Ytterligare en tvåa nu på en Leksing. Men kommentatorerna kallar den för tuff och det betyder väl i så fall att så fort en MODO:it rör en Leksing så kommer det bli utvisning.
Nu luktar det mål för Modo snart, men samtidigt luktar det kompensationsutvisning. Rådbjer har ingen aning om varför, det är bara så. Han hörde något bakom ryggen.
Bara för att MODO:s lag intt till fullo består av Övikspojkar så kallar man det för Övikslaget. Så det där är väl en definitionsfråga vad man skall kalla dem.
Jag fortsätter kalla dem masariner i vilket fall som helst.
Rent historiskt sett har MoDo varit praktusla på att verkligen claima sitt territorium, men man får väl hoppas att Ångermanland kan fungera som något slags fristad för fritt och otvunget supporterskap (som ändå i slutändan resulterar i 100% MoDo-sympatier).
Så, nu överlämnar jag den här diskussionen till ev. moringar i faggorna. :-)
Björn VII: Oavgjort är väl inte så dåligt om man tänker på hur svårt Modo brukar ha mot Leksand borta. Nu förljer några oerhört spännande minuter där Modo bör gå segrande ur den striden tycker jag.
Ingen som tänker på oss som vill kunna relatera till vår kvalfyllda barndom? Eller på de stackars forumsskribenter som faktiskt försöker driva en seriös kampanj för att byta ut MoDos ledning?
Ett hockeysupporterskap ska inte fungera som en överdos Rennie/Samarin, det är jag ganska övertygad om, men det är tyvärr vad man upplever just nu.