1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480552 inlägg · 4078 ämnen

Kvartsfinal 1 120310

1476131 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 1 120310

Huge: Så går det när man skummar. Åt helvete.

Tyvärr har ju kvalitén gästboken den sista tiden blivit något man bara orkar skumma, så inga svar just nu kan ju vara dåliga trots allt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
NuMo: Skumma en gång till så märker du att jag heller inte vände mig till en modoit utan till den tikare som uppträdde minst sagt tragikomiskt genom att agera jätteglasmästare i ett jätteglashus.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Huge: Du bjuder ju på tragikomik. nu har jag bara skummat, men tyckte mig uppfatta att det inte var en modoit som skrev det där.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Hahaha kul och läsa här inne! Modoiter suck suck
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Hahl Bundy: " Man klagar på er ibland men maken till värre supportrar än Brynäsarna har jag nog aldrig hört eller sett.
Helt otroligt. Man blir ju mållös"

Du har inte skärskådat er själva märker jag.

Haha, stor komik...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Wayne Gresky:

Tycker man kan likna Brynäsfansen med en sekt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
MarcusElving: Givetvis ska man inte dra alla över samma kam. Alla är individer oavsett vilket lag man hejar på. Det går dock inte att komma ifrån att man får känslan av att någon öppnat en låst dörr till en annan dimension och helt plötsligt så väller det bara ut en massa brynässympatiserande orcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Hahl Bundy: Dra inte oss alla över samma kam nu! :)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
spud: Lungn i stormen. Klart det var ett felaktigt beslut som gav oss en direkt felaktigt mål och vidare en oerhörd, jättefördel i matchen. Men matchen är inte slut vid 1-1 och det var mycket kvar att spela. Vi åt oss in riktigt bra efter detta men det var inte slut på tabbarna från de randiga ändå. Riktigt uselt att sånt här händer i en kvartsfinal, men det har hänt förr och kommer hända igen . Som supporter är man bara glad att det inte drabbade oss denna gången. Om du anar så många gånger jag velat kasta ut tvn! Men det är som du säger, sista månaden har vi fått en del konstiga beslut med oss. Tur förtjänar man säger endel, vi har hur som haver gjort vår hittills bästa säsong so far, över hela säsongen. Tycker däremot att det var starkt av honom att öppet erkänna sitt fel, tror inte det händer igen på ett tag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Frisco:

Är det bara jag som tycker att utvisningen på Pierre Johnsson är mycket märklig, vad åker han ut för, skulle ha förstått det om han åkt på en tia, kan någon förklara?? 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Hahl Bundy: Ja de har ju funnit på HS länge, men de har ju som hållit sig i sin hörna och man har varken besökt dem eller tvärtom. 

Det var bättre förr, innan man bekantade sig.

Dock kan man ju se fram emot nästa säsong när de tappat alla juniorer och återgått till att vara en slagpåse. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
spud: Man klagar på er ibland men maken till värre supportrar än Brynäsarna har jag nog aldrig hört eller sett.
Helt otroligt. Man blir ju mållös
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
spud:Jag tror du får vara glad om du kan få Brynäsarna att erkänna att Jorden inte är platt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Kan man inte få en funktion där man ignorerar ett helt lags supportrar? 

Det är ju larvigt, hur fan kan alla ha så svårt att erkänna att de vann för att domaren gav bort segern? 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Sa han sanningen då? Det vet vi ju inte.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Bad_Brett:

Starkt av Morgan att erkänna sitt fel i tv iaf.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Modoante:

Det där är faktiskt bland det värsta jag har sett. Helt otroligt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
zigge:Och Brynäs vinner match tack vare att dom har domarna med sig igen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie:Om vi är enöga cykloper, må Brynäsare va utrustade med 2 emaljögon!

Maken till efterhandskonstruktioner som de kokar ihop nu, "alla andra har fel, endast BIF har rätt".

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Måste säga att jag börjar gilla Wikegård mer och mer. ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wikegård som är Brynäsare kan då inte anklagas för att vara partisk.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie:Haha, hörde ni Wikegård på C+ nyss?? Inte direkt impad av Järnskrot o Larsson...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie:

Ha ha Wikegård går hårt åt Brynäs gnäll.

"Larsson åker runt som en bortskämd snorunge och gnäller"

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Gusse:

Det är väl det tycks jag minnas. :)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie:Morgan Johansson..Är inte det Dick Axelssons vän?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Rytter:

Exakt, tragiskt att en domare kan göra sån tabbe, det är fan inte ens en tabbe utan ren å skär jävulskap.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Modoante:

Nej dom gnäller aldrig. Tränaren var ju bara på väg ut på isen efter 2-1 målet.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie:Brynäs har ju haft domarna med sig hela säsongen så man borde inte vara förvånad.Men dom är likt förbannad det lag som gnäller mest.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Att Jonsson åker ut känns som en efterhandskonstruktion av domaren. Han kom på att han hade höjt armen och tagit en utvisning och därför  isf varit tvungen att döma bort målet. Så han ändrar sig och tar ut Jonsson istället, kan fan inte se att han gjorde något som skulle gett en 2:a där. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Rytter:

Haha vilket skämt. Solklar utvisning, domaren höjer armen för Brynäsutvisning men då gör Brynäs mål och domaren dömer mål. Skandal.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie:

Borde inte det där vara 2 minuter på Lavander precis innan målet? Han hugger ju för fan av klubban på backen precis innan målet.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Silfverberg och Järnkrok ser lita mjuka ut när Pierre Jonsson kör.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Trodde du tyckte Modo´s matcher var mer intressant? Du ger ett okunnigt intryck, hur länge har du följt ishockeyn? Du har aldrig spelat själv antar jag?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Viktig match idag med. Heja Frölunda!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Verkar inte gå så bra för MoDo, tydligen räcker inte Malkucsh och Fjompa till... Näe, tacka vet jag LOOB. ;)

Neeej, men utan skoja allt för mycket tror jag faktiskt Modo är inne på rätt spår, ni har ju tagit efter oss sa vad kan egentligen gå fel?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
MODOJohan: Äntligen ett Modofans med lite koll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: De var ju bättre totalt sett
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

MODOJohan:

Du tycker SAIK imponerade i sin lada?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Känslan är inte så där jätteövertygande..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

MODOJohan:

Varför skulle vi inte? Det där var nog bland det korkaste jag hört. Tur inte spelarna tänker som du.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

yngwie: Som att vi skulle ha en chans mot Skellefteå även med Danielsson? Knappast... Tror mer på en rätt klar 4-1 i matcher till Saik.

Det är för en gångs skull trevligt att vara på "vinnarsidan" i tabellen och få se lite slutspelshockey. Ett fall framåt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Verkar dock som att fransosen vilade från träning idag. Så något är det ju. Om det sedan är skallen lär de inte berätta.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Hade Bellmare blivit skadad hade det nog blivit avstängning. Där hade vi tur, hade vi förlorat Danielsson hade vi nog kunnat hälsa hem i detta slutspel.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Ja, den mentaliteten krävs nog från flera för att det ska gå vägen.
Tycker ändå att ni håller spelet uppe bra och tar dom på rätt sätt.
Gäller bara att orka jobba ner dom i egen zon i 60 minuter och sen vara lite effektivare när chanserna kommer.
Och vad hade ex hänt om Danielsson ribbträff istället resulterat?
Små marginaler, som vanligt....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Icing-Ove:

På måndag växlar vi upp en växel till!!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Huge: Vi får väl se om domarna klarar hålla den nivån de satt. Att det helt plötsligt är okej med armbågar i ansiktet ger spelrum för ofantligt mycket fula grejer i fortsättningen.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove:Vi får hoppas att fler visar den metaliteten annars så tar modos säsong slut på Fredag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Huge:

Schremp tyckte jag visade en jävla grym vinnarmentalitet. Syns att han vill vinna guld med MoDo.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Mano: Tackar. Helt Ok att svara med ngt Brynäs-relaterat om det bara hör till sakfrågan. Som sagt: fokus.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Huge: Den som svarar Huge nu med något Brynäs-relaterat åker på en dagsedel. Fokus.
Kommentera

1476131 · »