi ska spela precis som vi gjort mot Brynäs PP"

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Frisco: Yes, Wolmer... då blir det seger!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
MODO Hockey

4th Line    
25. Hedman, Anton
13. Andersson, Fredric
14. Kalus, Petr
     
6. Byström, Ludvig
        
3rd Line    
17. Madsen, Morten
19. Schremp, Rob
26. Forsberg, Kristian
     
2. Westin, Jens
27. Skinner, Brett
    
2nd Line    
31. Axelsson, Dick
18. Ritola, Mattias
23. Svensson, Björn
     
3. Lehtivuori, Joonas
22. Pöck, Thomas
    
1st Line    
10. Skröder, Per-Åge
24. Sundström, Niklas
44. Danielsson, Nicklas
     
51. Ahnelöv, Jonas
55. Tollefsen, Ole Kristian
    
Goalies    
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

Extra Players    
37. Byström, Anton (RW)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Frisco: Hjärtattacksbackparet Westin-Skinner, kommer säkert att matchas med Axelsson, Ritola, Svensson för en intressant bergochdalbaneupplevelse.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K: Idag blir det hårdbevakning av SAIK-MODO för mig och jag håller stenhårt på Modo (men tror dock att de får det svårt). Tellan, de fyra backarna, special teams och att helt enkelt hålla sig från utvisningar är nycklarna.

Kör hårt.............slutspel fy fan va härligt!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
arnio: Ni två upphör aldrig att förvåna. Själv håller jag på MoDo. Skulle jag drabbas av schizofreni och var tvungen att helt bortom all rimlighet och mänsklighet välja ett annat lag blir det något av AIK, Luleå, Färjestad, Frölunda, HV71 och Skellefteå.Nu ska jag åka till Hörnett. Trevlig eftermiddag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Nu som nervositeten börjar komma fram men samtidigt jävligt förväntansfull!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
arnio: Modo har helt klart sin chans i att undvika utvisningsbåset, för Skellefteå är mycket bättre i special teams. Jag tycker att modo tagit många onödiga utvisningar (Danielsson exempelvis) och man har inte råd med det. Har Tellan en riktigt bra form och man håller sig på banan så kan det mycket väl gå vägen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Dock så hoppas jag att Tolle, Hedman och Kalus kommer att spela på gränsen. Skellefteås backar får inte känna sig säkra att de har tiden att leverera bra passningar. De ska gärna titta över axeln en extra gång när de hämtar pucken så att de inte blir överkörda...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Hittade den här på Facebook.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K:

Glöm för guds skull inte att hålla koll på Söderberg.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Wayne Gresky:

HAHA va fan?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: "12 segrar, inget annat". Känns liksom inte lika tufft som Ray Bourques "Mission 16 wins", som han körde när Colorado vann i hans sista säsong 2001. Som en väldigt blek kopia...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Wayne Gresky:

Haha!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Wayne Gresky:

Haha Jimbo Eksem? :D

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Patrik Källstr:

Bra start. Helvete vad dom checkar hårt i början.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Rytter: Tycker att det är en jättebillig utvisning. Han ser ut att bara stänga puckföraren med kroppen. Sedan skriker ju publiken på allt så det är nog inte lätt att hålla emot.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Där small de i pp som väntat...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Jajamen. Domarkåren är emot er som alltid. Stackars modo
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Gurra88: Somliga ger sig aldrig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Gurra88: Kan du sluta spela idiot?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Gurra88:

Sluta lipa bara för att Frölunda kommer ta er i fyra raka

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Roligt att se inslaget om domarna. Det var ju en svartklädd som nästan grinade där, även om jag tror att det säkert är liknande från de flesta lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K:

Spela och spela...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Utnyttja PP nån gång då!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA DICK!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1475234