1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
{8225}: Varit inne på detta tidigare. Men återigen, varför har vi tagit bort viljans vackra namn hymnen innan introt? Sjukt mäktigt och bygger enorm stämning. Någon som vet orsaken? Vi måste återinföra den.

youtu.be/6w-uHsWzj9s

Gavelo: Näsen växer när vi leder med 3-4 mål. Men han ser tungsint ut när det är jämnare.

Skön vinst och 'tomtetimeouten' var Aromat på falukorven, pricken över ' i '. Riktigt bra match av oss. Och med den timeouten är vi nog med direkt på måndag!

{5647}: Trots att han är lika smidig och snabb som en Finlandsfärja, är han en viktig pjäs framöver

Halloran är ett fynd dessutom

Chamez: Brickley har sex poäng på fem matcher. Den såg man inte komma, även om en hel del kommer från att passa Halloran I pp.

Confusius: jag bagatelliserar inte det på något sätt! Jag säger bara som det är. Blomqvist är ju en idiot till tränare som talar om för sina spelare att spela fult. Det säger ju en del om hans desperation och vilken tränartyp han är.
Spelarna är ju människor de med! Tror definitivt inte att en spelare avsiktligt skulle gå in och hugga sönder någon och riskera kraftiga böter och långa avstängningar. Det han menar är att gå ut och jävlas med dom. Ta en fight osv.. även om det KAN resultera i att någon blir skadad.

Det är sjukt tråkigt att han ska vara så desperat att han tar den vägen. Det är låg klass och helt onödigt i mina ögon men som sagt jag tror inte att det är så ovanligt som alla tror. Men de flesta kanske inte säger det helt öppet till hela laget

{5647}: Ja, då får vi ju möta honom nästa säsong. 😉

Janne G: Vet att du är en hedersman, Allt Väl för Dej

Eller: Han ryktas till Malmö.

Tarasov: Kan bara hoppas att han avsätts som tränare, tror inte styrelsen står bakom hans uttalande under matchen. Det finns inga förmildrande omständigheter.

Klåparna: Jag skulle aldrig någonsin uppmuntra till något sådant. Sedan tycker jag fortfarande att Rahimi flera gånger medvetet skadat andra spelare. Den på Albano är tyvärr endast för att göra illa honom. Därför hoppas jag att Rahimi slutar spela hockey för vi ska inte ha sådana idioter på isen.

Janne G: Janne G, Sveriges mest reko gnagare. Respekterar dig

Silly: man kan ju inte bli avstängd för den där slashingen/efterslängen. Det är ändå slutspel. Sen kan det aldrig vara rätt att förstärka situationer (lite osäker på vilken situation du syftar på). Svensk hockey har ju ett gigantisk problem med filmare och det är uppenbarligen svårt för domarna att beivra det.

Gavelo: Nix det är Match, fast det innebär numera avstängning tillsvidare och inte per automatik att man blir avstängd minst en match

{8225}: grattis till segern, vill bara säga att jag och de AIK jag känner tar avstånd ifrån Blomkvists utspel som direkt bedrövligt, han hetsar redan adrelinstinna redan överkörda spelare på ett fegt sätt.

Bad_Brett: Betyder inte ”Game” automatiskt 1 match?

bollan123: Haha! Så nu handlar det om att eftersom Rahimi inte blev dömd enligt vad vi tycker så skall vi utgå från det. Patetiskt.

Att spela på gränsen , men inte över den, även om det är smutsigt kanske är AIKs enda chans att störa MoDo som är bättre. Det kanske vore bättre för oss att de redan innan förklarar för alla att vi är bättre och att de därför ger upp, eller ställer upp med juniorerna.

atomragnar: Självklart har han hunnit få till sig skriverierna om att det ska tittas på

Nieminen: Ungefär som J F K, kanske Anton Blomqvist och denne har något gemensamt.

Bad_Brett: Vi slår ut dom på måndag, en ren bonus om vi inte får några skador

{5647}: Tycker Norin bör få en match för den där slashingen. En av deras viktigaste spelare.

Apelsin: Skillnad på att ångra sitt agerande och vad han sa med att ångra det för eventuella konsekvenser. Tror på det sistnämnda.

Nieminen: Absolut. Men att spela så långt gränserna tillåter är ju tillåtet.

Utvisningar t.ex. är ju tillåtet att ta.

{8225}: Gath står för hur han är, det är respektabelt

NuMo: Fast vad fan spelar det för roll egentligen? Rahimis jävla tackling anmälde inte domarna heller utan det var Västerås jävla läkare som gjorde det. Var den okej tycker du? Det skickar verkligen inte bra signaler till spelare, sponsorer eller fans om man går ut och säger att vi "redan har förlorat matchen så spela bara fult nu"

{9233}: Tycker Gath är en gentleman jämfört med han som står i AIKs bås, hoppas inte smutshockey ska få oss provocerade till avstängningar framledes

{9233}: Tvivlar inte på att han ångrar det nu när det hördes, men tror inte en sekund på att han menade något annat

{9233}: Jag antar att det hade varit smartare att säga att "spela SMUTSIGT" Be a pain in the ass, osv.

NuMo: Han sa alla ord han sa, helt rätt.

Tarasov: Ganska billig förklaring, ganska låga krav för förklaring för att kalla det fair. Det är iaf rimligt att kräva att en tränare kan hantera känslor och frustration bättre än folk här och på twitter. Man kan inte säga och göra vad som sen bara skylla på att man var frustrerad eller arg och hitta på att de var fel ordval. Har man så kass impulskontroll får man iaf äga sitt misstag och lära av det. Han tog istället en 2 min för miscounduct med, han är inte ångerfull över vad han sa snarare för det eventuellt kan få konsekvenser han inte gillar.

Menar det är en anledning att folk med sådan impulskontroll är på twitter och inte i bås eller på isen.

Tarasov: förmodligen blev han påverkad av adrenalin/stundens hetta. Då kan det mesta komma ur ens mun.

Alltid tyckt Blomqvist vart en vettig tränare, så köper hans förklaring halvt nu i efterhand. Blev förvånad när han sa de orden i time-outen då jag aldrig sett honom som en Gath-typ.

Nieminen: Sanningen är ändå att han tillade. "Inga avstängningar".

Confusius: Han vet vad han sa, han sa samma sak på två språk. Att han ens försöker snacka bort det

Tarasov: Såklart den inte är ok. Han erkänner själv att det blev fel.

Tarasov: absolut. Lär få en böter kanske men inget allvarligt

{5647}: Nu står muppen och säger att det var vad han egentligen menade men att han bara hade otur när han pratade.

Chamez: Är det inte just det som händer när man uppmanar sina spelare att spela "fult", att skaderisken ökar något enormt???

Varför bagatelliserar du det? Tycker du att det är den här vägen vi ska gå i svensk hockey? Är det sådana här ledare vi ska?

Hur ska vi ha det i slutspel? Ska vi ha ett inbördeskrig för diverse psykopater, eller ska vi faktiskt spela sporten ishockey??

Känns som att vi i svensk hockey anammat allt som var dåligt med NHL för 20 år sedan. Dom insåg ju dock att det inte var hållbart, och fick bort det.

Hoppas verkligen att media spinner på det här nu, men är tyvärr nästan övertygad om att dom kommer att göra sitt yttersta för att tona ner det.

Fatta om det varit Karlin som sagt det där, hade varit på löpet på både Aftonbladet och Expressen imorrn

{8225}: Ja jävlar när de kommer tre mot en och Mikko Leinonen skjuter slagskott från blå.

{9233}:
Tycker faktiskt Antons förklaring är fair man får förstå att han är frustrerad

{9905}: Bra kväll för Västernorrland!

Pekka Arbelius: Sebbe är riktigt bra. Sjuk speed!

Påminner väldigt mycket om Oskar Lang i Leksand. Spelare som skapar massor med yta åt resterande på isen.

Chamez: Jag tror att de flesta säger spela hårt, spela tufft och smäll på så fort ni får chansen.
Att specifikt säga spela fult och smutsigt är någonting helt annat.

KRM: Haha, var lite orolig att dom skulle bomba in 9-3, men blev ett klassiskt finalresultat från 1979. Man borde satt 1000 kronor i stället för 10 bara, men sånt är livet

Haha! Ser ut som att AP redan spelat finalserien i uppsyn och kropp.

Först Gath och nu Blomqvist, måste vi ta oss an dessa dårar frivilligt? VIKs nya tränare verkar ju åtminstone sympatisk.

Pekka Arbelius: fyfaaaan vilken skööön vinst!!🥳🥳🥳

Blake: Alla tränare är väl en kraftig överdrift! Men det är nog inte så ovanligt att de drar den taktiken för att störa motståndarlaget. Det är inte för att skada någon även om det kan hända.

{297}:

Helt rätt att börja förstärka situationer då...
Så får man bort dom från planen.
Noirin troligtvis avstängd nästa också..
GOTT 👍

JonteD: Bara att höra av sig i en bubbla till mig så fixar jag allt plus ni kan välja vpn så ingen kommer någonsin åt er 🇺🇿🇺🇿

Hoppas Blomqvist får sig en avhyvling åtminstone, en sak att uppmana spelarna att spela hårt, att uppmana till att spela fult bevisar bara hans enorma baconpsyke och omognad som ledare, smutsig råtta är Blomqvist, grattis till segern modoiter, slå ut dom här nu!

Majbrasan: Sebbe är min favorit ❤️💚🤍 Fy fan va skönt, nu är jag glad som faaaaaaaan

« · 2509863 · »