1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532599 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Tarasov: Hur gammal är Näsén, 27-30?? Har han inte lärt sig ett mikrogram om hur man spelar försvarsspel vid det här laget, så kommer han inte heller att göra det nu!!

Du kan inte stöpa om människor i den åldern. Enda lösningen är att ersätta. Fast nu är ju Hinkens och Karlins filosofi att ha spelskickliga backar, och då får vi köpa det.

I Allsvenskan betyder tyvärr i 9 fall av 10 att "spelande" backar är usla defensivt. Backar som kan hantera både offensiven och defensiven spelar inte i Allsvenskan, dom spelar i SHL eller högre.

Jag tror att Gradin, Karlin,Holmström, och Sundell måste sätta sig ned efter säsongen, och ta sig en rejäl funderare på om det är den här filosofin som ska gälla om vi vill ta oss upp till SHL?!

Tycker att Karlins gnällande efter förluster, och jag hör nu Gradin också, om att vi spelar för komplicerat bakifrån, att vi håller pucken för länge, inga snabba första pass, faller lite platt faktiskt, för kritiken efter matcher har låtit exakt likadan under hela säsongen, som jag nämnde här ovan. För det är ju faktiskt Gradin/Karlin som satt ihop truppen på det här sättet, dom vill ju uppenbarligen ha överkonstruktiva backar. Och då får man ju ta att det ser ut såhär!

Det har väl framgått vid det här laget att jag personligen tror att vi måste ha in en 2-3 backar som är relativt storväxta och kan hantera defensiven först och främst. Sedan tror jag att vi måste komplettera forwardssidan med en 2-3 stora, fysiska, jobbiga forwards a la Oskar Nord, Emil Alba.

"Jag vill inte hänga ut Näsen, men..."

Alla meningar som slutar med "men" kan man inte ta på allvar!

Pekka Arbelius: Det stora problemet är att vi inte klarar AIK, press..
Våra backar är helstressade, vilket leder till att vi inte kan komma samlade i offensiv zon.
Förutom målet skapar vi ingen, noll och intet.
Vi spelar som det vore omgång fyra, halvslappt minst sagt.

Gavelo: Jag har fan inte sett så många holding the stick i mitt liv. Det har varit helt vansinnigt.

{5647}:
Ja den luktade kompensation, klubbhållningen framför mål borde de tagit

{6870}: Undra hur semifinalen mellan Löven-aik kommer se ut. Tror 4-0 till Löven faktiskt

Gavelo: Domarna älskar 🐽 Vi vill inte se hockey i Sverige utan det är bökande och grisande. Pinsamt… Pinsamt är också MoDos uppträdande. Små, rädda pojkar som inte har den mentala styrkan att vilja vinna.

Sigge: Modo har sedan Karlin tog över inte spelat med press utan han förlitar sig på en tät box, vi släpper till extremt lite mål efter pass genom boxen men vi får och andra sidan tillbringa i stort 2 minuter i egen zon varje Bp.

{5647}: Helt ok slut på perioden, synd vi ger handicap varenda match.

Modo är ju lamslagna. Aik läser Modo som en öppen bok.

Och så avslutar vi med ett helt värdelöst pp. Modo borde lära sig av aik hur man spelar BP. Man måste gå aggressivt på puckhållare hela tiden. Vi brukar bara stå och se på som statyer medan de får göra sin grej.

jonsson: är inte det strategin modo har i denna serie? Om inte så är det konstigt att man lyckas visa det nonchalanta spelet i varenda pp och även de flesta bp

jonsson: Nonchalant spel överlag. Det är så jävla mjukt och mesigt.

{Nonchalant spel i pp

JoakimE: Ironiskt att de tar en felaktig utvisning när man släppt några sjuka fasthållningar av klubba.

{5647}: Händer hela tiden, domarna verkar inte ta för holding the stick

hockey_21: jämför ju inte skickligheten för det är inte ens nära men tuffheten i spelet har zuccarello och inte woods

Sigge: Synd att Ivarsson precis skrivit ett längre kontrakt med SSK, han hade jag gärna sett i MoDo-tröjan

JoakimE: Du kan inte jämföra zuccarello med Woods🤣

Tredjeformationen (antar jag) som var inne och jobbade en minut i anfallszonen senast förtjänar mål. De spelar primitivt, enkelt. Hoppas att de fortsätter med den positiva ishockeyn.

bollan123: Hur länge fick de hålla fast klubban där???

NuMo: Inte lika obehagligt som MoDo´s prestationer hoppas jag? ;)

JoakimE: Jo jag tycker att Woods svagheter har kommit fram väldigt mycket denna serie emot AIK. Han har tyvärr inte ens i närheten samma teknik och sinne för spelet som Halloran. Klass skilland tyvärr.

Sigge: Gud de sämst någonsin, fårflocken. Det finns väl ingen vits att mejla dina "åsikter" om du inte har några, du kan väl slänga med lite förslag som vi borde kopiera motståndarna i matcherna vi förlorar så vi vinner osv haha

Zource: finns inte på kartan!!

JonteD: Så länge man inte har notiser från flashscore på samtidigt ;)

Sigge:
Jag tror uppsidan är större i lära Näsen spela försvarsspel, eller tycker snarare han skulle bli lite mindre pretentiös med pucken i egen zon

bollan123: Ja alltså när man sitter och säger att Woods är för liten så säger jag direkt zuccarello och den poängen är förlorad.. Han är fanimig den tuffaste hårdaste snabbaste farligaste spelaren på isen varenda jävla byte och han är 170, alltså 20 cm kortare än Brickley men skulle likförbannat tackla han varenda byte om han behövde.. Det handlar mer om mentaliteten och kanske en gnutta talang som Woods inte besitter. Woods har nog inte den där foppa viljan att vilja vinna till vilket pris som helst och är väl därför han spelar hos oss och inte i SHL

Sigge: Det är ju alltid en vågskål det där som ledare om man ska bänka folk eller inte.
Där krävs det väl en hel del människokännedom, vissa blir helt sänkta av det, och kanske inte kommer tillbaka på länge, medans vissa tänder till och skärper sig.

Under en grundserie, och om det inte kostar viktiga poäng tror jag man ska vara lite kylig och låta spelare vara "dåliga".

Men när det kommer till slutspel och kostar enormt, som Ingman - Hasas 50% i baklängesmål ifjol, så måste man ju agera kan jag tycka, det kostar matcher, och det har man inte råd med i slutspel. Och det är ju på den nivån nu för Näsén tyvärr.

1-1 GÖTT EJK!!!

Modo-Målet:

Varför gör vi sånna pass? rakt ut i mitten

Sigge: eller så bänkar vi Näsén. sätter brickley med Bernhardt, wahlberg med Ingman och Folin med berg.

Sedan säger vi åt dem att åka ryggsäck och crosschecka ihjäl sig.

NuMo: Köp iptv av mig så ser du allt du vill titta på för 1500per år plus att du köper boxen för 1500 engångsbelopp 🇺🇿🇺🇿👍

bollan123:

Bernhardt gör ett otrolig insats när han läser spelet så bra. Fantastiskt.

{9233}: Vi måste gå samma väg som SSK gjort gällande backsidan. Stora tunga pjäser som kan spela enkelt är oerhört jobbigt för motståndarna. Krydda detta med riviga forwards med pannben som vågar gå på mål.

När vi åker i kvarten kommer jag skicka iväg ett mail till vår sportchef med förslag till värvningar nästa säsong. Nästa år måste vi bygga för slutspel, inte för en skön grundserie.

bollan123: Precis de där Bernhardt precis gjorde har varit helt bortblåst de 4 första matcherna. Åka skridskor och våga stöta där var modo så bra på.

bollan123: Det är verkligen sylt i Näséns grejer…

jonsson: Så jävla oförtjänt.

Tarasov:
Bernhardt har bestämt sig för att leda.

Viktigt

Woo-Hoo, EJK!!!

{9233}: Våran bästa spelare detta slutspel är Halloran och han är lika lång som Woods så jag köper inte det där alls. Kolla Kelleher förra året i HV. Tycker han hade lekstuga många matcher och då är han 10cm kortare än båda.

{6870}:

Måste ta bort Gynge annars gör han fler mål

Zource: Min fucking dator laggar upp sändningen så jäkligt så jag ligger hela tiden någon minut efter. Otroligt obehagligt.

Esox: Närmare 0-2,0-3 och 0-4

Herregud vi är verkligen helt under isen

{10015}: Hade jag varit Karlin hade jag dragit en flathand i bakhuvudet på både Nässén och kapten Wahlberg.

{5647}:
Viktigt att vi redde ut det här.

{10015}: Spelar ingen roll hur många krönikor som skrivs, han blir kvar

{10015}: AIK är och harr varit det klart bättre laget I fyra matcher nu, så att det ser ut som det gör är inget konstigt
Positivt att målet kom så tidigt, nu har vi gott om tid och reparera.
Mitt hopp står till att handlingsförlamad Karlin äntligen bänkar Nässen.
Det lär nog aldrig hända, han är uppenbarligen blind🙈

{10015}: Han tar för mycket djup också, så de kan enkelt spela ut sig. Han är verkligen inte alls i balans.

« · 2509420 · »