1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532453 inlägg · 4126 ämnen

Lägesrapport

Sv: Lägesrapport
knaskamilla: Smeknamnen på lagen är inte alls avsedda att vara hånande, det trodde jag faktiskt du förstod. Det är alternativa namn som funnits under lång tid.

Portello:

Jajust. Det har du alldeles rätt i. Ursäkta. ;)

knaskamilla: Går ju inte. Vi har ju som våran icke-luleitmoderator redan tillsatt :)

Portello:

Ja, då är det nog ingen bra idé... ;) Eller, ni skulle isf kunna få NR22 från vårt forum på modohockey.se som moderator i er gb.

knaskamilla: Menade naturligtvis Nalle Phu.

Portello:

Javisst. Strålande idé. Finns det en sådan här på HS också? Nalle Puh, alltså, med bokstäverna i rätt ordning...

knaskamilla: det kanske skulle vara nått. Vad sägs om att ni får Nalle Puh som Moderator ? ;)

Portello:

Nej, inte mig heller. Fast klura kan man ju göra i alla fall. Jag har t.ex. hört att en MoDoit är moderator i Bajens gb. Det kan man också klura över. Fast egentligen kanske det vore bra med objektiva moderatorer i alla gästböcker? (Det är ju så inne med objektivitet nuförtiden, har jag hört.)

knaskamilla: Du är inte ensammen om att ha klurat på det.Iofs så gör det mig ingeting att gud är moderator.

Portello:

Ja, jag är medveten om det. Jag har faktiskt klurat på varför. Om han ska vara smygngnting så borde det ju vara VFare... ;)

knaskamilla: Tilläggas bör ju att det är en TIK:are som censurerar i våran gb.

knaskamilla: Du har nog rätt, men de måste vara otroligt lättroade där uppe i GroKoland, ungefär som damen i reklamfilmen för Kinnarps som bara "MÅSTE se hur de har det däruppe"... det kanske är lika roligt att nöta ut tangentbordet i förtid genom att använda onödigt många bokstäver, vad vet jag. :)

Jonsson8:

Jag tycker inte heller det, men det får man inte skriva i Luleås gb, för då blir man censurerad.

Taavola hade ju för övrigt varit väldigt upprörd över att det var samma spelare i MoDo som "gjorde allt" (d.v.s. Warg).

För övrigt: se länktipset.

MartinS:

Att leva om i nio minuter är ju inte så jobbigt... ;)

"Taavolas kommentarer kring Modos "tuffa" spel var dock få:
- Tacklingen på "Bulan" var inte vacker om man säger så, sade Taavola korthugget.
- Och inte slashingen som samma spelare delade ut på Jonas Junkka heller - men i övrigt var det väl OK. Men jag hade önskat att vi skulle kunnat utnyttja våra powerplay- lägen bättre, fortsatte Luleåcoachen."

Hmmm.. tycker inte att Taavola (eller Luleåfansen) är rätt person att uttala sig om varken fult spel i största allmänhet eller en eventuell slashing av Warg med tanke på dels deras historia som ett tekniskt och spelskickligt lag utan rackarspel (NOT!) och deras kategoriska förnekande och påstående att Werner filmade när han fick ett finger avslaget av just en Luleit i slutspelet... fejkad röntgenplåt kanske? En komplott iscensatt av mörka krafter i maskopi med Sauron och/eller Bin Laden?

Måste ändå ge lite beröm till luleklacken som levde om enormt i första perioden men som sen tappade styrka när bakfyllan satte in. I sista perioden däremot så defilerade stora stå på ett majestätiskt sätt och fick faktiskt med sig några på sittplats också. Bra jobbat! ;)

På måndag förväntar jag mig mer stordåd, min andra och sista hemma för den här säsongen.

Jonsson8:

Jag vet inte riktigt, men det är nog inte helt omöjligt. När jag inte har glasögonen på mig blir allt t.ex. suddigt, vilket gör att man ibland blandar ihop bokstäver om man inte tittar noga.

Eller också tycker det bara om att skriva onödigt många bokstäver, eftersom de av ngn anledning fått för sig att det är ett hånande smeknamn? Roligast hade jag f.ö. när jag läste om GroKo - vilket inte ens var ett smeknamn.

knaskamilla: Hur kan man se dubbelt (MooDoo) när man bara har ett öga? :D

Frisco:

Det var nog första gången den här säsongen.

knaskamilla: Igår var det bara en.

Frisco:

En, två eller fem... (Det där beror ju så på hur många som befinner sig i hallen.) ;)

Portello:

Jag såg att Junkka fick ont i handen. Min gissning är att det är ungefär vad alla andra såg också, d.v.s. att man inte uppfattade att det hände så mkt där förrän han började visa sin smärta.

Sen såg jag att domaren stod och pratade med ngn i Luleåbåset, ungefär som "jag har ingen aning alls om vad som hände, tycker ni att jag ska ta ut någon?".

MartinS: Bakom Lumber Jack på stora stå finns det alltid en ledig plats.

MartinS: Har faktiskt ingen aning i vilken period den utdelades eftersom jag inte såg den :). Men som du försår var det den som Tavve pratade om i ditt länktips.

Portello: Om det var i första perioden så missade jag den helt eftersom det var några lulingar som visst hade bokat dom enda ståplatserna som fanns kvar... ;)

knaskamilla:

Jojo, tänkte bara ändå... :P

MartinS: Såg du slashingen Warg gav J A-J? Var den matchstraff berättigad enligt dig? själv så missade jag den.

MartinS:

Nåja. I den här gästboken är vi ju redan ganska överens om att tacklingen inte var så allvarlig som vissa försöker göra gällande.

Hmm, my humble apologies om nån har rapporterat det här:

"...självklart var det hetaste diskussionsämnena efter matchen tacklingen på Tomas "Bulan" Berglund i inledningen av den tredje perioden.
En tackling som renderade Berglund ett besök på akuten och Modo ett fem minuter långt boxplay och tacklaren Fredrik Warg ett matchstraff (5+20).
Warg var påtagligt tagen efter matchen. Men efter att Fredrik, liksom några av oss från media, fått se händelsen uppspelad på TV i slowmotion från den officiella matchvideon i Modos tränarrum, såg han aningen stärkt ut.
Där framgår det nämligen tydligt att tacklingen inte var regelvidrig - den tog bara olyckligt hårt.
- Jag kände i axeln att tacklingen tog rejält, men tyvärr vände han upp emot mig precis när jag tryckte till så smällen tog rakt fram på honom.
* Det tycks som om han gjorde sig mest illa när han for i isen?
- Om det var tacklingen eller smällen när han landade i isen som var värst känns oviktigt. Det är aldrig roligt när sådant där händer, och det var givetvis aldrig min avsikt, suckar Warg.
Och så blir han tyst ett tag, innan han med låg röst tillägger:
- Skit. Nu missar man förstås minst e n match..."

"Hälsoläget för herr Berglund, som nu verkligen gör skäl för sitt smeknamn "Bulan", uppgavs på lördagskvällen vara förhållandevis bra. Tio stygn i pannan och en rätt rejäl hjärnskakning dock."

Frisco:

Det har väl med deras synfel att göra.

knaskamilla: Undrar varför alla Luleåfans skriver MooDoo när deras eget lag för några år sen hette GroKo?

Frisco:

Jag trodde det var en kuggis. Det var därför jag gissade flera gånger och låtsades att jag gissade åt andra också.

knaskamilla: Det var ju bara att räkna=)

Frisco:

Meh - hallå, skulle ingen annan få gissa?

knaskamilla: FEL! 4 är det allt runt Wernblom på bilden + 2 stycken linjedomare.

Frisco:

Fem? Tjugo? En Ledin? (Jag gissade åt scim och NuMo också.)

Lumber Jack: BILDFRÅGA: Hur många Luleåspelare går det på 1 Wernblom?

MartinSedin: Rick Nash eller Jay Bouwmeester ligger nog lite närmre den titeln.

SMÅLAND: Zetterberg har 15poäng på 33matcher i Detroit medan Weinhandl har 8 på 11 matcher för Islanders. Personligen tror jag inte någon av dessa båda herrar vinner årets rookie titeln.

NuMountain: NEJ.....det blir Z

Tänk om Weinhandl blir årets rookie i NHL?

Lumber Jack:

På tal om lägesrapporter - ingen som råkar veta hur det gick för MoDopojkarna mot Skå i kvarten? Jag såg att de gjorde ett mål, sen åkte jag hem (eller, typ, till min tillfälliga bostad).

knaskamilla:

Sven Delblancs svit om Hedeby, filmatiserat av SVT kopierat av en av "Grislasses"vänner. Stor kultur, mycken kärlek till det gamla Sverige. Ett måste för varje svensk själ, (även andras).

Lumber Jack:

Hedeby? Vappersta?

knaskamilla:

Just nu i Hedeby.

Svensson och Baron bara super på flotten. Citat från en unge:" En halvpanna och 22 pilsner, det är hårda tag det". De har knappt kommit längre än till Vappersta!!!

knaskamilla:

Så länge duär nöjd så...

Lumber Jack:

Är det okej om jag nöjer mig med Härnösand och hårdrocken?

Lägesrapport
Just nu sitter vi i Sollefteå och spisar norsk hårdrock och dricker härliga groggar, jag önskar er alla samma trvliga kväll som vi har; även dig knas.

home.no.net/hegerber/blackdebbath/hovedvindu.htm

Den svarta oljan kommer att sina, inte den vita...

« · 181145