1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532523 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{9682}:
Hände det något med Woods? Såg inte han på slutet och inte på isen när dom tackade, eller är det någon annan som såg han?

{8225}: Vi slog AIK! Vi är ändå rätt bra!

{7639}: Första slutspelsmatchen drar sällan några större siffror av någon anledning. Samma sak ifjol men sen snittade vi över 5500 efter det.

Esox: Fina trakter, bodde i Storsjö Kapell en kort tid i barndomen och brukar åka upp o fiska där, njut av livet

{7639}: Så är det nog. Är dock ett utbrett fenomen.

Jag slog över till lövenmatchen och det första man ser är glädje och skratt trots att ett mål just blev bortdömt. Hur kan det alltid vara så att Björklöven alltid känns som mer harmoniska och ”bättre” lagbyggen än oss? Under försäsong pratas det alltid om att vi köper så jäkla välscoutade spelare som ska vara bra karaktärer och även funka i omklädningsrummet medan vi samtidigt vill tro att löven köper allt som är till salu och hoppas att det ska bli bra, men i slutändan har vi alltid ett psykologiskt underläge pga deras ”lagkänsla” och spelglädje (trots att dom har en av Sveriges mest osympatiska tränare), är det vattnet?

Ben Perrault: AIK är lite av ett beigt lag som bara bemödar sig med grishockey mot Djurgården också. Tycker det är mycket av deras tama snäll-hockey som färgar matchbilden också. Känns som att det sett ut såhär hela säsongen mot dem.

Vi borde kunna ta tag i taktpinnen och få matchen dit vi vill på ett tydligare sätt.

Ben Perrault: Jag kommer också att öka..Sen springer vi hand i hand i Umeå när vi vinner allt!

Confusius: 4200 är rätt kassa siffror på en slutspelsmatch i Hägglunds. Väntar alla på semi eller?

Bad_Brett:
🤣🤣🤣🤣

KB: Det här blev precis som jag trodde. Kramp, nonchalans och avsaknad av ödmjukhet. Vi kommer undan med en seger tack vare en grym målis. Hur ska vi ens överleva en kvartsfinal när vi är utspelade mot det 10:e placerade laget ☠️

jonsson: helt enligt beräkningarna med en halvdann match. Vi kommer gneta genom denna serie på detta vis för att sen steppa upp och bara öka

Confusius: Tyvärr pinsamt dåligt med publik idag! Endast 4700!

Jan-Erik : Det var många som såg väldigt nervösa ut ikväll. AIK vann alldeles för många kamper där ute. Starkt å stänga matchen i 3e efter den bedrövliga 2 perioden. Ner med axlarna å gasa på söndag!

Confusius: Diskmaskinsbajs också.

Dundee: 1 av 12 vinster ✅

Men ja, förväntar mig de första 10-12 minuterna av dagens match över en betydligt större del av match 2 om det ska leda nån vart. Riktigt fint att se när vi väl kommer upp i nivå.

Confusius: Det är bara deras ståplats som får uppmärksamhet. Ingen som reflekterar över de många tomma stolarna på sittplats

Confusius: Ser halvbesatt ut på sittplats i Umeå, antar att det ändå kommer att vara 5400 (räkna som Löven)

Jag såg J20:s match i pausen. Där har man verkligen gett upp. Tycker vi ska låta Umegård spela med A-laget, i en kedja med Helmer och Theo som absolut gjorde vad de skulle ikväll.

Robin Ztorken L:

Ja, det va Inge styrkebesked direkt

Tarasov: Hahaha!! Vi måste slänga handväskorna nu!! Det är slutspel mot fucking Gnaget!! Du kan hockey!

{5647}: AIK gjorde en väldigt bra match. Får se om vi får ångra att vi inte valde Västerås som jag tycker har ett baconpsyke speciellt mot oss.
Men det är väldigt svårt att sätta en guldstjärna på en i vårat lag ikväll? Älskade att se Vela och Pettersson som verkligen vet hur man ska spela i ett slutspel. Näsén är så långt ifrån en slutspelsspelare som det går att bli.

{9682}: Vara utspelade stora delar av matchen och ändå lyckas vinna är ett riktigt styrkebesked

{9682}:
Jag kommer räkna detta som en seger för AIK såhär får det inte se ut!!! Många 👜

Ben Perrault: Ja skönt att det är segrarna som räknas

bengt88:

Styf ser otroligt fin ut rent tekniskt, ser ut att flyta fram på isen.

Jan-Erik : Rostiga MoDo vann. Det tar vi med oss.

{7639}: Vi vann den första svåra matchen mot ett lag som är i matchtempo. Självaste Skellefteå klarade inte av det igår i motsvarande situation. Stark av oss.

95,6% på Gudlevskis, det kan han fortsätta med👍🏻

Skön och viktig seger, men vi måste upp spelmässigt. Aik tävlade betydligt hårdare en oss idag. Nu är det bara ladda om för Söndagens drabbning.

bengt88: Jag gjorde en dålig match. Drack rom & cola och bråkade med Brynäs.

{5647}: Tycker även Brickley,Sven och Helmer gör en riktigt bra match

{9682}: Sylle gjorde precis 2-0 i tom kasse.

hockey_21: Vann vi? Det sa jag väl tidigare. Jag kan hockey! Är vi fortfarande bäst?

{9682}: Gillar AIKs tränare. Blir bra matcher detta med respekt mellan lagen! Inget överdrivet heller. De kunde flippat ur när vi sköt och deras målis tappat masken

hockey_21: Vinnare vinner helt enkelt! Sträck på oss!!!

hockey_21: lugna o fina nu allihopa, Modo vet att det är 11 matcher kvar

Det här mina vänner är en stulen vinst. Fast nu är det dags att spela slutspel på söndag.

{9682}: Vi vann ju, att spelet ser ut som skit spelar ingen roll.

{5647}: Är sur som den sur-Jämte jag är! Kan se skit när jag ser det. Hade jag varit i Ö-vik hade jag bjudit JanneG på en öl...

Hakning-Henrik: skulle säga att han drar på sig spelare o konstant tappar pucken. Hade han lärt sig när nog är nog med dribblande så skulle allt va mycket bättre.
Stånga betongvägg med enbart keps på är ingen vinnande taktik.

Hakning-Henrik: Fast poängen med att dra på sig två-tre spelare måste väl vara att passa någon av de som blir fria. Inte dribbla tills man tappar pucken. Då blir det bara kontraproduktivt

{5647}: Kunglig formation att slänga in där i slutet. Vela, Ohlson och AP.

Nu kan grabbarna släppa mer axlarna och köra vidare.

{5647}: Tycker AP är helt ok också. Men i övrigt...

Hakning-Henrik: jag tycker jag har varit sparsam i sågandet idag 😃

MorganaLefaey: Södergran, Vela och Ohlsson får berätta för de andra att vi faktiskt spelar slutspel nu.

19MoDo21: Chilla med sågen ang Niederbach. Han flrsöker visst det. Pucktapp, ja men han drar på sig 2-3 spelare genom att våga hålla den och skapar mycket yta åt övriga i kedjan...

{9682}: Det är så vårt lag är byggt.

19MoDo21: så oerhört skönt. Men ack så orättvist.
Men nu kanske vi kan få lite fart i nästa match.

19MoDo21:

Tror fan det va inövat, om man kollade på taktiktavlan före

« · 2498416 · »