1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533575 inlägg · 4126 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Vinn nu för fan! Röda väggen, den ska låta!

{9682}: Det är sjukt mycket matcher den här tiden. Man hör hela tiden att slutspelet är den bästa tiden på året (vilket det väl är) och att det är som att ”nollställa”. Tror att det är många lag kanske inklusive vårat som har svårt att se denna sida, utan att de kan börja få den där less-känslan av att måsta spela hela tiden. Tänker på sista matchen i grundserien när de filmade i omklädningsrummet och hela laget jublade när Karlin sa att de hade två dagar ledigt. Är väl en kamp för många att hitta motivationen trots att det är slutspel.

{10015}: Jag är själv rätt less. Vi vann ju serien.

{9682}: Den match man varit mest nervös för hittills. Om man inte Modo förstod efter första matchen att man måste kämpa hårt. Kommer man förstå det tredje gången? Jag sätter min tro på att man gör det nu..

{10015}: Har man svårt att hitta motivationen under slutspelet så har man helt klart valt fel yrke! Så där är du nog riktigt fel ute i ditt resonemang.

{9682}: Även fast jag vet att det vore orättvist så önskar jag NÄSTAN att laget som vann serien borde gå upp. I sin helhet blir det inte rimligare än så.

erjo: Lite orolig att MoDo är ett mysigt ställe med bra betalt. När det smäller och gör ont är det inte lika mysigt.

{9682}: Vad grundar du det på? Att spelare som Woods inte är inne i den tyngsta trafiken? Modo är ett spelande lag, AIK är det inte så det faller sig naturligt att de brunkar mer. Tycker vi har spelare som kan spela tufft; Vela, Brickley, Ingman, Berg, Fohlin, Wahlberg, Södergran, AP. Hade du hellre sett att vi varit mer av ett Karlskoga för några år sedan? Är spyless på allt snack om att vi är för mjuka bara för att spelare som tex Woods mfl som inte är värvade för sin fysik inte spelar tillräckligt fysiskt.

erjo: Då måste de spelarna ju börja svara upp ännu hårdare om de möter ett fysiskt lag. Skylla på att det är fler fasthållningar nu är ju löjligt. Peta, flippa och dutta med pucken i ett slutspel. Måste ju vara rejält i varje situation.

{9682}: Så du menar att spelare som Vela, Brickley, Södergran mfl inte har stått upp? Återigen så kan du inte förvänta dig att våra lirare helt plötsligt ska börja spela överdrivet fysiskt. Har dessutom inte hört någon spelare eller ledare gnällt över att det varit mycket fasthållningar eller hårt spel. Det är väll snarare vissa naiva fans som gnäller över det, förstår inte riktigt vad dom förväntade sig från AIK som inte har något annat som dom kan matcha modo i.

erjo: Jag säger att ALLA måste börja spela slutspelshockey!! Idag!!!!

erjo: Nja. Tror de flesta innerst inne börjar tröttna lite. Sen är det såklart ett måste med motivationen i ett slutspel.

{9682}: Jag nöjer mig om laget börjar prestera efter sin förmåga. Sedan om det är "slutspelshockey" eller inte bryr jag mig mindre om. Spelar vi vårat spel så kommer det räcka långt. Går inte att spela som Luleå gjorde igår heller även om du kanske tycker att det var grishockey, då var Växjö's hockey som dom spelat hela säsongen bättre.

{10015}: Ser man krasst på saken har vi faktiskt varit ganska svaga sedan mitten av december, med undantaget BIK hemma i sista omgången.
Vad vi presterat mot AIK nu två matcher räcker aldrig till SHL avancemang, inte ens till seger i kvarten.
Vi måste få upp fart och intensitet nu, omgående, hur nu det ska gå till men det är ett måste!!

Tycker nog att DIF seglat upp som lite favorit på senare tid, ser starkare ut nu på senare tid.
Kan bli ett jobbigt lag in på målsnöret av slutspelet, trots allt.

Robin Ztorken L: Ove är tillbaka på forumet. Nu kommer det bara gå uppåt!

{9682}: nu jäklar krossar vi gnagare idag💪🥳

Greenwolper: Pucken måste in i Kryllan!

{9682}: vetdu. jag kan tänka mig flax & visp-mål ala gnaget. Vi kan sätta dom i kryllan i finalen istället.

dempa: Klacka in pucken i sudden!!

Ingen Filip Svenningsson eller August Berg med ikväll. Sebbe går in i andra tillsammans med Niederbach och Halloran. Fartfyld kedja.

Mackan: Vinn.

Mackan: berg är med. 4a backpar

Tex i mål. Vet inte om jag gillar det.

modomille: Tror Halloran o Aagaard agerar som vildhästar ikväll, Gnaget får njuta av fartvinden, Grundtips 1-6, men med tanke på att Tex ska stå garderas med trivsamma 3-8

modomille: Som Gudlevskis såg ut senast så älskar vi det.

Gavelo: Tex har inte sett nå vidare ut heller.

modomille: Men han bjuder inte på enkla returer vilket är en enorm trygghet för backarna.

modomille: bingotex är ju generellt en mer solid målvakt. Får inte samma ångest när han står

Gavelo: Tycker att han har släppt en del returer när han har stått men han kanske är i bättre form nu.

– Vi vann guld, han tog snaps, alla var nöjda och glada.

Svartvadet om Krizan. Kanske är det som saknas i dagens MoDo. En snaps.

S-vikaren:

Ingen Dynge med idag iallafall

S-vikaren: Tror inte att Jonas kommer bli kvar hur länge som helst på grund av sin stora hemlängtan, då skulle Simon vara en ypperligt bra värvning i både SHL eller HA (ser det som liten chans i HA). Tror ej han vill spela för oss om hans pappa är tränare och tvärtom.

Nu jävlar kör vi över AIK!

{9682}: hopp-klacka isåfall! anno 2007

jonsson: Brickley gör en Kaberle…

Heja Theo!

MODOJohan: Ruskigt bra pass av OP och såklart avslut av Theo

MODOJohan:

Jäklar va fri han blev😀

MODOJohan: THEO THEO THEO THEO THEO

MODOJohan: Mål på första skottet. Fortsätt med den här effektiviteten boys!

Mycket fint! Men satan vad Flashscore var snabbt nu. Plingade till när modo var i sin egna zon...

MODOJohan: Kliniskt avslut! Vaket av OP med.

dempa: UNDERBART THEO!!!

Precis vad vi behövde. Hör att en del av fotbollspubliken hittat till Hovet ikväll, kul.

modomille: Varför spelar vi inte andra PP först?

{10015}: Klassiskt Karlin... Låt inte den här usla enheten få mer tid.

PP1 har inge puck tempo...

JoJo2613: Vad i helvete var det där för utvisning?

Det där va väl onödigt

JoJo2613: PP1 inget pucktempo och frågan är när dansken ska lära sig? Tar alltid på sig såna idiotiska utvisningar...

« · 2502167 · »