1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484035 inlägg · 4079 ämnen

Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

1477632 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
renen: Ja, det är frågan. Med två backar som coacher så hade man ju önskat att försvarsspelet - i alla fall i egen zon - skulle vara bättre. Jag såg ett kollage över målchanser som SAIK hade och jag ändrar mig. Westin är klart sämre än Skinner faktiskt på den detaljen. Han är ju så fel varenda gång:/
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
J F K: Ja vilken av våra backar har ett bra markeringspel? tycker varken Jonas, Ahnelöv eller Tolle är några klippor då det gäller detta särskillt i bp.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
renen: Westins markeringsspel är nästan sämre än Skinners faktiskt. Sedan är han rappare på rören och mer rejäl, men faktum kvarstår att han är bedrövlig i markeringsspelet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Wayne Gresky: Skinner är ett skämt! Vestin däremot tycker jag har gjort en helt stabil comeback.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
spud: Tråkigt om det är en skada, men faktum kvarstår att laget spelade stabilare efter att han försvann. Med backar som Westin och Skinner krävs det iaf att forwards klarar av att ta sina markeringar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Wayne Gresky: Sist jag såg Anton linkade han av isen efter ett skott på foten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Gusse: Ett stort problem i boxplay är att Skellefteå får alldeles för mycket utrymme framför mål att slå in returer på. Som det är nu hinner vi varken ta bort förstaskottet eller ha tillräckligt med folk som städar undan returer. Jag undrar om det inte skulle vara bättre att krympa boxen mer när den initiala pressen inte funkar och iaf se till att ha rejält med muskler framför mål? I stort sett samtliga av Skellefteås PP-mål kommer ju från ett par meters håll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Sawchuk: Blev Hedman bänkad efter den hårresande markeringsmissen i förstaperioden eller vad var anledningen till att han blev ersatt med Byström?

Kalus spelar inte mycket i matcherna, men jag tycker ändå att det är ganska imponerade med att han spelat 16 matcher i klubben och fortfarande inte varit inne på ett baklängesmål. (Även om han rent moraliskt var de efter katastrofbytet i kvartsfinal 1.) Han delar ut tacklingar och var den som jobbade fram kvitteringen igår. 2 utvisningsminuter på dessa 16 är också ett klart godkänt facit.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Vi får inte bli lika stillaståeende i våra boxplay heller.Förbättrar vi vårat boxplay så har vi stora chanser.Det är där vi brukar förlora våra matcher.

Vi har säkert förlorat 3 av 5 matcher pågrund av vårat usla boxplay under säsongen.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

 Jag tror det är viktigt att reta Goren, sätta press på Klingberg och Jocke i mål o.s.v men framför allt tror jag det gäller att vara riktigt tuff och spela riktigt hårt mot Jimmie Ericsson som är Skellefteås hjärta och själ.

Precis som vi tog bort Davidsson i slutspelserien för tusen år sedan så måste vi marginalisera  Jimmie i denna serie.

Jocke Lindström har också en tendens att vika ned sig när han utsätts för tung trafik.

Se till att Jimmie, Klingberg och Jocke får minst ett par rejäla proppar varje byte samtidigt som Tollefsen får leka Lasse Lindgren med Goren så tror jag vi har stora chanser att vända denna serie

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

spud:Nu förstår ja inte riktigt. Lumberjacks? Packad en onsdag? Jag tog bilen och såg en kvartsifinal i Schtaan! Man ung, absolut! ;-) Om fyra timmar ska jag upp för att jobba som många andra godnatt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

bj21: Hannu Pekka var inte på allstars 2 timmar efter match, har han blivit religiös?


Allvarligt Lumberjacks, hur mkt ska ni ha för att fimpa "alla dricker grogg i MODO" flaggan? Förutom att den är smutsigare än ett lakan på en bordell så är den fult tecknad. Att sen texten får bäraren att framstå som en missavlad timråit gör knappast något bättre.

Sen kan man ju undra varför man måste vara packad en onsdag när man åker till Skellefteå och går på hockey, unga män som gör nåt tillsammans måste vara fulla? Blir det homoerotiskt annars? 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Vi var inte många men det känns väldigt bra att ha varit där. Inatt sover man bra!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Monno: Står inte på hs att du håller på Modo, men när jag kollar dina tidigare kommentarer så kan jag styrka att så är fallet :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Nog kunde man se att det finns en liten enögd Modoit i Forsberg när han tyckte det var straff för oss. :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Bad_Brett:

Nu var du fan tvåa på pucken! ;)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Wayne Gresky:

Kedjan är inte starkare än svagaste länken. Tre nycklar till framgång:

- Reta gallfeber på Goren

- Forechecka Klingberg

- Ramla in i Eriksson

Skellefteå är trots sitt powerplay bäst i snälla matcher där de kan spela sin fröjdiga ishockey ostört. Destruktivt spel med mycket avblåsningar är förmodligen medicinen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Wayne Gresky:

Vi ska fortsätta på den inslagna vägen och få Goren att koncentrera sig på annant än hockey. Sen ska vi mata Eriksson med skott och gärna åka på han lite fint. Han ger ett osäkert intryck.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Gerdin: Känslan är dock fortfarade att Skellefteå tappade koncentrationen en smula efter 1-0-målet. Ett par målvaktstavlor senare så vred de upp farten igen och vi fick genast problem att värja oss. Jag hoppas vi klarar av att få ett bättre grepp om matchen på fredag, för på det här sättet lär vi inte lyckas vinna fler matcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Det är väl till att komma in hit och prata om vad som var bra nu när vi vann en match :)

Tellqvist var som andra sagt grym ikväll och det behövs om vi skall kunna skaka SAIK.

Mycket mycket mer känslor i denna match och det känns så JÄVLA BRA att de äntligen visar att de VILL litegrann...

Denna match var det dessutom något svårare för SAIK att gå rakt in på mål. Fortsätt gärna! Det fanns dock tendenser att släppa in dem alldeles för lättvindligt.

En sak som man är mycket nervös över är hur vi agerar i boxplay. Tycker det är alldeles för enkelt i och med för dålig press och stress. Visserligen kan man inte rusa, men iaf visa att man är där :)

Ser iaf fram emot en förhoppningsvis riktigt spännande match på fredag!

NU FYLLER VI ARENAN!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr: Att hans fru är det hoppas jag inte:P

Hur menar du på frågan om jag håller på Modo?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Monno: Klart. Alla är rädda för Tolle, tom hans fru. Håller du på Modo förresten?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Lumber Jack:

Hahaha ja, det var härligt att se. Det är så här slutspel skall vara, inte som det där sömnpillret senast.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Lumber Jack: Så pöjkstackarn ska tass i matcher som dessa!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr: Jo men surt för Modos fanns att Saik kvitterade på "tuffingen" Gorens "filmning".

Lite skoj är det ju faktiskt att Goren käftar som mest när Tolle inte är på isen, tro om han fick sig en tankeställre när Tolle tryckte ner han som ingenting i förra matchen?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Bad_Brett:

Shremp förtjänar bättre kedjekamrater men är ändå alltid matchvinnare. Killen är en superhjälte! 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr: Favoritbytet var när förstafemman var inne och samtliga herrar var på Goren och pickade och psykade honom efter avblåsning. Han såg helt uppgiven ut till slut.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Bad_Brett: Måste kännas tungt för alla Skellefteå spelare och fans att han fick avgöra efter alla fula smällar han gav ett par gånger under matchen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Icing-Ove:

Schremp såg het ut hela matchen. På något sätt känns det ganska logiskt att det var han som fick avgöra.

Nu förväntar jag mig ett fullsatt Fjällräven Center och visselorkaner på fredag.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Sawchuk: Möjligt, men jag minnar att det dröjde inte länge innan straffen började...


Edit: Kan inte stava längre

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Bad_Brett: När ska Arto och grabbarna lära sig att det inte spelar någon roll med farten? Schremp har väl satt typ hälften av sina straffar i år, varav alla gått lika segt.

På Rönnqvist låter det ju nästan som att det är svårare när det går så sakta då målvakten inte får nån fart eller moment med sig för sidledsförflyttningar.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr:

La den snabbt?

Var ju Conny Strömberg fart på den.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr:

Schremp vill vinna SM-guld med MoDo, det syns! 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Bad_Brett:


Ja hann aldrig stänga av ljudet på Webbradion då han la den så jävla snabbt

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr:

Själv blundade jag när Schremp lade straffen och intalade mig själv att han skulle missa. Fungerade perfekt.

Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Monno: Sen måste jag faktiskt säga, Tellan har fått mkt skit senaste dagarna. Men idag är det han som är hjälten.

Vi vann absolut inte på bättre spel, skulle säga att vi bara är bättre än SAIK på en punkt idag, och det är målvakten.

Eloge till Tellan!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Poffa: Haha, what you said.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Patrik Källstr:Jo jag vet det tänkte mer på den ekonomiska biten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Sawchuk: Sant. Jag har haft många konstiga saker för mig när jag velat att Modo ska vinna. Ignorerat matchen och kollat hur de gick på sporten efteråt, endast följa via text tv och mer sjuka grejer ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Wayne Gresky: Fasiken vad jag gillar Anders Forsberg, han svarar utan krusiduller bra på frågorna och ser objektivt på situationen. Skulle vi gissat att typ Bulan stått å diskuterat huvida det är Schack vi spelar eller inte?

Nä men, på tal om framtiden så hoppas jag verkligen verkligen att Forsberg nån dag blir coach hos oss=)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Modoante: Jadu, än så länge har vi spelat bättre på bortaplan...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Straffen är solklar.

All heder åt Anders Forsberg som agerar väldigt, väldigt stort. Inget gnäll, ser på situationen, säger att det är straff och sedan släpper det. Lite annat än dum-Bulan. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Patrik Källstr:

Det kallas antijinx och fungerar ungefär som Voodo. Så långt har jag sjunkit. Då man tror på Modo går det ju åt helvete.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Sawchuk:

Vad lever du i för värld? MoDo äter ju upp inavlen! 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Wayne Gresky:Drömmen vore om vi kunde vinna ännu en match  så att vi får en till hemmamatch.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Sawchuk: Inte för att jag heller tror/trodde på Modo speciellt mycket efter två raka torskar, men du är nog den mest självkritiska Modoiten jag hört :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!
Sawchuk: Skellefteå kommer att vinna klart på fredag. Likväl så tror jag att MoDo kommer att ha nytta av den här segern nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Wayne Gresky:

MoDo vinner med 10-1 hemma. Skellefteå har ju mesbackar över hela linjen. Total överkörning väntar. Härligt!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 120314 Våga skjuta, tufft att göra mål!

Icing-Ove:

Men vi får inte glömma att Skellefteå ändå kommer att vinna på Fredag, eller hur?

Man kan till och med satsa en stor slant på det.

Kommentera

1477632 · »