1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532528 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{9682}:
Hände det något med Woods? Såg inte han på slutet och inte på isen när dom tackade, eller är det någon annan som såg han?

{9682}: Vann Vi? Så länge inte Nässen o Niederbach är på isen om vi ska försvara en ledning i slutminuterna, är man harmonisk(Adam o Sebbe däremot är stöpta för att kriga i slutet). Tycker dock Hinken begick tjänstefel när han inte signade Brashear. Vem ska skydda Bernhardt framledes? Motståndarna kommer att gå hårt mot vår Stjärna. Men så kul med slutspel

Vinst är vinst i slutspelet. Fyfan vad skönt med seger idag även om spelet kanske inte var 100%. Viktig med vinst i första matchen🥳💪😁

KB: ligger sjukt mkt i det här. Dom lyckades verkligen få in modo i sitt spel.

Modomas: Jesus fucking christ, det där inlägget var nog årets märkligaste och mest omotiverade gnäll

{10015}: nja fast kan vi inte slå aik hade det väl knappast spelat nån roll om valt VIK? Ska vi gå upp , och det är det enda jag bryr mig om, så ska det inte spela nån roll om vi har vik eller aik.

Nucky: gnäll? Reflektion…

Greenwolper: 11 vinster återstår då!

Är orolig över att Aagaard var ganska osynlig idag. Ursäkta mig, men visst gjorde han knappt det i slutspelet? Minns att han gjorde något eller några mål mot Kristianstad men i övrigt syntes han väl knappt i slutspelet då heller?

Modomas: Varför spelar det roll om nån lövare skrattar efter ett bortdömt mål?

{10015}: Spelade fram första målet, alla var väl rätt osynliga efter första 10?

{7639}: Det tycker jag inte. Samtidigt så är väl inte Aagaard känd för att sticka ut.

{7639}: Hoppas laget är inne i detta nu. Det är för fan slutspel! Ska de åka runt och mysa i en kvart kan hellre sitta på bänken!

Modomas: fast det var väl rätt kasst underbyggd reflektion? Lövare skrattar lite hånfullt åt domarna vid bortdömt mål är ju en alternativ tolkning. Att löven, som inte har spelat i shl på typ 20 år, skulle ha nån sorts supermoral/laganda ställer jag mig tveksam till. Men visst, dom har en bra sportchef och rejäl budget.

Modomas: Vi är fortfarande med i slutspelet, tycker tvärtom att vi har ett psykologiskt överläge, som man ska ha som seriesegrare.

Att sedan dagens match inte var nån höjdare är en annan sak.

Tror Karlin står där o smågnäller en månad till innan han slutligen bara garvar

{9682}: första matchen mot ett lag som spelar varannan dag, blev bra till slut. På söndag blir det andra bullar när vi är i matchtempo igen

hockey_21: ingen alls, du missar uppenbarligen poängen, en tv-pucksglad främlingslegion, nåt måste dom ju göra bra.

{10015}:Han gjorde dock 5 mål i det slutspelet, flest i MoDo, så du får hitta något bättre argument

Modomas: Vad är bra med att torska 2 finaler i rad?

{9682}: Nu får DU skärpa dej Ove. Ingen ny matchtråd o bara knappt 40 timmar till nedsläpp? Vad gör du på dagarna :)

{8225}: Lyssnar på flummig musik och är inne på Brynäsforumet...Kanske dags att jag skapar en ny matchtråd ändå...

{9682}: Flummig musik är helt OK, sprid gärna, men var snäll mot Brynäs, dom är sköra nu

{8225}: Jag är snäll långt in i själen..

{8225}:
Förslag vi kör en matchtråd per serie

Tarasov: Kan du ändra titeln då?

Modomas: Haha dessa supportrar som sällan skriver och bara kommer in och skriver om "andra lag". Användare från 2022, stor möjlighet att du håller på ett annat lag i grunden. Löven är experter på att förlora finaler, och dom kommer att fortsätta vara det :).

{9682}:
Fixat

{9682}: Vass moderator vi har, bäst i klassen

Tarasov: Datumet kanske borde bytas ut mot bara 2023

{9682}: Det har jag aldrig tvivlat på, förutom Mahatma Gandhi och Aagaard är du nog den vänligaste personen jag stött på, även om några Lamor från Tibet varit hövliga

Hampie: Modo sedan -79, innan dess var jag för ung för att ha någon bestämd åsikt. Har hängt/läst här under flera år, du är väl inte heller en av de mest frekventa skribenterna? Men vi släpper det, jag är fortfarande övertygad om att vi i år är det bästa laget och för första gången på allvar har chansen att gå upp sedan debaclet mot Leksand.

Vi slår löven i bäst av sju trots att jag har en känsla av att dom har en ännu bättre lagsammanhållning än oss :)

{8225}: Lärde mig i skolan att han hette Mohandas Karamchand Gandhi för att Mahatma var en titel. Han hade nog inte blivit en bra hockeyspelare dock.

{5647}: Gandhi och Buddha är MoDoiter. Vi behöver dem mot Gnaget!

{5647}: Haha, vilken skola gick du på? Men han var kanske dock en bra landhockeyspelare, Indien o Pakistan dominerade ju förr, men samma med Pele, förstår att artistnamn förenklar ibland

Tarasov: Motsäger aldrig en modorator, men det lär bli tungt med enbart en tråd per matchserie

Modomas: Nä det har du rätt i, skriver inte så mycket själv heller.
Är bara så otroligt trött på denna "rädsla om löven osv"
Dom är favoriter enligt många, men låt dom vara det så tar vi dom i en final 👌

{9682}: Haha, puffinho, får byta alias då, vad blev du? Ovinho?

{8225}: Oveta

{9682}: Bara mellan oss då, oveta betyder får på spanska, men kanske är mer hjältemodigt på portugisiska.

dock skönt att vi har 1-0 i matcvher och kan börja varva upp igen

{9682}: förstår ingen av er förutom dig då Ove
Du kan hockey
Vi startar trögt för vi har 11 matcher kvar
Helt enligt plan

Ben Perrault: Orkar vi med 11 vinster till framför datorn? Jag måste motionera runt Dyngdiket om jag ska palla med detta.

{9682}: hmm, du måste träna inför Vasaplan. Rask språngmarsch till tonka och hem sen

{7639}: Humor då Wennerholm tycker att det var en dålig publiksiffra i Övik och då var det alltså 4200 i Hägglunds. Sedan har han mage att skriva "Det var inte fullt i Umeå heller, men 4 710 för ändå anses som bra med tanke på att det är match på söndag igen och bara 500 från fullsatt". Och då tar han alltså inte hänsyn till att Umeå är en mycket större stad utan menar att 4200 är en dålig publiksiffra medan 4710 är en bra publiksiffra. Frågor på det?
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/76jegB/modoaik-i-hockeyallsvenskan-publikrusning-tvartom

Jan-Erik : Kvällstidningar är kända för att låtsas vara dumma med flit, för att få klick. Stavar gärna fel och annat. Letar reaktioner. De ser vilka klubbar som skapar flest rubriker.

{9682}: Ove har som vanligt, koll.

Jan-Erik : Nä inga frågor, vi vet alla hur slut Wennerholm är.

4200 i en stad på ca. 33 000, mot 4700 i en stad på runt 92 000. Wennerholm har verkligen räknat här! Och av TV-bilderna att döma var det INTE 4 700 i Umeå.

Det är förresten skamligt att en så stor sportstad som Umeå inte har en större, modernare och mer respektabel arena för stadens hockeylag!

Jan-Erik : Samma man som för flera månader sen skrev artikeln "Den 14e Mars börjar kvalet mellan HV71-Malmö"

Efter det började HV vinna mer och Brynäs började torska mer. Gubbjäveln borde bara hålla käften och sluta skriva artiklar.

Jan-Erik :
Tycker jag känner igen det där 😂

{8225}: Häftigt! Jag längtar till i sommar då jag kan åka ner där. Sölvbackaströmmar lockar naturligtvis men jag antar att det finns andra ställen. Åker förbi flera fina mindre strömmande vatten som ser fina ut. Sen är vinterfisket inget jag gjort tidigare men som jag ser fram emot.
Stugan jag skaffat ligger uppe vid Kläppen, med utsikt över Dunsjöfjället och Torkilstöten och jag har hört att fisket bort över Dunsjöfjället också skall vara bra. Jag har helt enkelt allt kvar att lära här när det gäller fisket.

« · 2498416 · »